3. grads bristning - er der andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.348 visninger
17 svar
0 synes godt om
30. oktober 2011

modesty

Hej piger,

jeg fødte en super dejlig dreng for 15 dage siden. Fødslen var en fantastisk oplevelse, jeg var i fuld kontrol hele tiden, fik ingen smertelindring og syntes ikke at det gjorde specielt ondt.

Fødslen endte desværre i en 3. grads bristning grundet en lidt for uopmærksom jordemoder...

Og det har været rigtig hårdt psykisk her efterfølgende. Jeg er bange for at overanstrenge mig, komme til at gøre skade dernede. Og det på trods af at det går OK - jeg har en meget stærk bækkenbund og laver masser af øvelser, jeg har slet ikke haft ondt. Men jeg har stadig den der forbandede tyngdefornemmelse og jeg er så bange for at komme til at bevæge mig for meget. Har kun været ude at gå én mini gåtur i går, ellers har jeg bare været i lejligheden. Jeg bryder mig ikke om at sidde op, selvom det ikke gør decideret ondt, det er bare ikke så rart. Tyngdefornemmelsen bliver mindre for hver dag, men er der stadig.

I dag snakkede jeg så med en jordemoder på hospitalet som sagde at jeg skulle sørge for at ligge mig ned når tyngdefornemmelsen blev kraftigere (hvilket den jo gør så snart jeg har gået lidt rundt) og at jeg kunne regne med at der ville gå 3 måneder inden jeg var ovenpå igen. 

Jeg er bare SÅ deprimeret. Savner at komme ud og opleve verden med min lille baby, savner bare at kunne sidde op og amme ham og holde ham. Min kæreste begynder at arbejde i morgen og jeg kan slet ikke se hvordan jeg skal have overskud til alt det huslige (heldigvis har vi rengøringshjælp).

Jeg har virkelig brug for nogle solstrålehistorier! Er der nogen derude med 3. grads bristninger der kan fortælle lidt om jeres forløb? Hvordan med tyngdefornemmelsen, hvor lang tid varede den? Jeg ved godt at alle kroppe er forskellige, men har virkelig brug for noget at sammenligne med.

Og please ingen skrækhistorier! Det kan jeg simpelthen ikke kapere lige nu.

Jeg kan desværre ikke lave mulighed for anonyme svar, men ellers må I meget gerne sende mig en PB hvis det er.

På forhånd tusind tak for svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Gaia

Jeg kan desværre ikke lige sige noget om det. Jeg fik en 2. Grads pga klip. Der kunne jeg også mærke en tyngdefornemmelse. Tror ligeså meget det er bækkenbunden der skal trænes op igen som det er klippets skyld. Jeg lavede knibeøvelser hver dag op til 30 af gange en 3 gange dagligt. Din jordemor har ret i at tyngdefornemmelsen forsvinder igen. Nok ikke andet for en at træne træne træne .

Anmeld

30. oktober 2011

modesty

Gaia skriver:

Jeg kan desværre ikke lige sige noget om det. Jeg fik en 2. Grads pga klip. Der kunne jeg også mærke en tyngdefornemmelse. Tror ligeså meget det er bækkenbunden der skal trænes op igen som det er klippets skyld. Jeg lavede knibeøvelser hver dag op til 30 af gange en 3 gange dagligt. Din jordemor har ret i at tyngdefornemmelsen forsvinder igen. Nok ikke andet for en at træne træne træne .

Jeg har en ret stærk bækkenbund og kan allerede meget mere end jeg skal kunne. Hvilket også er hvorfor jeg undrer mig lidt over at tyngdefornemmelsen ikke går hurtigere væk, men måske jeg bare er utålmodig.

Anmeld

30. oktober 2011

twiggi

Jeg fik også en 3. Grads btistning, fødte på 1 1/2 time og hun kom så hurtigt at det hele gik i stykker dernede. Havde meget ondt konstant i 3 måneder, og kunne ikke stå op i mere end 10 min. Og kunne ikke gå ture osv men måtte sørge for at slappe af i kroppen, vaske syningerne mindst 2 gange i timen og smører salve på der bedøver, spiste smertestillende som max dosering for overhovedet at kunne sidde op og amme, kunne ikke gå eller rejse mig i laaang tid.. Men slap godt af og få hvilet, tag noget smertestillende der må tages under evt amning.. Hold ud, det går over... :-) og tillykke

Anmeld

30. oktober 2011

twiggi

Mit underliv er stadig ikke " sig selv " her over 5 måneder, men skal også opereres om igen i næste måned.. Måske var mit så slemt fordi de syede mig for stramt sammen og derfor tror jeg at det gjorde så ondt så længe...

Anmeld

30. oktober 2011

maria_wlt

Jeg fik en med min datter for 6 mdr siden. En slem 3 grads bristning.

Jeg havde tyngdefornemmelsen i flere måneder, men nu er den næsten væk.. Kan mærke lidt hvis jeg sidder på hug i længere tid.

Har en smule arvæv der stadig er ømt men har ellers ingen gener ved det. 

Anmeld

30. oktober 2011

maria_wlt

15 dage er alt for tidligt at bedømme noget endeligt endnu.. Det skal nok bliver fint bare du LIGGER dig HELT ned og slapper af så meget som muligt så snart du føler for det

Anmeld

30. oktober 2011

Den lykkelige

Puha sikke en oplevelse..
Jeg fik kun et par sting og ikke noget vildt.. men tyngde fornemmelsen var der meget og er først forsvundet efter 6 måneder.. og nu efter 8 mdr kan jeg stadig mærke det engang imellem..
Har været til mange kontroller.. men de siger det ser ok ud.. men at nogen bare er længere tid om det end andre..
Håber og krydser fingre for at det snart er ovre for dig.. og i øvrigt tillykke!!

Anmeld

30. oktober 2011

modesty

maria_wt skriver:

15 dage er alt for tidligt at bedømme noget endeligt endnu.. Det skal nok bliver fint bare du LIGGER dig HELT ned og slapper af så meget som muligt så snart du føler for det

Ja, jeg ligger rigtig meget ned. Hvornår begyndte du at kunne ting, altså gå en tur med barnevognen, sidde ned længere end et kvarter, amme siddende o.s.v.? Jeg er meget spændt på hvor lang tid det kommer til at tage før jeg kan bevæge mig udenfor i mere end fem minutter... Rart at høre at det er normalt med tyngdefornemmelse endnu, det er nemlig en af de ting jeg er ret nervøs for.

Anmeld

30. oktober 2011

maria_wlt

modesty skriver:

Ja, jeg ligger rigtig meget ned. Hvornår begyndte du at kunne ting, altså gå en tur med barnevognen, sidde ned længere end et kvarter, amme siddende o.s.v.? Jeg er meget spændt på hvor lang tid det kommer til at tage før jeg kan bevæge mig udenfor i mere end fem minutter... Rart at høre at det er normalt med tyngdefornemmelse endnu, det er nemlig en af de ting jeg er ret nervøs for.

Jeg tror faktisk at der gik 2 mdr inden jeg gik en tur med barnevognen...det samme med at amme siddende..

Jeg stod nok mere op en jeg burde de første 3 uger fordi vi flyttet 16 dage efter.. Jeg er en hård negl 

Nu kæmper jeg kun med lidt arvæv og en anderledes forneden 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.