Jalousi er en grim ting...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

babymus77

Forstår dig godt!!! Jeg har haft mens 7 gange efter p pillestop, går mod 8'ne gang her næste gang!!! Så du er ikke den eneste!! Jeg kan sagtens glæde mig på andres vegne men for pokker hvor ville jeg gerne selv;-)) krydser for vi snart må være heldige!!! Kramm

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Masig

Anonym skriver:

og det er den virkelig.Jeg ved det godt. Det er så egoistisk ikke at kunne glæde sig ordenligt på andres vegne, men istedet sidde med følelsen hvorfor hende og ikke mig? - Og jeg skammer mig kan I tro..

Det er bare den der skuffelse som kommer snigende hver gang man tager en test der er negativ.. Det er bare så hård at sluge. Jeg ved at jeg skal slappe af, og at man ikke kan planlægge en graviditet, men arrh det er jo umuligt når det er ens største ønske at få en guldklump. Det eneste som virkelig optager en... Hvornår bliver det vores tur tænker man.. 

Jeg er selvfølgelig glad på andres vegne og de fortjener det jo ligeså meget som mig, men øv hvor gør det ondt ind i mellem når folk skriver "Se hvor frugtbar jeg er " og "Det var lige i første hug".. 

Det værste er, at  vi ikke engang har prøvet i laaang tid som så mange andre, men 1 måned som ellers plejer at gå så stærkt følelses pludselig som et år.. 

Sikke en masse følelser, håber ikke jeg træder nogle over tæerne, men måtte simpelthen lige komme af med mine tanker og følelser.. 

Jeg er fuldstændig enig.. Vi venter på tstdag efter vores 11. forsøg!!!! Og jeg ahr nøjagtig samme tanker som dig: hvorfor skal de andre blive gravide med det samme, mens vi bare venter og venter... Hvor er kø-kulturen blevet af altså.. Synes bestemt ikke det er fair... Det værste er at vi ikek fejler en fløjtende fis... Vi har været gennem duredning og skal til gyn her om 10 dage til samtale om eventuel behandling... Det er bare virkelig hårdt når man ved man er sund og rask, men baby stadig ikke kommer... Så føler man virkelig der er nogen "deroppe" der bare ikke kan lide én...

Anmeld

30. oktober 2011

Masig

Beklager stave-/tastefejlene.. Det skulle lige gå lidt stækt

Anmeld

30. oktober 2011

Ilya

Kender det skam godt! Og tror, det er en helt naturlig følelse... Men ok, der er også mange gravide omkring mig for tiden... eller vent, måske opfatter jeg det bare sådan?

Og muligvis lige dér er pointen at finde, for det handler vel i bund og grund om, hvordan man opfatter tingene?

Jeg prøver i hvert fald at gøre til mit mantra at det er skide skønt for de gravide i min omgangskreds, for let's face it - det ER skide skønt, og de fortjener det lige så meget som mig (som du selv siger)! Og så er jeg simpelthen nødt til at tænke over de små ting i dagligdagen, som man kan gøre mens man forsøger at blive gravid, i stedet for at vende dem til noget negativt. Jeps, jeg lyder frelst og det er dælme også lige så meget for at overbevise mig selv, at jeg skriver dette.

F.eks. har min forlovede og jeg lige købt den lækreste babybog til minder og billeder, som vi sammen sad og bladrede igennem i går aftes og smilede og snakkede om alle de ting, vi glæder os til under graviditeten. - En god måde at vende ventetiden til noget positivt, synes jeg. 

Anyways, det gør dig i hvert fald IKKE til en dårlig veninde, dine veninder havde haft det på samme måde, hvis situationen var omvendt.

Anmeld

31. oktober 2011

lori11

Masig skriver:

Jeg er fuldstændig enig.. Vi venter på tstdag efter vores 11. forsøg!!!! Og jeg ahr nøjagtig samme tanker som dig: hvorfor skal de andre blive gravide med det samme, mens vi bare venter og venter... Hvor er kø-kulturen blevet af altså.. Synes bestemt ikke det er fair... Det værste er at vi ikek fejler en fløjtende fis... Vi har været gennem duredning og skal til gyn her om 10 dage til samtale om eventuel behandling... Det er bare virkelig hårdt når man ved man er sund og rask, men baby stadig ikke kommer... Så føler man virkelig der er nogen "deroppe" der bare ikke kan lide én...

Hehe... det med rød... det går jeg sku ind for... hvorfor er der altid nogen der skal springe over i køen??? :-)

Kender udemærket følelsen... når jeg nogen gange sidder og surfer og falder over en tråd med "jubii gravid i første hug" ja så tager jeg mig selv i at sidde og surmule lidt og tænke "hold kæft K******"

Og det er slet ikke ondt ment, og skammer mig virkelig når jeg tænker det , for hun har jo bare været heldig, og fået hvad hun ønske sig.. ja det er virkelig dårlig karma fra min side

Men det gør bare så ondt nogen gange

Men så må jeg lige tage mig selv i nakken, og klap mig selv en.. for det skal nok komme, har stadig håbet.. får det jo ikke bedre af klynke af mig selv

Men nogen gange er det sku svært at bibeholde en god karma

Anmeld

31. oktober 2011

Mor til verdens smukkeste lille prins 2011

Kære dig.

Jeg er selv en af dem, der har været heldig at blive gravid begge gange efter ca. en uges tid efter endt menstruation.

Desværre rendte vi også ind i en SA første gang, jeg ventede mig, så det var rigtig hårdt pludselig at ligge på operationsbordet og på vej til at få en udskrabning, når man havde glædet sig til den store dag, hvor vi skulle til den første scanning (Nakkefoldscanningen.)

Jeg var så så heldig allerede at blive gravid igen efter ca. en uge efter min første menstruation efter udskrabningen, og denne gang fik vores helt fantastiske søn den 22. august 2011, som vi elsker ubeskrivelig højt.

Selvom jeg er en af dem, der har haft/har nem ved at blive gravid vil jeg bare sende dig og alle de andre herinde en masse kærlige tanker. Jeg håber og krydser finger for, at det i den nærmeste fremtid kommer til at lykkes for jer.

Hvis jeg selv havde været en af jer, der desværre har svært ved at blive gravid, ville jeg have haft det på præcis samme måde, så jeg sender jeg de bedste tanker og en masse forståelse

Det må være det aller mest frustrende, man kan være ude for som par, når det virkelig bare er det, man ønsker sig aller mest i hele verden.

Held og lykke til Jer alle sammen der kæmper.

Håber at I får jeres ønske opfyldt ved den søde juletid, der snart står for døre.

Mange tanker herfra

Anmeld

31. oktober 2011

TR

Anonym skriver:

og det er den virkelig.Jeg ved det godt. Det er så egoistisk ikke at kunne glæde sig ordenligt på andres vegne, men istedet sidde med følelsen hvorfor hende og ikke mig? - Og jeg skammer mig kan I tro..

Det er bare den der skuffelse som kommer snigende hver gang man tager en test der er negativ.. Det er bare så hård at sluge. Jeg ved at jeg skal slappe af, og at man ikke kan planlægge en graviditet, men arrh det er jo umuligt når det er ens største ønske at få en guldklump. Det eneste som virkelig optager en... Hvornår bliver det vores tur tænker man.. 

Jeg er selvfølgelig glad på andres vegne og de fortjener det jo ligeså meget som mig, men øv hvor gør det ondt ind i mellem når folk skriver "Se hvor frugtbar jeg er " og "Det var lige i første hug".. 

Det værste er, at  vi ikke engang har prøvet i laaang tid som så mange andre, men 1 måned som ellers plejer at gå så stærkt følelses pludselig som et år.. 

Sikke en masse følelser, håber ikke jeg træder nogle over tæerne, men måtte simpelthen lige komme af med mine tanker og følelser.. 

Lige en  herfra !

Jeg vil bare sige du ikk står alene om det, for jeg har det præcis på samme måde og vi har prøvet i 1 år og 3 mdr ...

Anmeld

31. oktober 2011

Camillos

Til dig! Nu har du set det mange gange før MEN! Forstår dig 100% ! 

Jeg er begyndt at vende den om og sige : Når jeg endelig bliver gravid og kan HOLDE på mit barn, bliver det det MEST ønskede barn man kunne ønske dig... 

Det er svært ikke at have travlt når man har et brændende ønske! men det kommer først når man har opgivet håbet lidt, og lagt projekt baby på hylden, har jeg erfaring med, at jeg så ikke har nået at gennemføre en graviditet endnu er en anden sag. 

Håber snart det lykkes for alle håbfulde mennesker  

Min kæreste og jeg har prøvet at blive gravide i 5 år. 

Anmeld

31. oktober 2011

Masig

lori11 skriver:

Hehe... det med rød... det går jeg sku ind for... hvorfor er der altid nogen der skal springe over i køen??? :-)

Kender udemærket følelsen... når jeg nogen gange sidder og surfer og falder over en tråd med "jubii gravid i første hug" ja så tager jeg mig selv i at sidde og surmule lidt og tænke "hold kæft K******"

Og det er slet ikke ondt ment, og skammer mig virkelig når jeg tænker det , for hun har jo bare været heldig, og fået hvad hun ønske sig.. ja det er virkelig dårlig karma fra min side

Men det gør bare så ondt nogen gange

Men så må jeg lige tage mig selv i nakken, og klap mig selv en.. for det skal nok komme, har stadig håbet.. får det jo ikke bedre af klynke af mig selv

Men nogen gange er det sku svært at bibeholde en god karma

Ja jeg kan også nogle gange få lidt dårlig samvittighed over at jeg ikke bare kan være glad på andres vegne, men ved du hvad... Jeg synes altså man har ret til at være egoistisk... Der er ingen der siger til de andre, at de skal vise hensyn og holde det for sig selv af hensyn til os der har svært ved det, når de gladeligt skriver tråd efter tråd med hvor hurtigt de blev gravide... Når de har lov at være egoistiske og gnide salt i såret på os andre, så synes jeg ærlig talt også det er i orden, at vi bliver frustreret og kede af det når det ikke lykkes for os...

Det er jo ikke fordi vi ikke under dem at blive gravide, for ja de fortjener det jo ligeså meget som os, jeg ser det som en menneskeret at få børn... Men jeg synes altså også det er virkelig unfair at nogle får det uden overhovedet t forsøge, mens vi andre skal kæmpe en brav kamp med blod, sved og tårer (for ikke at tale om en masse penge) i måske flere år, før det lykkes.... Så synes jeg altså det er ok at synes de andre har fået tingene lidt for let eller at vi er uretfærdigt behandlet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.