Et spørgsmål om katte og graviditet :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2011

Wimmie

NNL skriver:

Jeg er kun i 13. uge, men kan sagtens mærke det på især vores hunkat, at hun ændrer adfærd overfor mig. Tidligere var hun meget reserveret, men nu vil hun snakke, og hun snuser tit til maven...?? Tvivler på at hun kan høre noget særligt når jeg ikke er længere henne, men måske kan hun bare fornemme et eller andet. Hankatten er til gengæld begyndt at ville sove under dynen helt op af min mave! Så måske de alligevel allerede kan høre noget? Men er egentlig glad for at andre end mig har haft samme tanker!

Sjovt...Jeg tænkte faktisk at det nok bare var mig - og vores kat der var blevet mere sær. Men hyggeligt at andre også oplever det. Katte (og hunde) er jo utroligt sansende 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

Noneother

Wimmie skriver:

Haha, så du behøver ikke at teste hvis du har mistanke om graviditet - din kat giver dig sin helt egen version af en urintest  

Yeps. Hun ved det allerede inden jeg kan teste positiv. Begge gange er jeg blevet vækket af urinstråle direkte i ansigtet inden jeg testede.

-og nu er jeg ellers meget imod at man behandler sine dyr skidt og alt det der, men hun fik godt nok klappet sig en da det skete. Det er nok det klammeste jeg nogensinde har prøvet.

.. Jeg foretrækker nu den alm. måde at teste positiv på

Anmeld

29. oktober 2011

Wimmie

Noneother skriver:

Yeps. Hun ved det allerede inden jeg kan teste positiv. Begge gange er jeg blevet vækket af urinstråle direkte i ansigtet inden jeg testede.

-og nu er jeg ellers meget imod at man behandler sine dyr skidt og alt det der, men hun fik godt nok klappet sig en da det skete. Det er nok det klammeste jeg nogensinde har prøvet.

.. Jeg foretrækker nu den alm. måde at teste positiv på

Eeewww...og så lige i ansigtet 

Forstår godt du bliver lidt sur, hehe... føj for en omgang tis 

Anmeld

29. oktober 2011

Noneother

Wimmie skriver:

Eeewww...og så lige i ansigtet 

Forstår godt du bliver lidt sur, hehe... føj for en omgang tis 

HaHa ja. Det var noget tis...

-Og jeg forbeholder mig retten til at slå ALLE der skulle få den idé at pisse mig i ansigtet. Så er i advaret *GG*

Anmeld

29. oktober 2011

Wimmie

Noneother skriver:

-Og jeg forbeholder mig retten til at slå ALLE der skulle få den idé at pisse mig i ansigtet. Så er i advaret *GG*

Fair nok...håber ikke det er en reaktion du oplever ofte 

Anmeld

29. oktober 2011

-Sigrid-

Tja, vi har godt nok ikke kat, men min mor har en hund, som lå meget op af mig lige inden jeg testede positivt, hun ville ikke rigtig væk fra mig. Så jeg tror der er noget om snakken med lugte og sådan 

Anmeld

29. oktober 2011

NNL

Wimmie skriver:

Sjovt...Jeg tænkte faktisk at det nok bare var mig - og vores kat der var blevet mere sær. Men hyggeligt at andre også oplever det. Katte (og hunde) er jo utroligt sansende 

Ja, lige præcis. Jeg spurgte min mor - de havde også kat da hun ventede mig. Og hun fortalte at det var som om hunkatten ville passe på hende mens hun var gravid, den skulle altid lige tjekke om hun havde det godt, og ville helst ligge ved hende

Anmeld

29. oktober 2011

Wimmie

-Sigrid- skriver:

Tja, vi har godt nok ikke kat, men min mor har en hund, som lå meget op af mig lige inden jeg testede positivt, hun ville ikke rigtig væk fra mig. Så jeg tror der er noget om snakken med lugte og sådan 

Der er i hvert fald noget med hunde (måske er det det samme med katte). Jeg så et program om sporhunde og hvordan sådanne snuder egl. virker, og der skulle en hun bl.a. opsnuse den gravide kvinder blandt 5-6 kvinder - hunden fandt frem til hende med det samme.

De skulle også opspore en gravid kvinde der var forsvundet i en skov, og hunden førte dem til hende i løbet af ganske kort tid 

Det er lidt sejt hvad dyr er i stand til...

Anmeld

29. oktober 2011

Muhmi

Wimmie skriver:

Jeg har de sidste par uger (er 32+6) oplevet at især vores ene kat (hunkatten Panter) har været ekstra meget vild med min mave 

Hun skal helst ligge så tæt på ad den som muligt, og den anden dag efter at jeg havde været i bad og havde nøgen mave, lå hun med hovedet og overkroppen helt oppe på toppen af min mave og spandt.

Jeg tænker at baby måske kan høre den beroligende lyd fra katten, men kan katten mærke/høre baby?

Hun fik et par blive puf/spark fra maven men var helt ligeglad - hun skulle bare ligge helt op af den og spinde 

Hehe, det gjorde min, på det tidspunkt, gravide hunkat også da jeg var højgravid... Hun lå oppe på maven når jeg sad og ellers så lå hun tæt op af den når jeg lå på siden... Hendes killinger er så også født to dage før Silas, så vi gik og var højgravide sammen, det var nu en meget hyggelig tanke

Anmeld

29. oktober 2011

Muhmi

Noneother skriver:

Hahahaha... Kan jeg godt forstå, den ret vil jeg nu også gerne lige forbeholde mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.