Et spørgsmål om katte og graviditet :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.660 visninger
26 svar
0 synes godt om
29. oktober 2011

Wimmie

Jeg har de sidste par uger (er 32+6) oplevet at især vores ene kat (hunkatten Panter) har været ekstra meget vild med min mave 

Hun skal helst ligge så tæt på ad den som muligt, og den anden dag efter at jeg havde været i bad og havde nøgen mave, lå hun med hovedet og overkroppen helt oppe på toppen af min mave og spandt.

Jeg tænker at baby måske kan høre den beroligende lyd fra katten, men kan katten mærke/høre baby?

Hun fik et par blive puf/spark fra maven men var helt ligeglad - hun skulle bare ligge helt op af den og spinde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

baby012

baby kan sikkert godt fornemme de lyde katten laver  

katten er ikke bevidst om at der er en baby i din mave, så langt tænker de jo ikke meeen, de kan forenemme at du er fyldt med hormoner, og de kan lugte forandringer ved din krop.. men katten ved altså ikke at der er en lille på vej  

Anmeld

29. oktober 2011

Vivian87

Vores kat gør det samme ved mig! Hun har aldrig været en særlig social kat, så i starten sys jeg det var rigtig underligt dyrlægen siger at det er fordi jeg udskiller nogle dufte som hun forbinder med tryghed og derfor blir tiltrukket af mig! Og grunden til at hun esker maven er fordi hun kan høre babys hjerte og bliver beroliget af det præcis ligesom babyen bliver det af mit

Anmeld

29. oktober 2011

Wimmie

gravid20 skriver:

baby kan sikkert godt fornemme de lyde katten laver  

katten er ikke bevidst om at der er en baby i din mave, så langt tænker de jo ikke meeen, de kan forenemme at du er fyldt med hormoner, og de kan lugte forandringer ved din krop.. men katten ved altså ikke at der er en lille på vej  

Ja, jeg tænker også at baby kan fornemme kattens lyde, og nej, jeg tvivler også på at katten ved hvad der er i min mave - vi har ikke fortalt hende om blomsterne og bierne endnu 

Men jeg tænker om katte har så god hørelse at de kan høre hjertelyd?

Anmeld

29. oktober 2011

Wimmie

Vivian87 skriver:

Vores kat gør det samme ved mig! Hun har aldrig været en særlig social kat, så i starten sys jeg det var rigtig underligt dyrlægen siger at det er fordi jeg udskiller nogle dufte som hun forbinder med tryghed og derfor blir tiltrukket af mig! Og grunden til at hun esker maven er fordi hun kan høre babys hjerte og bliver beroliget af det præcis ligesom babyen bliver det af mit

Ah ja, det var nemlig lige dét jeg tænkte på; om katten kunne høre babys hjertelyd og finder det beroligende.

Det med duftstofferne giver jo også meget mening 

Anmeld

29. oktober 2011

Clisolka

Vores den ene hunkat lå også helt klistret op ad mig da jeg var gravid. En hunkat vi ikke har mere ville mere end gerne snakke med mig lige omkring det tidspunkt, hvor jeg ikke vidste at jeg var gravid endnu 

Men det var som om Isabella blev mere rolig i maven, da katten lå op ad mig 

Anmeld

29. oktober 2011

Noneother

Din kat ved helt sikkert godt hvad der sker i din mave. Den kan lugte dine hormoner, og reagerer på det.

Her begyndte mine to hunkatte desværre at pisse på mig når jeg sov og alt andet  (hvis man nu lige kom til at lægge en jakke på en stol, når man kom ind) de første 4 måneder, fordi de slet ikke kunne rumme mine hormoner

De tisser ellers ALDRIG ved siden af!
Så jeg ved at hvis jeg en dag vågner med kateurin i ansigtet (igen) så er jeg gravid.

Anmeld

29. oktober 2011

NNL

Jeg er kun i 13. uge, men kan sagtens mærke det på især vores hunkat, at hun ændrer adfærd overfor mig. Tidligere var hun meget reserveret, men nu vil hun snakke, og hun snuser tit til maven...?? Tvivler på at hun kan høre noget særligt når jeg ikke er længere henne, men måske kan hun bare fornemme et eller andet. Hankatten er til gengæld begyndt at ville sove under dynen helt op af min mave! Så måske de alligevel allerede kan høre noget? Men er egentlig glad for at andre end mig har haft samme tanker!

Anmeld

29. oktober 2011

Wimmie

Babymor2010 skriver:

Vores den ene hunkat lå også helt klistret op ad mig da jeg var gravid. En hunkat vi ikke har mere ville mere end gerne snakke med mig lige omkring det tidspunkt, hvor jeg ikke vidste at jeg var gravid endnu 

Men det var som om Isabella blev mere rolig i maven, da katten lå op ad mig 

Det er så hyggeligt 

Anmeld

29. oktober 2011

Wimmie

Noneother skriver:

Din kat ved helt sikkert godt hvad der sker i din mave. Den kan lugte dine hormoner, og reagerer på det.

Her begyndte mine to hunkatte desværre at pisse på mig når jeg sov og alt andet  (hvis man nu lige kom til at lægge en jakke på en stol, når man kom ind) de første 4 måneder, fordi de slet ikke kunne rumme mine hormoner

De tisser ellers ALDRIG ved siden af!
Så jeg ved at hvis jeg en dag vågner med kateurin i ansigtet (igen) så er jeg gravid.

Haha, så du behøver ikke at teste hvis du har mistanke om graviditet - din kat giver dig sin helt egen version af en urintest  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.