Gud er bare IKKE med mig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

PernilleogDennis

ladydan1 skriver:

Jonas vejede 2180 kg og var 46,5 cm lang...men hentede det hele inden han blev 1 år.

Han klarede det super godtog fik sonde de første 1½ dag og lys i 2 dage og så var han helt fin og klar til at komme hjem.

Ja det er da en lille baby...og jeg skulle skærme han de første 6 uger. Dvs ingen indkøb i myldretid, ikke nogle syge i nærheden af ham, ikke lade ham gå på omgang osv. Men det var det.

Usikkerhed er det værste..og det er det du går i lige nu, du ved ikke hvrnår det sker, men AT det sker. Risikoen for senfølger er der da..men et barn født i 40. uge kan altså også få nogle følger, så selvom du synes det er vanvittigt tidligt så er lillepigen jo bagt færdigt:-)

Hvis hospitalet var bekymret, havde de beholdt dig! så prøv at glæd dig over, at du snart får din lille pige i armene.

:-) Sisse

Årh det lyder dejligt, jeg håber også det ender sådan her hvis/når hun kommer.. Jeg prøver også at nyde det, rigtig meget.. det er bare så svært med alle de tanker og spørgsmål inde i mit lille hovede.. Det værste der kunne ske er at hun fik problemer af nogen form pga den tidlige fødsel.. DET ville knække mig totalt!

Men ja, du har helt ret.. jeg skal være glad for at jeg trods alt er så langt henne.. Men igen.. det er bare svært..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Nemesis

PernilleogDennis skriver:

Årh det lyder dejligt, jeg håber også det ender sådan her hvis/når hun kommer.. Jeg prøver også at nyde det, rigtig meget.. det er bare så svært med alle de tanker og spørgsmål inde i mit lille hovede.. Det værste der kunne ske er at hun fik problemer af nogen form pga den tidlige fødsel.. DET ville knække mig totalt!

Men ja, du har helt ret.. jeg skal være glad for at jeg trods alt er så langt henne.. Men igen.. det er bare svært..

Ja det er svært, men det er uvisheden jo. HAr du ikke fået en rundvisning på jeres neoafdeling så du kan få lidt ropå hvad der sker omkring for tidligt fødte?

Hvis du ikke har, synes jeg du skal ringe og snakke med din JM/læge om at få sådan en rundvisning og en snak med neosygeplejerskerne. Der kan du stille alle dine spørgsmål og se hvad det egentlig handler om.

:-) Sisse

Anmeld

28. oktober 2011

Livsmor

Min den ældste er født i uge 31+5, pga SSF/HELLP ved AKS. Hun vejede 1520 g og målte 42 cm. Hun er idag 3 1/2 år og stor trives. Snakker som et vandfald, drøner rundt, klatre i træer mm. Det er på ingen måde til at se/høre/mærke at hun kom "lidt før tid".

Om det er en god ide at se Neo afd., det er op til dig selv. Vi valgte det fra, men fik fornøjelsen af 4 uger der.............

Håber trods alt, at du kommer godt igennem fødslen, og helst først om mange uger ;O)

Anmeld

28. oktober 2011

Mi

Jeg vil bare lige trøste dig og fortælle at jeg har fået tvillinger i 31+2, og de har klaret sig uden nogle problemer overhovedet. I løbet af fire måneder havde de indhentet alt udvikling, og inden de fyldte et år, var de foran motorisk. Nu er de 7 år, og klarer sig bedre end godt i skolen og er super stærke på alle måder. Så det er ingen ulykke, hvis du skulle føde i nat eller de nærmeste dage

Anmeld

28. oktober 2011

SpunkenJo

PernilleogDennis skriver:

endnu et pive indlæg fra mig.. Jeg er jo kommet hjem fra sygehuset for 3 dage siden pga jeg var gået i fødsel herhjemme og havde mange stærke plukveer+ kraftig blødning... Jeg var dengang 33+2 så derfor stoppede de det igen og jeg fik lunge modner og vestop i 48 timer..

Jeg blev sendt hjem igen på 4. dagen trods min livmoderhals kun er 8 mm lang.. (Da jeg blev indlagt var den 13 mm) Jeg er sååå bange for at hun melder sin ankomst nu at jeg næsten ikke kan sove om natten, jeg er bange for at tørre mig efter toilet besøg fordi jeg er SÅ bange for at se blod, og minsanten ikke om jeg skulle se frygten i øjnene i nat da jeg tørrede mig, papiret var fuuld af blod..

samtidig med jeg fik jag og niv i maven, og har haft det lige siden.. JEG ER GRÆDE FÆRDIG. Min graviditet har simpelthen bare varet et stort problem.. jeg magter ikke mere.

Tror i ikke stadig der er håb for at hun bliver i maven i en 14 dage- 3 uger endnu?

Undskyld mit ynk, men jeg har bare en kæreste herhjemme der ikke rigtig kan se alvoren i det, så jeg ville bare lige dele det med alle jer tøser herinde...

Hilsen hende der ikke tør rejse sig fra sengen med mindre hun skal på toilet..

Jeg kan sagtens forstå du er nervøs, men

Du har fået lungemodner og du nærmer dig lige straks uge 34

Jeg fødte selv 32+1 efter vandafgang 31+4.

Tag det helt helt roligt. Der er ikke nogen læger der pt er nervøse når du er så langt

Bare hold ud 48 timer efter sidste sprøjte med lungemodner, så kan du vikelig ikke gøre mere

Kæreste du
Den er lille når den kommer, hvis den kommer nu, men den skal nok overleve

Kærlig hilsen Jo
- som havde sin dreng 13 dage på neo, bagefter swævstændig indlagt med drengen en uge og så var vi hjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.