Giver i stadig modermælkserstatning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. oktober 2011

MorEllen

Carina87 skriver:

Den drøm lever Johannes også i! Han får 2x210 ml mme i løbet af dagen og en 200 ml. vælling til nat... Det har fungeret rigtig godt lige indtil nu. Nu er det som om han lever lidt mere på flasken end vores mad. Altså han vil ikke undvære flasken, men springer gerne alm. mad over. 

Jeg tænker, om det kan være fordi han ikke vokser helt vildt lige nu, og derfor ikke har lige så stor appetit som han har haft de sidste måneder Anyways, så er der også skåret ned på flasken fra nu af

Btw... Min mor som har været DP siger, at man ikke sådan skal bekymre sig for om de er flaskebørn til konfirmationen. Hun siger at hun kun har oplevet at flaskebørn har droppet flasken  i DP. Måske fordi det er en anden der gir den...

Ditte: Jeg tror bestemt ikke Richard er for tyk! Min Sp(ja de er jo så forskellige de damer), sagde at vi gerne måtte begynde at skære lidt ned på dag-flaskerne af hensyn til appetitten, men at der ikke er nogen grund til at droppe natflaske før de er 18 mdr. Og der har de måske endda droppet den selv... 
Hun sagde også, at det kunne være en dum vej at gå ind på med sødmælk i flasken. Grundet at de på et tidspunkt helt naturligt ikke kan li mme mere. Sødmælk bliver de dog ved med at kunne li, så den er sværre at få et naturligt stop på.

Men ja, de sp'ere er absolut ikke uddannet på samme skole 

Ok, det er da godt det er flere der lever af MME Og godt det din mor siger, man skal nok ikke være så hysterisk mht til den flaske der.

Jeg synes også det går meget i rykk og napp med maden hos oss. Lige nu er vi i en flaskeperiode hvor hun kun spiser små mængder med brød, grød og aftensmad. Hun begynte at kravle for en måned siden, og jeg troede at hun ville få øget sit energibehov og dermed spise mere, men det er som det motsatte har sket for hun spiser jo faktisk mindre!

Ja, disse søde små giver virkelig noget hovedbry fra tid til anden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

DK

Nå, SP har svaret på sundhedsvejen. Hun skriver at han gerne må få MME i flasken. Han kan godt stoppe med det da han får nok andet mad. Hun siger at han nok bare drikker det pga hygge og tryghed. Især nu hvor han er startet i vuggestuen. Hun siger at hvis jeg vil kan jeg trappe det ned, men at hun synes jeg skal vente en måned eller to mere. Vuggestuestart og flaskestop er for meget på en gang. Men som sagt så kan jeg også forsætte med det en god rum tid endnu hvis jeg vil, da der ikke er noget i vejen for at han drikker aftenflasken, så længe at han drikker af et alm glas og vand og mælk resten af dagen.

Så jeg tror bare vi giver aftenflasken god tid endnu Men det var jo også det som i dejlige damer havde sagt!

Anmeld

6. november 2011

Malonde1985

Marco2 skriver:

Jamen vi giver jo som sagt Smilla sødmælk. Grunden til det er at vejledningen for amning er 9 mdr og hvis man stopper inden da skal de ha' mme. Efter de 9 mdr skal de bare ha' min. 1/2 l mælkeprodukter og max 3/4 ltr. Og det skal jo så deles op på mælk, smør ost tykmælk mm.

Vi giver Smilla sødmælk fordi hun er lille så hun skal ha' mælkeprodukter så fede som muligt. En anden ting er at hun absolut ikke vil ha mme. Så for at sikre hun får nok mælk får hun flasken om aftenen. Men den kan hun jo i orincippet få på et andet tidspunkt i løbet af dagen, men da vi jo har flyttet på eget værelse og ingen amning om natten har vi valgt at indføre aftenflaske. Ved ikke om det er lidt en farlig vej at komme ind på men det er nu engang det valg vi har taget. SÅ må vi ta den kamp senere.

Jeg har sådan en kort oversigt med mad de forskellige måneder som vi har fået af sP'en. Den kan jeg sende til dig på mail if you want?

AG

Vil du ikke også sende den vejledning til min mail??   marbo85@hotmail.com

Er også meget i tvivl om hvad de må få, og var faktisk begyndt at gi ham sødmælk, men så fik jeg at vide af sp at han enten skulle ha mme eller vælling, fordi der jo er noget specielt i de skal bruge i deres udvikling... Sjovt.. kan virkelig slet ikke huske hvad jeg gav min store datter dengang..  hmm.. kan så generelt ikke huske ret meget i øjeblikket

Anmeld

7. november 2011

Marco2

Malonde1985 skriver:

Vil du ikke også sende den vejledning til min mail??   marbo85@hotmail.com

Er også meget i tvivl om hvad de må få, og var faktisk begyndt at gi ham sødmælk, men så fik jeg at vide af sp at han enten skulle ha mme eller vælling, fordi der jo er noget specielt i de skal bruge i deres udvikling... Sjovt.. kan virkelig slet ikke huske hvad jeg gav min store datter dengang..  hmm.. kan så generelt ikke huske ret meget i øjeblikket

Hejsa. 

Har sendt den til dig.

AG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.