Giver i stadig modermælkserstatning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

DK

bøgelund skriver:

hvis han er glad for aftenflasken, syns jeg ikke du skal tage den fra ham endnu.. 

jeg giver en sjælden gang Anna natflaske, normalt får hun til nat, en lille portion youghurt med lidt havregryn på. 

jeg syns ikke man behøver tage flasken fra dem, før en 13-14 mdr alder.. specielt når det kun er til natten.. 

tror ikke han taber sig, hvis du kvitter den.. kan ikke lige vægtskemaet, men Anna ligger i normalen, og er 75 cm, og 10,5 kg.. hvis det kan hjælpe lidt?  

Jeg tror heller ikke at vi stopper med natflasken lige nu. Han er jo startet i vuggestue for et par uger siden, og så er det kun okay at han får lidt ekstra tryghed til natten der. Plus at så ved jeg da at han får nok mad til natten når han nu selv spiser aftensmad.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

DK

Ahhh... så dejligt at spare med jer kvinder herinde. Så er der sjælero lidt endnu.

Anmeld

25. oktober 2011

DK

Marco2 skriver:

Sendt

Taak

Anmeld

25. oktober 2011

Mettemus

DK skriver:

Arghhh....

Det blev jeg jo ikke klogere af!

Hmm... Måske vi bare skulle droppe aftenflasken. Eller... Måske han så bliver helt tyyyynd igen. (aghh mon dog, vel Ditte?)

Vores SP sagde sødmælk fra 6 mdr. Det har han så fået at drikke, men jo ikke i flasken. Endnu. Han bliver 9 mdr. i morgen og er jo så uanset hvad over din grænse Anne.

Hmm...

Jeg tænker også at der er noget praktisk i at kunne slippe helt for mme? De er da nemmere kun at skulle have en ting i huset? Så hvis han vil hsve sødmælk i flasken og i øvrigt så ikke ender på mere end 3/4 l/dag, så tænler jeg, at det ville være fint. Vi fik at vide at det hed sødmælk til et år, letmælk til tre år og derefter alm skummet eller minimælk. Med mindre selvfølgeligt at barnet var virkelig rundt, men det tror jeg nu ikke lille R er i risokogruppen for at være

Anmeld

25. oktober 2011

DK

Mettemus skriver:

Jeg tænker også at der er noget praktisk i at kunne slippe helt for mme? De er da nemmere kun at skulle have en ting i huset? Så hvis han vil hsve sødmælk i flasken og i øvrigt så ikke ender på mere end 3/4 l/dag, så tænler jeg, at det ville være fint. Vi fik at vide at det hed sødmælk til et år, letmælk til tre år og derefter alm skummet eller minimælk. Med mindre selvfølgeligt at barnet var virkelig rundt, men det tror jeg nu ikke lille R er i risokogruppen for at være

Tja... jeg loggede lige på sundhedsvejen og kiggede og Richard følger hans egen kurve og er derfor stadig lidt tynd i forhold til længden som det altid har været.

Jeg skrev kort til sp derinde i spørgsmål funktionen, og spurgte: mme eller sødmælk eller flaskestop! Så må vi se hvad hun siger.

Anmeld

25. oktober 2011

piadas

DK skriver:

Nu læste jeg jo lige at kloge AG-mor giver smilla sødmælk i sutteflasken til natten.

Richard har jo været på flaske siden han var (øhhh) 4-5 mdr. Så det fortsætter jeg jo med, mme-vis. Men hvornår skal vi stoppe med det?

Pt. hvor han selv spiser aftensmad og bliver ret knotten når vi prøver at hjælpe, så er jeg af og til ret meget i tvivl om hvor meget han reelt får proppet ind. Især fordi at han pt drikker 240 ml. mme hver aften. Normalt har det svinget meget og nogen gange ville han intet have og andre gange meget.

Men hvad gør i andre? Ved i hvornår de ikke skal have mme i flasken mere? Han får det jo kun om aftenen og så ellers almindeligt "menneskemad og drikke" resten af dagen. Han er også ved at blive lidt tyk synes jeg? Han har fået lidt kinder og hager, jeg skal lige have ham vejet igen (nok 3 uger siden sidst).  Han er 77 cm målte vi i går, ved i hvor meget man så skal veje? Nogen der lige har det der skema liggende?

Nå det blev vist lidt om det hele...

Nu ammer jeg jo stadig, så jeg kan ikke hjælpe dig en hel masse. Men jeg fandt denne hjemmeside - der tror jeg, du kan finde noget hjælp!

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/babyen-0-12-maaneder/babymad-og-boernemad/barnets-behov-for-maelk-0-1-aa;r/

Anmeld

26. oktober 2011

MorEllen

Altså, nu har jeg læst alle indlæggerne her, og det ser da ud til at Maire lever i en MME-drøm i forhold til de andre babyerne her Hun får 210 ml til natten, og ca 180 ml to gange i løbet af dagen. Jeg synes hun sover så meget bedre i barnevognen hvis hun får en flaske inden hun skal ud... Hun spiser ikke ret meget af den "menneskemaden" hun får...
Jeg har tænkt på at jeg nok skal prøve at stoppe med det inden hun skal i dagplejen, så det er vel en god ide at gøre det nu... Da vil hun måske også spise mere af vores mad.
SÅ prosjekt mindre MME starter i dag

Anmeld

26. oktober 2011

Diana...

Hmm ja Nadia for jo meget mme forhold til jer andre he he eller meget og meget men ca 3 flasker om dagen hun får 240 til natten og den er vi slet slet ikke klar til at stoppe nu så frygter jeg da for vores nætter  Så får hun en igen kl 23 og der spiser hun mellem 80 og 240 ml. og NOGEN gange for hun en om dagen også om eftermiddagen det kommer helt and på hvordan hun spiser i løbet af dagen, hun bliver hurtig påvirket så hvis hun bare er en lille bitte smugle sløj så dropper hun maden helt! så hvis hun ikke spiser noget får hun så flaske 3. 

Jeg ville så gerne af med den flaske kl 23 men da hun vågner min 4 gang på en nat tør jeg slet ikke tænke på hvad der sker hvis vi dropper den kl 23 hun plejer også at få 80 ml kl 03 den droppet vi så for 3 dage siden og må tage kampen op med hende for det gør jo så hun ikke spiser morgenmad og hendes havregrød mætter jo mere og jo mere rigtig mad vi får i hende jo minder behøver hun jo kl 23 flasken  

Lucas tog vi nat flasken fra da han blev 1 år. men han fik kun nat flaske fra da han var 8 måneder. 

Knus Diana der vidst ikke var til nogen hjælp he he. 

Anmeld

26. oktober 2011

CA

Morellen skriver:

Altså, nu har jeg læst alle indlæggerne her, og det ser da ud til at Maire lever i en MME-drøm i forhold til de andre babyerne her Hun får 210 ml til natten, og ca 180 ml to gange i løbet af dagen. Jeg synes hun sover så meget bedre i barnevognen hvis hun får en flaske inden hun skal ud... Hun spiser ikke ret meget af den "menneskemaden" hun får...
Jeg har tænkt på at jeg nok skal prøve at stoppe med det inden hun skal i dagplejen, så det er vel en god ide at gøre det nu... Da vil hun måske også spise mere af vores mad.
SÅ prosjekt mindre MME starter i dag

Den drøm lever Johannes også i! Han får 2x210 ml mme i løbet af dagen og en 200 ml. vælling til nat... Det har fungeret rigtig godt lige indtil nu. Nu er det som om han lever lidt mere på flasken end vores mad. Altså han vil ikke undvære flasken, men springer gerne alm. mad over. 

Jeg tænker, om det kan være fordi han ikke vokser helt vildt lige nu, og derfor ikke har lige så stor appetit som han har haft de sidste måneder Anyways, så er der også skåret ned på flasken fra nu af

Btw... Min mor som har været DP siger, at man ikke sådan skal bekymre sig for om de er flaskebørn til konfirmationen. Hun siger at hun kun har oplevet at flaskebørn har droppet flasken  i DP. Måske fordi det er en anden der gir den...

Ditte: Jeg tror bestemt ikke Richard er for tyk! Min Sp(ja de er jo så forskellige de damer), sagde at vi gerne måtte begynde at skære lidt ned på dag-flaskerne af hensyn til appetitten, men at der ikke er nogen grund til at droppe natflaske før de er 18 mdr. Og der har de måske endda droppet den selv... 
Hun sagde også, at det kunne være en dum vej at gå ind på med sødmælk i flasken. Grundet at de på et tidspunkt helt naturligt ikke kan li mme mere. Sødmælk bliver de dog ved med at kunne li, så den er sværre at få et naturligt stop på.

Men ja, de sp'ere er absolut ikke uddannet på samme skole 

Anmeld

26. oktober 2011

DK

Hej

Altså de unger. De giver os grå hår læænge før tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.