Barsel? hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

baby012

christina92 skriver:

Jow selvfølgelig tager jeg ikke stilling endnu, men det er overvejelser som er nødvendige i forhold til hvor længe vi kan/skal/vil fortsætte med PB for det ville ligge utrolig dumt mit i min praktik. Ikke at jeg ikke ønsker baby, for det er det eneste jeg ønsker!! Der er jo bare mange faktorer det skal tages højde for.

tror du så måske ikke det er bedre at vente med pb til efter din praktik ?  

jeg tror ikke du kan få dig selv, når du står med den lille, til at aflevere den kun to måneder gammel, til fremmede menesker.. 

babyer kommer jo når de vil også selvom det det ikke lige passer ind i mor og fars planer  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Jonna1979

jeg må nøjes med de 26 uger fuld løn har simpelthen ikke råd til at undvære 10000 udbetalt hver måned syntes det er vildt man får så lidt

Anmeld

25. oktober 2011

Ansemusen

christina92 skriver:

Du har fuldstændig ret, også derfor jeg lige høre om lidt erfaringer, for jeg kan jo sagtens bilde mig ind at jeg vil kunne tage fra baby så tidligt, men har jo ikke prøvet det

Hvertfald mange tak for dit svar!

Selv tak  Jeg håber du vælger at blive hjemme med dit barn i meget længere tid end de to måneder, som du overvejer! Både for dit barns skyld og for din egen skyld! Jeg tror også det betyder meget for nærheden mellem mor og barn! Og de første uger/måneder var meget tågede for os. Vi var i en døs af træthed konstant. Det var først senere vi rigtig kunne nyde vores dejlige dreng fuldt ud!

Anmeld

26. oktober 2011

christina92

gravid20 skriver:

tror du så måske ikke det er bedre at vente med pb til efter din praktik ?  

jeg tror ikke du kan få dig selv, når du står med den lille, til at aflevere den kun to måneder gammel, til fremmede menesker.. 

babyer kommer jo når de vil også selvom det det ikke lige passer ind i mor og fars planer  

Og det skal baby være velkommen til

Det jo bare rart at have overvejet de her ting, netop fordi man ikke ved hvornår den lille melder sin ankomst.

Anmeld

26. oktober 2011

christina92

Katte87 skriver:

Det var også min oprindelige plan! Jeg vil ikke sige, at du ikke kan klare det (for det kan sagtens være), men jeg er glad for, at jeg ikke gjorde det!

Min studievejleder rådede mig til, at tage et års barsel, da jeg ellers skulle have skrevet min bachelor med et lille barn. Og må indrømme at hun nok havde ret  Jeg var sikker på, at jeg da sagtens kunne forsætte, men nu hvor jeg har født, kan jeg se, at jeg ikke ville have fået noget godt ud af at forsætte  

Hjernen er gået i babymode, man er døgnåben restaurant og ammehjernen er længe slået til hehe. (og derudover blev jeg først gravid i december, hvilket jo resulterede i et septemberbarn og ikke et julibarn .)

Håber du finder den bedste løsning for dig og krydser fingre for graviditet! 

Tusind tak for et godt svar Og tak håber der er to streger sidst på ugen!

Anmeld

26. oktober 2011

norenberg

min personlige mening er at 2 mdrs barsel er alt for lidt både for mor og barns skyld, hvis man ikke kan afse mere barsel syntes jeg man skal vente med at få sat et barn til verden...meningen med 1 års barsel er jo at man kan gå hjemme og nusse og hygge om den lille og knytte sig til barnet....man får jo ikke børn for bare at smide det i armene i fremmede efter 8 uger...det er jo ikke ligesom med dyr der er klar efter 8 uger...

Anmeld

26. oktober 2011

baby012

christina92 skriver:

Og det skal baby være velkommen til

Det jo bare rart at have overvejet de her ting, netop fordi man ikke ved hvornår den lille melder sin ankomst.

det har du helt ret i  

så  jeg fingre for at bebs er på vej, og mens bliver væk  

Anmeld

26. oktober 2011

christina92

gravid20 skriver:

det har du helt ret i  

så  jeg fingre for at bebs er på vej, og mens bliver væk  

Og tror da helt sikkert også du har ret. Tror ikke jeg vil have kortere barsel end 6 måneder, som det mindste. Når det først lykkedes at få det lille vidunder tror jeg ikke man kan tage afsted.

Og tak fordi du krydser fingre, skulle få det i dag, men der er ingen tegn på at det er på vej

Anmeld

26. oktober 2011

Julemusen

Jeg mener ikke at ændring i barselsreglerne ændre på studerendes barsel, da det ikke er samme ragler som de alm. barselsregler da de er knyttet arbejdsmarkedet. På min uddannelse kan man kun vælge at tage 1 helt år, da der ikke er halvårs-studiestart. Eller så kan man gemme barslen til efterfølgende, ligesom du skrev du overvejede ved bare at holde ferie. JEg har valgt et helt år, da jeg have termin i går og ikke kunne overskue at fortsætte med det samme efter fødslen. 

Anmeld

26. oktober 2011

christina92

norenberg skriver:

min personlige mening er at 2 mdrs barsel er alt for lidt både for mor og barns skyld, hvis man ikke kan afse mere barsel syntes jeg man skal vente med at få sat et barn til verden...meningen med 1 års barsel er jo at man kan gå hjemme og nusse og hygge om den lille og knytte sig til barnet....man får jo ikke børn for bare at smide det i armene i fremmede efter 8 uger...det er jo ikke ligesom med dyr der er klar efter 8 uger...

Jeg bliver ked at det når jeg læser dit indlæg. Du får det til at lyde som om jeg ikke ønsker det bedste for mit barn. Jeg har lavet en debat for at høre hvad andre har gjort og har erfaringer med og har i den forbindelse luften mine og kærestens tanker.

Har det fint med at du er uenig, men som jeg har skrevet til nogle af de andre tror jeg da heller ikke jeg kan få min selv til at starte så hurtigt, men derfor ville jeg da stadig gerne høre fra andre som har prøvet det.

Jeg ønsker mig brændene et barn og ønsker intet andet end det bedste for det!! Det må du endelig ikke tvivle på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.