Barsel? hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.472 visninger
21 svar
0 synes godt om
25. oktober 2011

christina92

Hej tøse

Går og krydser fingre for en graviditet sidst på ugen.

Tænkte på hvor længe jer der har prøvet det har været på barsel med jeres vidundere?

Jeg er selv under uddannelse og overvejer (hvis det lykkedes med bebsen) at gemme min barsel og holde 2 måneders sommerferie som alle andre og så gå videre i skolen. Nogen der har erfaringer at dele ud af?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Benjamins'mor

Jeg valgte til at starte med et år, fødte i januar i år, da jeg nåede maj ville jeg gerne starte på SOSU 2 august. Det gjorde jeg så. Det var ikke noget for mig, så startede jeg på Hotel- og Restaurantskolen 27 august, men gik glip af for meget med syg baby osv. Så optog min barsel igen 10 september. Så er på barsel igen og starter på uddannelse 23 januar.

Anmeld

25. oktober 2011

Rockertand

christina92 skriver:

Hej tøse

Tænkte på hvor længe jer der har prøvet det har været på barsel med jeres vidundere?

Jeg er selv under uddannelse og overvejer (hvis det lykkedes med bebsen) at gemme min barsel og holde 2 måneders sommerferie som alle andre og så gå videre i skolen. Nogen der har erfaringer at dele ud af?

Den nye regering vil ændre barselsreglerne, så kvinden mister formentligt 3 måneders barsel, som bliver øremærket til manden, så du skal nok vente med at planlægge, indtil de nye "spilleregler" er kendt.

(Held og lykke med II).

Anmeld

25. oktober 2011

Muffinmus

Enig, vent hellere, jeg planlægger i hvert fald intet, og gør jeg det efter årsskiftet så alle papirer er lavet, skal de sgu ikke forvente at lave det om lige pludselig, så må det gælde de nye gravide der melder sig, ikke dem hvor alt er planlagt allerede.

Men jeg holdt vel 10-11 mdr de sidste 2 gange incl et par ugers ferie.

Anmeld

25. oktober 2011

Ansemusen

christina92 skriver:

Hej tøse

Jeg ville slet ikke kunne have nøjes med kun to måneders barsel. Det er selvfølgelig individuelt hvad man selv har brug for og synes barnet har brug for. Men du skal bare huske, at tiden aldrig kommer tilbage, og at de bliver store SÅ hurtigt! De to måneder vil flyve afsted. Plus at de fleste forældre er meget meget trætte i det første halve eller hele år (nogle selvfølgelig endnu længere) pga. natamning/flaske, opvågninger osv. Og så kan det være svært at skulle passe sin uddannelse også!

Jeg var selv hjemme med Thias til han var 13 måneder. Ville have afleveret ham da han var 11-12 måneder, men der kom nogle ting i vejen, så han startede først lidt senere. Jeg er dybt taknemmelig for, at jeg fik lov til at være der mens han udviklede sig i så rasende en fart, at jeg fik lov til at se ham lære at slå til legetøjet, krybe, kravle og gå! Det var fantastisk

Anmeld

25. oktober 2011

baby012

uha, to måneder er IKKE ret meget  

jeg syns du skal vente med at tage stilling til sådan noget til du i det mindste ved om der er et barn på vej.. jeg holder kun 6 måneder og sommerferie, derefter er jeg tilbage i skolen, det syns jeg er meget kort tid med baby.. men sådan er det . 

Anmeld

25. oktober 2011

christina92

Ansemusen skriver:

Jeg ville slet ikke kunne have nøjes med kun to måneders barsel. Det er selvfølgelig individuelt hvad man selv har brug for og synes barnet har brug for. Men du skal bare huske, at tiden aldrig kommer tilbage, og at de bliver store SÅ hurtigt! De to måneder vil flyve afsted. Plus at de fleste forældre er meget meget trætte i det første halve eller hele år (nogle selvfølgelig endnu længere) pga. natamning/flaske, opvågninger osv. Og så kan det være svært at skulle passe sin uddannelse også!

Jeg var selv hjemme med Thias til han var 13 måneder. Ville have afleveret ham da han var 11-12 måneder, men der kom nogle ting i vejen, så han startede først lidt senere. Jeg er dybt taknemmelig for, at jeg fik lov til at være der mens han udviklede sig i så rasende en fart, at jeg fik lov til at se ham lære at slå til legetøjet, krybe, kravle og gå! Det var fantastisk

Du har fuldstændig ret, også derfor jeg lige høre om lidt erfaringer, for jeg kan jo sagtens bilde mig ind at jeg vil kunne tage fra baby så tidligt, men har jo ikke prøvet det

Hvertfald mange tak for dit svar!

Anmeld

25. oktober 2011

christina92

gravid20 skriver:

uha, to måneder er IKKE ret meget  

jeg syns du skal vente med at tage stilling til sådan noget til du i det mindste ved om der er et barn på vej.. jeg holder kun 6 måneder og sommerferie, derefter er jeg tilbage i skolen, det syns jeg er meget kort tid med baby.. men sådan er det . 

Jow selvfølgelig tager jeg ikke stilling endnu, men det er overvejelser som er nødvendige i forhold til hvor længe vi kan/skal/vil fortsætte med PB for det ville ligge utrolig dumt mit i min praktik. Ikke at jeg ikke ønsker baby, for det er det eneste jeg ønsker!! Der er jo bare mange faktorer det skal tages højde for.

Anmeld

25. oktober 2011

christina92

Rockertand skriver:

Den nye regering vil ændre barselsreglerne, så kvinden mister formentligt 3 måneders barsel, som bliver øremærket til manden, så du skal nok vente med at planlægge, indtil de nye "spilleregler" er kendt.

(Held og lykke med II).

Okay tak for tippen, så vil jeg ikke bruge hovedet mere på det før jeg ved mere om de nye regler.

Og tak, krydser virkelig fingre. Lavede en negativ test i morges og den fik det virkelig til at gå op for mig hvor højt mit ønske om den lille spire er!

Anmeld

25. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Hej tøse

Det var også min oprindelige plan! Jeg vil ikke sige, at du ikke kan klare det (for det kan sagtens være), men jeg er glad for, at jeg ikke gjorde det!

Min studievejleder rådede mig til, at tage et års barsel, da jeg ellers skulle have skrevet min bachelor med et lille barn. Og må indrømme at hun nok havde ret  Jeg var sikker på, at jeg da sagtens kunne forsætte, men nu hvor jeg har født, kan jeg se, at jeg ikke ville have fået noget godt ud af at forsætte  

Hjernen er gået i babymode, man er døgnåben restaurant og ammehjernen er længe slået til hehe. (og derudover blev jeg først gravid i december, hvilket jo resulterede i et septemberbarn og ikke et julibarn .)

Håber du finder den bedste løsning for dig og krydser fingre for graviditet! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.