Min kæreste og jeg gik fra hinanden under graviditeten. Det var et meget disfunktionelt forhold som jeg er glad for endelig er slut.
Men det resulteret i verdens dejligste barn! (som stadig er meget ny)
Faren har ingen interesse vist i hele graviditeten men nu hvor barnet er født viser han interesse og vil se barnet hele tiden. Samtidigt betvivler han konstant min måde at gøre tingene på, og min omsorg af barnet(meget frustrende og sårende som nybagt mor)
Jeg er meget meget angst for at han vil kunne tage mit barn fra mig(vi har fælles forældremyndighed desværre). Kan han det? (han har sagt han vil søge bopælen når den lille er 12 md)
Jeg har ingen fysiske eller psykiske "skavanker", et godt bagland, i gang med mit studie og jordemoderen synes jeg klare det rigtig flot.
Men faren har heller ikke noget at sætte en finger på som sådan udover han ikke har været en del af hele graviditeten.
Så mit spørgsmål lyder på om han har ligeså stor mulighed for at få bopælen som jeg når den lille er 1 år? Det er det jeg frygter! At vi evt skal have en deleordning, og det ønsker jeg virkelig bare ikke.
Det skal nok også nævnes jeg virkelig har det skidt med ham efter alt han har budt mig de sidste par år. Men for vores barns skyld lader jeg ham komme i mit hjem 3-4 dage om ugen for at se sit barn(selvom jeg har det SÅ dårligt med at være i samme rum som ham! det viser jeg bare hverken ham eller mit barn)
Har i nogle gode råd til at tackle det her?
Har lyst til at sætte mig til at tude fordi jeg er så bange for at han kan tage mit barn fra mig hver anden uge eller mere. Alene tanken om bare én overnatning væk fra mig gør mig helt ulykkelig.
Anmeld