millemai skriver:
Tag det fra en der har været hele møllen igennem med alt fra trusler til aftale i statsforvaltningen.
Den sørgelige sandhed er, at desto mere imødekommende du er uden for statsforvaltningen - desto svagere står du hvis han søger bopæl (det betyder stadigvæk ikke at han får den, men han vil klart stå stærkere).
Lad alle aftaler gå igennem statsforvaltningen! I et forhold som jeres er det super vigtigt, at der er klare retningslinier således at han ikke får magten over dig (så at sige).
Det at aftalerne går igennem statsforvaltningen behøver jo ikke at betyde, at I hader hinanden og at der er krig. Mange par taler faktisk bedre sammen, når der er klare retningslinier. Og i statsforvaltningen der er uvildige professionelle mennesker, der har stået med denne problemstilling flere gange end man kan tælle til.
Kan KUN råde dig til at gå igennem statsforvaltningen med en sådanne mand. Og som sagt, har jeg desværre prøvet turen - helt fra en naiv tro om, at jeg burde holde mig ude fra systemet og i stedet finde mig i utilregnelig opførsel fra en truende ex (var rædselsslagen, da jeg hørte vi skulle igennem statsforvaltningen) til at jeg næsten føler at der er styr på en eller anden form for samarbejde efter adskillige aftaler og møder i statsforvaltningen.
Enig. Du skal lade det hele gå igennem Statsforvaltningen.
Jeg er sygeplejerske og sidder med sociale sager til hverdag, desværre bor jeg i Grønland og her er lovgivningen anderledes, så jeg kan ikke svare dig. Heroppe ville han få en potte og pisse i.
Kan kun sige, at det ville undre mig meget, hvis han fik bopæl. Du er den primære omsorgsperson. Man fratager ikke et lille barn sin primære omsorgsperson. Forskning viser, at det er skadelig for barnet og gøres kun i nødstilfælde, der hvor moderes kendes uegnet.
Du skal kunne dokumentere overfor det offentlige, at du er en rimelig og ansvarlig person, der har sit barns bedste interesse for øje. Det gør du bla. ved, at lade ham se barnet 1-2 gange om ugen, i et par timer.
Han kan måske tilkendes noget overnatning senere. Tidligere var kravet vist, at barnet skulle være fyldt 2 år. Nu kan faderen vist få overnatning fra 1 års alderen, såfremt det skønnes at faderen har et tæt forhold til barnet. Jeg ved, at de fagfolk der har fastsat disse grænser, stadig diskuterer hvorvidt det er i barnets tarv og lade det overnatte uden den primære omsorgsperson i 1 års alderen. Nogle fagfolk, mener faktisk det er skadeligt for barnet i den alder. Selvom forholdet til faderen er godt. Jeg har læst rapporten af egen interesse og det er derfor det ville undre mig, hvis han ligefrem fik bopæl.