Anonym skriver:
Skriver lige anonymt da det er lidt pinligt et emne.
Hvor længe gik der før i kunne komme på toilettet(afføring) efter fødslen?
Jeg har nemlig ingen følelse af at skulle på wc(udover at tisse), og nu er det efterhånden noget tid siden jeg fødte(4 dage).
Jeg er forresten blevet syet en del.
Da jeg fødte anden gang gik der næsten to uger!!!

Det kan absolut ikke anbefales, og den måde, du har det på, lyder meget som min, så jeg ville altså gøre noget ASAP, hvis jeg var dig. Jeg fik også en del sting (8-10 stykker) og havde heller ikke fornemmelsen af at skulle af med noget.
Fordi jeg havde ventet så længe var min mave gået helt i stå, jeg kunne ikke sove om natten pga. ondt i maven, og jeg er så sur på mig selv over, at jeg ikke kontaktede lægen noget før. Der gik et halvt år (6 MÅNEDER
!!), før min mave var nogenlunde i orden igen.
Så da jeg fødte sidste gang havde jeg diverse afføringspræparater klar, for jeg ville BARE ikke ud i samme omgang igen. Heldigvis kom det helt af sig selv, så jeg fik slet ikke brug for det!

Du kan købe nogle piller i håndkøb på apoteket, der hedder Perilax. Tag to af dem om aftenen, inden du går i seng, og så lover jeg dig, der sker ting og sager næste morgen/formiddag!

Der findes også microlax, som virker lidt á la klyx, man får tilbudt under fødslen. Det kan også købes i håndkøb.
Begge dele må man gerne bruge, når man ammer, så hvis jeg var dig, ville jeg afsted efter det med det samme, for du vil ikke ønske dig en mave som min var dengang!