Toiletbesøg efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.057 visninger
23 svar
0 synes godt om
25. oktober 2011

Anonym trådstarter

Skriver lige anonymt da det er lidt pinligt et emne.

Hvor længe gik der før i kunne komme på toilettet(afføring) efter fødslen?

Jeg har nemlig ingen følelse af at skulle på wc(udover at tisse), og nu er det efterhånden noget tid siden jeg fødte(4 dage).

Jeg er forresten blevet syet en del.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Mira0911

Ved mig gik der 2 dage efter fødslen at jeg skulle af med afførring... jeg var ligeså nervøs som første gang... 

Tag dig god tid til at komme af med det... Du evt. tage et bind og holde for ved vagina... Så der ikke kommer afførring dertil... 

Anmeld

25. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg er ikke syet særlig meget i vagina.

Er mest syet i mellemkødet. Så måske er det derfor? Jeg kan bare mærke jeg har ondt i maven(hvilket jo er forståeligt når ikke jeg har været på wc i 4 dage) men jeg føler ingen trang når jeg går på wc

Anmeld

25. oktober 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Jeg er ikke syet særlig meget i vagina.

Er mest syet i mellemkødet. Så måske er det derfor? Jeg kan bare mærke jeg har ondt i maven(hvilket jo er forståeligt når ikke jeg har været på wc i 4 dage) men jeg føler ingen trang når jeg går på wc

Okey, men for en sikkerhedsskyld kan du tage et bind og holde for når du skal af med afførring... Har du pressetrang når du er på toilet, så pres bare med forsigtigt, det kan godt tage tid at komme af med, så sørg for at du har en til være ved bebs... 

Anmeld

25. oktober 2011

AnneBJ

Jeg fødte om morgenen og var på wc sen aften samme dag! Jeg frygtede det lidt, men gav mig rigtig god tid og fortalte min kæreste hvad jeg skulle og at han måtte sørge for baby!

Jeg brugte engangsvaskeklude, 2 styk foldet to gange og holdt for mellemkødet. Det gjorde jeg hver gang jeg skulle af med afføring den første uge.

Det ville måske være en god ide for dig, at hjælpe din mave lidt på vej, så du ikke ender med forstoppelse! Sveskejuice (selvom man IKKE kan fordrage svesker kan det godt drikkers, skyl evt. efter med et glas kold mælk) svesker generelt, figenstænger, MASSER af frugt, vand, fiberrig kost osv. 

Pøj pøj og tillykke med babyen! 

Anmeld

25. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg har hverken pressetrang eller følelsen af at jeg skal af med noget som helst når jeg er på wc (udover urin)

Men lader til at jeg må prøve med noget sveskehalløj, og så bruge noget tid i morgen på at sidde derude og se om ikke jeg kan få gang i det.

Vil i mene jeg bør ringe til lægen hvis ikke det lykkedes i morgen? Synes det er lang tid at gå uden at komme af med noget, og min mave gør ondt når jeg trykker på den(netop som om jeg har forstoppelse)

Anmeld

25. oktober 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Jeg har hverken pressetrang eller følelsen af at jeg skal af med noget som helst når jeg er på wc (udover urin)

Men lader til at jeg må prøve med noget sveskehalløj, og så bruge noget tid i morgen på at sidde derude og se om ikke jeg kan få gang i det.

Vil i mene jeg bør ringe til lægen hvis ikke det lykkedes i morgen? Synes det er lang tid at gå uden at komme af med noget, og min mave gør ondt når jeg trykker på den(netop som om jeg har forstoppelse)

Jeg vil ikke mene at du skal ringe til lægen, tror lægen vil sige at du skal drikke noget sveskejuice osv... Første gang gik jeg over 1 uge, før jeg kom af med noget... Og det gjorde pænt nas... 

Er glad for her anden gang at der kun gik 2 dage... 

Anmeld

25. oktober 2011

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Jeg vil ikke mene at du skal ringe til lægen, tror lægen vil sige at du skal drikke noget sveskejuice osv... Første gang gik jeg over 1 uge, før jeg kom af med noget... Og det gjorde pænt nas... 

Er glad for her anden gang at der kun gik 2 dage... 

Åh det er jeg da glad for at høre at du gjorde første gang(misforstå mig ikke )

Så er det nok ikke så unormalt igen.

Jeg tænker også selv at det måske er fordi jeg i min underbevidsthed frygter det, og kroppen derfor så ikke kan endnu.

Anmeld

25. oktober 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Åh det er jeg da glad for at høre at du gjorde første gang(misforstå mig ikke )

Så er det nok ikke så unormalt igen.

Jeg tænker også selv at det måske er fordi jeg i min underbevidsthed frygter det, og kroppen derfor så ikke kan endnu.

Bare rolig, misforstår dig ikke... 

Tag dig endelig tid til det, når det er... 

Anmeld

25. oktober 2011

Mor010711

Jeg blev syet begge steder, altså både bagtil og foran og så fik jeg et par afførende piller fra hospitalet. Du kan købe dem i håndkøb på apoteket. Mener de hed Magnesia eller magnesium. 

Men hvis du prøver det, så hold dig i nærheden af et tiolet, for når det er tid, så er det tid!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.