Abort - har truffet en beslutning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

lycly

KÆMPE  til dig, synes du har taget en flot beslutning som virker som det helt rigtige for dig. Du skal nok få den kernefamilie du går og drømmer om 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

132319

Hvor er du bare fandens fornuftig!

Og hvor er det godt og voksent at du har kunne tage det valg.

Og selvom det er svært - så er abort ikke det værste i verden.

Enig!

Anmeld

24. oktober 2011

Mum33

stærk beslutning ...

Anmeld

24. oktober 2011

maria_wlt

Smukkert skriver:

Tak til alle der har givet mig råd i mine tidligere tråde omkring abort her det seneste døgn.

Jeg har vendt og drejet det hele og tænkt i plusser og minusser.

Jeg valgte at kontakte min ekskæreste og forsøge at redde det hele ud for at skabe rammerne til en kernefamilie. Men han ville ikke, fordi jeg ikke ville flytte til Odense. Han havde ingen forståelse for at jeg ikke vil flytte min 2årige dreng væk fra hans netværk her.
Derfor føler jeg nu, at aborten må hvile på min eks's skuldre, for jeg lavede barnet af kærlighed med troen på hans ord "vil gøre alt for at vi ikke får et delebarn, for det er det sidste jeg ønsker". Virkeligheden var en umoden mand, som løb fra sit ansvar og som blot ville dominere og manipulere med mig. Han har været hashmisbruger i 15 år og har ADHD.
Jeg ønsker ikke at sætte et barn i verden, når jeg ved det ikke får begge forældre. Jeg ønsker en kernefamilie. Jeg frygter at eksen vil køre mig psykisk ned som gravid og de næste 18 år. Abort er det rigtige. Det bliver ekstremt hårdt, men jeg kan nu sige til mig selv, at JEG gjorde alt jeg kunne, for at skabe rammerne for den lille spire.

Håber på forståelse. Og igen, tak.

Jeg kan 100% godt forstå dig.. Det er på ingen måde en nem beslutning, men det er virkelig stort at du ser fremad.. 

Håber det bedste for dig og sin søn.. 

Anmeld

24. oktober 2011

Lotte14

Smukkert skriver:

Tak til alle der har givet mig råd i mine tidligere tråde omkring abort her det seneste døgn.

Jeg har vendt og drejet det hele og tænkt i plusser og minusser.

Jeg valgte at kontakte min ekskæreste og forsøge at redde det hele ud for at skabe rammerne til en kernefamilie. Men han ville ikke, fordi jeg ikke ville flytte til Odense. Han havde ingen forståelse for at jeg ikke vil flytte min 2årige dreng væk fra hans netværk her.
Derfor føler jeg nu, at aborten må hvile på min eks's skuldre, for jeg lavede barnet af kærlighed med troen på hans ord "vil gøre alt for at vi ikke får et delebarn, for det er det sidste jeg ønsker". Virkeligheden var en umoden mand, som løb fra sit ansvar og som blot ville dominere og manipulere med mig. Han har været hashmisbruger i 15 år og har ADHD.
Jeg ønsker ikke at sætte et barn i verden, når jeg ved det ikke får begge forældre. Jeg ønsker en kernefamilie. Jeg frygter at eksen vil køre mig psykisk ned som gravid og de næste 18 år. Abort er det rigtige. Det bliver ekstremt hårdt, men jeg kan nu sige til mig selv, at JEG gjorde alt jeg kunne, for at skabe rammerne for den lille spire.

Håber på forståelse. Og igen, tak.

Held og lykke med det hele.

Anmeld

24. oktober 2011

lilledittemor

Smukkert skriver:

Tak..
Jeg synes abort gør hamrende ondt, men jeg skal ikke bebrejde mig selv for det valg, fordi jeg handlede i kærlighed og kæmpede til det sidste. Den dårlige samvittighed må hvile på eksens skuldre.
Det jeg skal lære, det er at være mere sikker på at det ER den rigtige jeg har fundet (evt. blive gift først.. he he) før jeg tænker i graviditet. Jeg har lært af mine fejl på den hårde måde.

Vender tilbage med en update, når jeg har fået foretaget aborten.

Præcis. Du har handlet efter det bedste du kunne. Bare ærgeligt at din eks ikke lever op til de løfter han har givet.

Og jeg synes at det er rigtig flot af dig at se det fra alle de vinkler som du nu har set det fra.

Men det er jo også svært at vide om det er "den rigtige" - det er jo også en chance man vælger at tage Men din eks lød bestemt ikke som en der kunne give dig eller baby hvad i har brug for.

Anmeld

24. oktober 2011

L-Mortil3

Håber på alt det bedste for dig og Noah. Stort kram

Anmeld

24. oktober 2011

Smukkert

Ditte_Marie skriver:

Præcis. Du har handlet efter det bedste du kunne. Bare ærgeligt at din eks ikke lever op til de løfter han har givet.

Og jeg synes at det er rigtig flot af dig at se det fra alle de vinkler som du nu har set det fra.

Men det er jo også svært at vide om det er "den rigtige" - det er jo også en chance man vælger at tage Men din eks lød bestemt ikke som en der kunne give dig eller baby hvad i har brug for.

Præcis, det kunne han ikke.
Så hvis jeg skal føle vrede og sårbarhed overfor nogen, er det ham. Ikke mig.
Dét er det der har givet mig en følelse af lettelse over det her valg. Vil nok altid bebrejde mig selv lidt for at have været for hurtig til at planlægge et barn med den forkerte, men omvendt, så gjorde jeg det i en kærlig mening - ville give min søn en bror eller søster.
- og ingen tvivl om det ville han have elsket til fulde og jeg kunnet klare to små.
MEN den lille spire skal også have en ordentlig far - og det føler jeg ikke, jeg kunne give spiren.

Når alt kommer til alt, så er en glad mor også glade børn - og jeg fortjener en mand der vil os alle og som er en del af en graviditet, fødsel og de næste mange år frem.

Anmeld

24. oktober 2011

Smukkert

Line&Liam&Milan skriver:

Håber på alt det bedste for dig og Noah. Stort kram

Tusind tak søde - og tak for dine råd <3

Anmeld

24. oktober 2011

Rockertand

Det er en rigtig svær situation at stå i - men jeg har den allerstørste respekt for din beslutning, det er stærkt, at du er i stand til at have så meget overblik, at du kan se, hvad der vil gavne dig og dit barn mest på længere sigt.

Håber, at du kommer godt igennem det hele.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.