Hvad vejer du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

lilledittemor

Camulla skriver:

Ha ha, ej undskyld, men blev faktisk lidt glad for dit indlæg... Så er det ikke kun mig  

Jeg har også bare lyst til mad konstant!  Arghhh!!

Men det er helt forfærdeligt.. hvis jeg har lyst til noget sødt, så spiser jeg alverdens frugt, men det hjælper bare ikke før jeg har proppet slik i hovedet..

Glæder mig til hun er født - så skal jeg på kur igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

MissTas

jeg er i dag 23+0 og har taget 3,4 kg på. Det skal så siges at jeg har været plaget af kvalme og opkast hele min graviditet, men jeg skal da hvert fald også nok nå at tage noget mere på.

Min sviger tog 30 kg på under hendes graviditet, hun gik fra 54kg til ca. 84.. såå.. du har absolut intet at være urolig for

Anmeld

25. oktober 2011

stimerol

Jeg har været sygemeldt fra 4 mdr og indtil jeg gik fra (arbejder på afd hvor der gives Kemo, det må man ikke være i kontakt med som gravid... ) -Har termin på fredag

Jeg har , som i sidste graviditet, taget ca 8 kg på. Min baby vejer ca 3500, min første vejede 4 kg ved fødslen.

Jeg spiser normalt, alt det jeg plejer at spise, samt har dyrket og dyrker stadig, motion ca 3 gange om uge (spinning i motionscenteret)

Så her er der ingen problemer med at "holde en nogenlunde" stabil vægtøgning... Tænker nu heller ikke så meget over det. Spiser, træner og lever som jeg plejer og har det godt med det. Gik næsten 14 dage over tid sidste gang, det tror jeg også sker denne gang. Så hvis man er bange for at træne, af frygt for at sætte fødslen igang, kan jeg kun sige, at det er absolut ikke min erfaring, desuden viser al forskning indenfor området motion og graviditet, at det kun giver mindre komplikationer før, under og efter graviditeten, moderen får ikke så voldsomme vægtøgninger, som igen kan føre til komplikationer, træthed og lidt tristhed... Fosteret får desuden større tilførsel af næringsstoffer, idet blodcirkulation til moderkagen øges, når man holder kroppen i form/igang.  Så som udgangspunkt får man kvinder der dyrker motion under graviditeten, større børn hvor fordelingen mellem fedt/muskelmasse hos fosteret vel og mærke er fordelt bedre, end hos de kvinder der udvilker svangerskabsdiabetes pga for stor vægtøgning i graviditeten.. Deres babyer bliver ofte store, men med en fedt/muskel fordeling der er omvendt... Har læst alt dette i en bog om motion/graviditet samt i nogle forskningsartikler... Det giver meget god mening

Anmeld

25. oktober 2011

Miss P

Holá søtte.

Ta det heeelt roligt...

Jeg har lige været på vægten.. Ja jeg har sørme taget 9 ½ kilo på

De skal sku´ nok falde af igen.. & tager jeg 5 kilo mere på, så er der ikke noget at gøre ved det-- Han er det værd!!

Desuden hjælper det at "folk" fortæller en hvor godt man ser ud. Det hele sidder mere elle mindre lige på mausen.

Det hjælper på det.. GRINER

Anmeld

25. oktober 2011

Camulla

Miss Misho skriver:

Holá søtte.

Ta det heeelt roligt...

Jeg har lige været på vægten.. Ja jeg har sørme taget 9 ½ kilo på

De skal sku´ nok falde af igen.. & tager jeg 5 kilo mere på, så er der ikke noget at gøre ved det-- Han er det værd!!

Desuden hjælper det at "folk" fortæller en hvor godt man ser ud. Det hele sidder mere elle mindre lige på mausen.

Det hjælper på det.. GRINER

Hey sveske  

Jamen ja, det er helt rigtigt, jeg skal bare slappe lidt af, åhh altså... men det er svært jo... Især når man er sygemeldt og ingenting laver. Svømmer lidt, men ikke meget... 

Hvordan går det med dig??

Anmeld

25. oktober 2011

smask

Camulla skriver:

Hej girls!

Jeg er gravid i 29. uge og vejer ca. 81 kg. nu. + 10 har jeg ca. taget på. Jeg er ret nervøs for mødet med min jordemoder på mandag pga. vægten, da hun går utrolig meget op i at man ikke tager for meget på I Politikkens Graviditetsbog står der ved uge 29: "Du har sikkert taget 5 - 8 kg. på nu"! Øhh nej! Mere...  

Hvad vejer I og hvor langt er I henne? Hvis I vil ud med det selvfølgelig og hvad var jeres startvægt?? Har brug for lidt trøstende ord, men ærlighed frem for alt  Det er bare svært ikke at tage på, når man er sygemeld og ikke kan bevæge sig for meget 

På forhånd tak, håber I kan hjælpe mig  

Jeg er gravid i 35 uge ( 34+2) og vejer 80,5 og min start vægt var på 80..

Anmeld

25. oktober 2011

Nitz - <3 David

Camulla skriver:

Hej girls!

Jeg er gravid i 29. uge og vejer ca. 81 kg. nu. + 10 har jeg ca. taget på. Jeg er ret nervøs for mødet med min jordemoder på mandag pga. vægten, da hun går utrolig meget op i at man ikke tager for meget på I Politikkens Graviditetsbog står der ved uge 29: "Du har sikkert taget 5 - 8 kg. på nu"! Øhh nej! Mere...  

Hvad vejer I og hvor langt er I henne? Hvis I vil ud med det selvfølgelig og hvad var jeres startvægt?? Har brug for lidt trøstende ord, men ærlighed frem for alt  Det er bare svært ikke at tage på, når man er sygemeld og ikke kan bevæge sig for meget 

På forhånd tak, håber I kan hjælpe mig  

Jeg er 28.+0 Og har også taget omkring de 10 kg på..
min læge sagde at min vægt var fin.. Min mor tog 25 kg på da hun ventede mig.. (vejet lige før fødsel) Og håber da ikke jeg kommer så langt op..
Jeg syns ikke din jordemoder kan brokke sig over sådan noget Der er da nogle der tager meget mere på.. Så længe dit og babys helbred er iorden.. Det er jo også meget forskelligt hvornår man tager på.. Jeg tog et ordenligt hak i vægten omkring uge 20... 4 kg på 2 uger.. Ca.. men siden har den stort set stået stille.. Meeen.. jeg tror bare det er stilhed før stormen.. ;P

Så længe du spiser sundt, og varieret så kan hun da ikke brokke sig.. jeg kender eller har hørt om flere der tager 30-40 kg på..

Anmeld

25. oktober 2011

Silas&Mille

Synes altså du skal lukke ørene når JM snakker om din vægt. Du er gravid og skal tage på. Om det er 5 - 10 eller 20 kilo er jo sådan set lige meget. Det meste er forsvundet få dage efter fødslen

Med Silas havde jeg en startvægt på 110, den var 120 da jeg fødte og var nede på 108 to dage efter fødslen.

Nu er jeg gravid med lillesøster, havde startvægt på 109 og vejer pt omkring 112 og jeg er 25+3 henne. Og det er uden at passe på med hvad jeg spiser, for har altså en ret sød tand og synes lysten til nutella/nøddecreme er ret stort i denne graviditet. Jeg behersker mig dog lidt indimellem

Jeg regner da med at tage lidt mere på. Men det er jo faktisk også meget almindelig at dem som ligger tæt på ens optimale vægt i forhold til ens højde tager noget mere på end en der er overvægtig. (dette er skrevet uden at kende din højde, men har fåstået det sadan at din startvægt var 71kilo)

Personligt synes jeg 10 kilo lyder ganske fint når du er så langt henne. Størtste delen af det er vand, moderkage og baby og de ting vejer mere end man lige regner med

Anmeld

25. oktober 2011

Chalala85

Jeg er i uge 21 har taget 4kg på og startede på 60 kg.

Da jeg ventede mikkel tog jeg 9 kg på.

Jeg tager det lidt stille og roligt.. Hvis man spiser med omtanke så synes jeg personligt man gør sit.. Hvis man derimod overspiser og holder sig til alt det usunde synes jeg det er fint hvis JM lige vender emnet... ellers synes jeg ikke det er nødvendigt medmindre ens vægt er problematisk i forhold til fødsel og barnets trivsel i maven.

BTW jeg synes ikke det er helt i hegnet du har taget 10kg på Kender en del som kommer op og snitter 20kg+ så helt rolig, du er helt sikkert ganske normalt og smuk gravid

Anmeld

25. oktober 2011

Gaia

Camulla skriver:

I min første graviditet tog jeg også meget mere på end nu. 21,4 blev det til, plus jeg havde 6 ekstra kg. fra den jeg mistede i 12. uge inden Men der hørte jeg heller ikke om glucosebelastning.

Denne gang har jeg så været til samtale med en overlæge på sygehuset som sagde, at jeg skulle have lavet en sådan i uge 18 og uge 30, men IKKE pga. min vægt, pga. min søns fødselsvægt kontra min. Hun sagde at det var fordi han var så stor og jeg var ret lille... Men det synes jeg jo ikke selv jeg var. Så det er da mærkeligt.... Er det pga. ens egen vægt eller barnets vægt? Hmm...  

Ja det er da er godt spørgsmål. Tænker det afhænger af hvem man spørger. Derer egentlig ret vild og lidt mærkeligt kontra den sidste graviditet, men har pt endnu ikke taget noget som helst på. Er i uge 15. Gad vide hvornår vægtøgningen sker, denne gang. Men anyway forstår ik helt hvorfor hun allerede malede fanden på væggen og ikke lige lod vente til jeg rent faktisk ik taber mig mere men tager på. Synes hende sygeplejsken var lige hurtigt nok ude. Nå men må jo sluge det sukkervand alt for ens barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.