Jeg har været sygemeldt fra 4 mdr og indtil jeg gik fra (arbejder på afd hvor der gives Kemo, det må man ikke være i kontakt med som gravid... ) -Har termin på fredag
Jeg har , som i sidste graviditet, taget ca 8 kg på. Min baby vejer ca 3500, min første vejede 4 kg ved fødslen.
Jeg spiser normalt, alt det jeg plejer at spise, samt har dyrket og dyrker stadig, motion ca 3 gange om uge (spinning i motionscenteret)
Så her er der ingen problemer med at "holde en nogenlunde" stabil vægtøgning... Tænker nu heller ikke så meget over det. Spiser, træner og lever som jeg plejer og har det godt med det. Gik næsten 14 dage over tid sidste gang, det tror jeg også sker denne gang. Så hvis man er bange for at træne, af frygt for at sætte fødslen igang, kan jeg kun sige, at det er absolut ikke min erfaring, desuden viser al forskning indenfor området motion og graviditet, at det kun giver mindre komplikationer før, under og efter graviditeten, moderen får ikke så voldsomme vægtøgninger, som igen kan føre til komplikationer, træthed og lidt tristhed... Fosteret får desuden større tilførsel af næringsstoffer, idet blodcirkulation til moderkagen øges, når man holder kroppen i form/igang. Så som udgangspunkt får man kvinder der dyrker motion under graviditeten, større børn hvor fordelingen mellem fedt/muskelmasse hos fosteret vel og mærke er fordelt bedre, end hos de kvinder der udvilker svangerskabsdiabetes pga for stor vægtøgning i graviditeten.. Deres babyer bliver ofte store, men med en fedt/muskel fordeling der er omvendt... Har læst alt dette i en bog om motion/graviditet samt i nogle forskningsartikler... Det giver meget god mening
Anmeld