Hvad vejer du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

baby012

er 30 +1 og har vejer 63 kg + 7 indtil videre 

men regner da med der kommer noget mere på  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Camulla

Gaia skriver:

Ved den første vejede jeg 63 og endte på 81-83 kg. Tabte så ned til 77 kg og derefter røg 5 kg så startvægt i denne graviditet hed 72,5 har så tabt mig ned til 69,9 kg og er i uge 15 så egentlig godt tilfreds for vil helst ikke tage mere på end højest nødvendigt, sygeplejsken på svangerafdelingen ville dog have mig til en glucosebelastningstest i uge 28 fordi min startvægt sagde 72,5. Synes dog det er underligt da jeg indtil vide ik har taget noget nær det samme på som sidst og at der var der sku ingen der nævnte den test. Nå men må vel høre hvad min læge siger om han er enig for synes jo ikke jeg vejer vildt meget... Har jo faktisk tabt mig og det da tælle??

I min første graviditet tog jeg også meget mere på end nu. 21,4 blev det til, plus jeg havde 6 ekstra kg. fra den jeg mistede i 12. uge inden Men der hørte jeg heller ikke om glucosebelastning.

Denne gang har jeg så været til samtale med en overlæge på sygehuset som sagde, at jeg skulle have lavet en sådan i uge 18 og uge 30, men IKKE pga. min vægt, pga. min søns fødselsvægt kontra min. Hun sagde at det var fordi han var så stor og jeg var ret lille... Men det synes jeg jo ikke selv jeg var. Så det er da mærkeligt.... Er det pga. ens egen vægt eller barnets vægt? Hmm...  

Anmeld

25. oktober 2011

Isabeau

Camulla skriver:

Hej girls!

Jeg er gravid i 29. uge og vejer ca. 81 kg. nu. + 10 har jeg ca. taget på. Jeg er ret nervøs for mødet med min jordemoder på mandag pga. vægten, da hun går utrolig meget op i at man ikke tager for meget på I Politikkens Graviditetsbog står der ved uge 29: "Du har sikkert taget 5 - 8 kg. på nu"! Øhh nej! Mere...  

Hvad vejer I og hvor langt er I henne? Hvis I vil ud med det selvfølgelig og hvad var jeres startvægt?? Har brug for lidt trøstende ord, men ærlighed frem for alt  Det er bare svært ikke at tage på, når man er sygemeld og ikke kan bevæge sig for meget 

På forhånd tak, håber I kan hjælpe mig  

Er gravid i uge 35 og har taget 23 kg på. Har fået 'skæld ud' af lægen på sygehuset - går til tjek da jeg fik kejsersnit sidste gang. Tog 25 kg på sidste gang - smed dem igen i løbet af 1 år Tager det ikke så tungt. Bare barnet er rask

Anmeld

25. oktober 2011

Camulla

I har ret alle sammen, jeg skal ikke tage det så tungt... Har bare så svært ved at smide dem igen bagefter. Da jeg blev gravid nu her knap 3 år efter jeg fødte Micas, manglede jeg stadig at smide 10 kg. efter ham

Den der viljestyrke og rygrad? Hvor er den?? 

Og tak for svar allesammen, det hjælper virkelig, så slemt er det jo heller ikke. På min vandrejournal står der bare at min startvægt var 69 og det var den ikke. Den var nok 71. Kunne bare ikke få mig til at sige at min startvægt var over 70 og det er bare rigtig smart nu, hva! Nu ligner det at jeg har taget mere på end jeg har... Ha ha, ej, må bare sige det til jmd som det er jo 

Anmeld

25. oktober 2011

Bullerfnis

Det der er vigtigt er ikke kun hvor meget du tager på i graviditeten, det er ligeså vigtigt hvad din bmi var inden du blev gravid. Det siger noget om hvor meget du ca. bør tage på i løbet af graviditeten. Men husk, det er kun en vejledning! Det er meget individuelt hvor meget man tager på i løbet af en graviditet, og det er helt okay. Hæng dig ikke så meget i hvad der står i bøgerne! Se dette link:

http://www.gravid.dk/artikler/bmi-og-vaegt-nar-du-er-gravid.html

Anmeld

25. oktober 2011

Camulla

Bullerfnis skriver:

Det der er vigtigt er ikke kun hvor meget du tager på i graviditeten, det er ligeså vigtigt hvad din bmi var inden du blev gravid. Det siger noget om hvor meget du ca. bør tage på i løbet af graviditeten. Men husk, det er kun en vejledning! Det er meget individuelt hvor meget man tager på i løbet af en graviditet, og det er helt okay. Hæng dig ikke så meget i hvad der står i bøgerne! Se dette link:

http://www.gravid.dk/artikler/bmi-og-vaegt-nar-du-er-gravid.html

Ja, den har jeg faktisk set og i følge den har jeg jo allerede taget for meget på  

Men skidt pyt... Det kunne være værre 

Anmeld

25. oktober 2011

lilledittemor

Camulla skriver:

Hej girls!

Jeg er gravid i 29. uge og vejer ca. 81 kg. nu. + 10 har jeg ca. taget på. Jeg er ret nervøs for mødet med min jordemoder på mandag pga. vægten, da hun går utrolig meget op i at man ikke tager for meget på I Politikkens Graviditetsbog står der ved uge 29: "Du har sikkert taget 5 - 8 kg. på nu"! Øhh nej! Mere...  

Hvad vejer I og hvor langt er I henne? Hvis I vil ud med det selvfølgelig og hvad var jeres startvægt?? Har brug for lidt trøstende ord, men ærlighed frem for alt  Det er bare svært ikke at tage på, når man er sygemeld og ikke kan bevæge sig for meget 

På forhånd tak, håber I kan hjælpe mig  

Jeg er 31+5 og vejer ca. 82kg. Min vægt før graviditeten var 69,8kg.

Jeg synes bestemt heller ikke at det er sjovt  Jeg er også sygemeldt og jeg æder og æder.. hele tiden.

Anmeld

25. oktober 2011

Camulla

Ditte_Marie skriver:

Jeg er 31+5 og vejer ca. 82kg. Min vægt før graviditeten var 69,8kg.

Jeg synes bestemt heller ikke at det er sjovt  Jeg er også sygemeldt og jeg æder og æder.. hele tiden.

Ha ha, ej undskyld, men blev faktisk lidt glad for dit indlæg... Så er det ikke kun mig  

Jeg har også bare lyst til mad konstant!  Arghhh!!

Anmeld

25. oktober 2011

lille83

hej.

jeg tror altså ikke du skal være nervøs.

i min 1. gravidetet tog jeg 12½ kg på, havde en start vægt på 50 kg.(er 165cm, så lidt undervægtig.)

i denne gravitetet var min startvægt på 48 kg og jeg har taget ca 13-14 kg på nu. kommer helt sikkert op på flere. jeg er 33+4 idag.

kram.

Anmeld

25. oktober 2011

Jonatansmor

Arj - du skal da være rund, stor og tyk som gravid?

Jeg er en spirrevip, 53 kg fordelt på mine 169 cm. Under min graviditet tog jeg +25 kg på; + fordi jeg droppede at hoppe på vægten da jeg havde rundet de 25

Jeg lever et forholdsvist aktivt liv, uden overdrivelser naturligvist. Og jeg havde tabt 20 kg 3 mdr efter fødslen og 6 mdr efter var alt mit oprindelige tøj for stort fordi der nu begyndte at dukke muskelstreger op over det hele  Det jeg mener er at, nyd dit liv, nu du må spise som et svin og sove alt det du vil. Når så vidunderet er dukket op, så er det bare op og ned af trapper, med baby under armen, ud og gå laaaaange ture i et højt tempo, med baby under armen - lad bilen stå og sørg for at have pakket alt for meget når du skal op og ned af diverse trapper - så flyver det af igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.