Hvad vejer du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

Vivian87

Jeg havde en startvægt på 106 kg, og vejer pt. 112,4 kg og er 30+1 idag... Min jordemor har kun nævnt at det er flot at jeg ikke har taget mere på end det, så tror altså ikke du har noget at frygte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

MLT

Nu er jeg godt nok ikke gravid længere, men det er vel ligemeget :p.. Jeg startede på cirka 65 kg, og til slut i graviditeten havde jeg taget godt og vel 20 kg på og endte på omkring de 85 kg

Anmeld

24. oktober 2011

morethanperfect

Camulla skriver:

Hej girls!

Jeg er gravid i 29. uge og vejer ca. 81 kg. nu. + 10 har jeg ca. taget på. Jeg er ret nervøs for mødet med min jordemoder på mandag pga. vægten, da hun går utrolig meget op i at man ikke tager for meget på I Politikkens Graviditetsbog står der ved uge 29: "Du har sikkert taget 5 - 8 kg. på nu"! Øhh nej! Mere...  

Hvad vejer I og hvor langt er I henne? Hvis I vil ud med det selvfølgelig og hvad var jeres startvægt?? Har brug for lidt trøstende ord, men ærlighed frem for alt  Det er bare svært ikke at tage på, når man er sygemeld og ikke kan bevæge sig for meget 

På forhånd tak, håber I kan hjælpe mig  

Jeg vil lige tilføje du ikke skal bekymre dig om vægten

Da jeg blev gravid vejede jeg 52 kg.

Efter jeg hvade født vejede jeg 70 kg..

Jeg tog over 18 kilo på .. Da jeg var 25 uger henne havde jeg taget 10 kilo på .. Nu er jeg nede på 62 kg..

Anmeld

24. oktober 2011

DenLykkelige

Camulla skriver:

Hej girls!

Jeg er gravid i 29. uge og vejer ca. 81 kg. nu. + 10 har jeg ca. taget på. Jeg er ret nervøs for mødet med min jordemoder på mandag pga. vægten, da hun går utrolig meget op i at man ikke tager for meget på I Politikkens Graviditetsbog står der ved uge 29: "Du har sikkert taget 5 - 8 kg. på nu"! Øhh nej! Mere...  

Hvad vejer I og hvor langt er I henne? Hvis I vil ud med det selvfølgelig og hvad var jeres startvægt?? Har brug for lidt trøstende ord, men ærlighed frem for alt  Det er bare svært ikke at tage på, når man er sygemeld og ikke kan bevæge sig for meget 

På forhånd tak, håber I kan hjælpe mig  

Jeg er i uge 27, og synes selv min mave er meeeget stor, jeg har taget +6 kg på.. Min startvægt var på 89 og jeg er 163cm høj..  Det eneste jeg har hørt pga min vægt, er at min læge mener jeg skal have taget ekstra glukosebelastning.. Selvom min JM siger at eftersom den første var super flot og at jeg ikke lå i nogen risiko for graviditetssukkersyge, så ville hun ikke bede mig lave endnu en..  Måske skulle begge parter "lære samme regler"..

Og udover det, så synes jeg ikke din vægt lyder slem! Jeg har hørt om så mange som tager viiiirkelig meget på.. Synes ikke du skal være ked af dine +10kg

Her kan du lige få et billede af hvordan det sidder nu med de +6kg (Håber det er ok at ligge dette ind i din tråd, men det er mere for at du kan se det samtidig med at læse tallene &nbsp

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

24. oktober 2011

-Sigrid-

Din JM lyder lidt snerpet  

Der er jo mange grunde til man tager på i graviditeten  - ikke kun fordi man lever af McD  Og 2 kg mere end det "normale" er ingenting ift at baby kan tage skade af det eller at smide det efter...

Jeg er 28+1 og står stadig på min statsvægt grundet en graviditet med meget opkast 

Anmeld

24. oktober 2011

Jeia

Tog rigtig meget på

Første gang vejede jeg 50 kg inden, tog nok ca 20 kg på, har ingen vægt, så blev vejet sidste gang i uge 36. Tabte dog alt undtaget 2 kg meget hurtigt, ville ikke tabe de sidste 2 kg, synes det klædte mig bedre end de 50 kg.

Anden gang vejede jeg 52 kg inden, tog nok ca det samme på. Ejer stadig ingen vægt, så blev vejet sidste gang ved sidste lægeundersøgelse. Mangler at tabe 6 kg, men er heller ikke kommet i gang med fitness igen, men nu skal det være

Den eneste kommentar jeg fik første gang var hvor i al verden, de kilo sad, så stadig meget tynd ud, bortset fra kæmpe mave.

Anden gang sagde jdm, at jeg måtte passe på vægten. Jeg skiftede jdm, fordi vi begge samme ugenlige fridag, og jeg ville gå til jdm på min fridag. Den jdm jeg fik bagefter, sagde ikke noget om vægten Igen så jeg ikke ud til at have taget så meget på, bortset fra min kæmpe mave. Havde flere kollegaer der var gravide samtidig, og nogle af dem så ud til at have taget meget mere på end mig, men nej.

Jeg forsøgte at være rimelig aktiv og spise sundt, men det hjælper ikke

Anmeld

24. oktober 2011

Zelinasmor

Jeg er 33+4 i dag og har taget 13-14kg på .

Men jeg har også meget vand i kroppen og jeg ved at jeg sagtens kan tabe dem bagefter! Med viljestyrke kommer man langt

Anmeld

24. oktober 2011

Witt

Hihi, at tage på er bare endnu en charme . hehe ..

Ná men jeg vejede 45 inden... og vejer nu 51 eller 52 kan ikke huske .. Så 6 - 7 kilo har jeg taget på og er præcis i uge 26 i morgen

Anmeld

24. oktober 2011

Gaia

Ved den første vejede jeg 63 og endte på 81-83 kg. Tabte så ned til 77 kg og derefter røg 5 kg så startvægt i denne graviditet hed 72,5 har så tabt mig ned til 69,9 kg og er i uge 15 så egentlig godt tilfreds for vil helst ikke tage mere på end højest nødvendigt, sygeplejsken på svangerafdelingen ville dog have mig til en glucosebelastningstest i uge 28 fordi min startvægt sagde 72,5. Synes dog det er underligt da jeg indtil vide ik har taget noget nær det samme på som sidst og at der var der sku ingen der nævnte den test. Nå men må vel høre hvad min læge siger om han er enig for synes jo ikke jeg vejer vildt meget... Har jo faktisk tabt mig og det da tælle??

Anmeld

24. oktober 2011

Mamalou

Jeg var ikke sygemeldt under min graviditet, og endte på + 19 kg. Jeg var normalvægtig inden. Jeg fik ikke nogen løftet pegefinger af min jordemoder. Jeg mangler at tabe mig 4 kg nu fem måneder efter fødslen, og sådan har det været faktisk siden en måned efter fødslen, så de ryger hurtigt! Jeg synes du skal tage det stille og roligt Kram til dig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.