Hvordan måler du temperaturen/feberen på dit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

Ciss

Har indtil nu kun brugt endemåling, fordi det jo er det tryggeste - men den ældste (snart 4 år) hader det virkelig og gør det meget vanskeligt at få en god måling. Lillebror er heller ikke ligefrem samarbejdsvillig, men det går trods alt lidt bedre. Jeg havde det selv på samme måde som barn, så jeg er ikke begejstret for at måtte gøre detteher ved mine små.

Jeg tænker derfor, at det måske kunne være en fornuftig strategi for os også, at gøre som en del andre her og måle i øret eller andre steder og kun bruge endemålet, hvis der faktisk er rigtig feber.

Men hvad er det bedste alternativ da: Munden eller øret?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Mizz-sommer

Mira0911 skriver:

Hvordan måler du temperaturen på dit barn? 

Har lavet en afstemning... 

Jeg selv måler den med øre/pande termometer og med under armhulen med et termometer... 

Jeg kan ikke få mig selv til at tage den i numsen, jeg ved hvor træls det er at få stukket sådan en op i numsen... Jeg ved da godt at den bedste temperatur får man ved at måle i numsen... 

Hvordan er det nu, kan ikke huske hvor meget man skal ligge til af ekstra grader ved de forskellige måle steder.... 

Nogen der kan forklare det? 

hej

vi har valgt at invister i et øretermometer..

- fordi det er sq ikke rart at få noget i numsen.

og tror heller ikke bettemand kan lide det når han engang  kommer til verden..

min bonusdatter er meget glad få vi har  fået købt sådan et det er nemt og hurtig og gøre ikke ondt..

Anmeld

24. oktober 2011

Benjamins'mor

Har stemt ''I numsen'' det føler jeg er det nemmeste. Og især hvis du i forvejen lige er ved at skifte en ble.

Anmeld

24. oktober 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Vi bruger øretermometer, der findes gode og dårlige af slagsen vores er heldigvis god og præcis. Hvis man har målt temperaturen ved rasktilstand både dag og aften temp. og man altid måler i samme øre på samme måde, så ved du hvornår der er tale om feber og så er et øretermometer ligeså god som den til numsen. 

Anmeld

24. oktober 2011

Fru Nielsen

Hejsa

ALTID i numsen..... Vi har altid gjort lidt sjovt og hyggeligt ud af det at få målt temp. For det er kun ubehageligt for dem hvis de spænder. Slapper de af mens de bliver gjort mærker de det stort set ikke....

Og da mine børn har tendens til meget høj feber (op ti 42 grader) så vil jeg have helt korrekt måling og får man nu altså bedst med numse temp....

Kram

Anmeld

24. oktober 2011

Krussedulle

Som størstedelen måler rektalt.. Med min store dreng kan jeg som regel fornemme det, for han bliver virkelig sløv.. (I ved, mænd er ekstremt syge, når de er syge den har han allerede luret ) hehe.. Har ikke haft behov for at måle på den lille endnu, men det kommer også til at foregå rektalt..

Anmeld

24. oktober 2011

1012lmp

Her måler vi nuggi. Og det gør vi fordi det er den mest præcise temperatur.

Anmeld

24. oktober 2011

Skouboe

Vi bruger normalt øretermometret (og her kan det altså godt betale sig at investere i et ordentligt - min erfaring er at de billige er ret upræcise).

Hvis feberen er meget høj eller jeg har brug for en måling til fx læge eller vagtlæge, måler vi efter i numsen, men det er meget sjældent.

Anmeld

24. oktober 2011

FruStolpe

Mira0911 skriver:

Hvordan måler du temperaturen på dit barn? 

Har lavet en afstemning... 

Jeg selv måler den med øre/pande termometer og med under armhulen med et termometer... 

Jeg kan ikke få mig selv til at tage den i numsen, jeg ved hvor træls det er at få stukket sådan en op i numsen... Jeg ved da godt at den bedste temperatur får man ved at måle i numsen... 

Hvordan er det nu, kan ikke huske hvor meget man skal ligge til af ekstra grader ved de forskellige måle steder.... 

Nogen der kan forklare det? 

Vi bruger både øre og mås termometer...

Vi måler først i øret og hvis vi så skal ha fat på lægen eller lign, så eftermåler vi i måsen. Det er det eneste præcise.

Vi har dog erfaret at vi altid skal lægge 0.8 grad til det øretermometeret viser, for at få det rigtige tal. Men det svinger vist mellem 0.5-1.0 grad an på hvad man bruger.

Carina

Anmeld

24. oktober 2011

MorEllen

Her måler vi både her og der Hvis jeg synes hun virker lidt febril så måler jeg først i øret, for at se om der er nogen temperaturforhøjelse. Hvis der er det, og jeg synes det er nødvendig at kontakte læge, så måler jeg i numsen for at få en så nøyagtig måling som mulig. Jeg er måske præget af mit fag, men det er vel ingen tvivl om at det mest korrekte er at måle i endetarmen Også selv om man nu får riktig gode øretermometere.
Det har kun været et tilfelde hvor jeg har haft brug for at måle i numsen, for at det er længe til næste gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.