Hvordan måler du temperaturen/feberen på dit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

LR85

I numsen SELVFØLGELIG!! Det er den mest korrekte og præcise måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

AnneBJ

Rikke&Liam skriver:

Vi måler i numsen. Liam viser dog ikke det store ubehag ved at få taget temperaturen der, han fniser som oftest...bør jeg være bekymret?

Haha ... Felix siger altså heller intet til det, og jeg er også selv jævnt ligeglad.. jeg gør det ikke fordi jeg synes det er sjovt altså ...   Så her er det numse, og det bliver det ved at være. 

Anmeld

23. oktober 2011

TaAsJu

Stemte andet. bruge båede øre og numse.. som flere skriver.. er det i øret højt tager jeg det andet for og få den helt rigtige..

Havde brugt det til numsen indtil januar i år.. Tammie var simpelthen så ked af det når det var den vej..  Men hun er trods alt også 6 år nu.. Anna-Sophie er lige glad...

Anmeld

23. oktober 2011

Zeus

Mira0911 skriver:

Hvordan måler du temperaturen på dit barn? 

Har lavet en afstemning... 

Jeg selv måler den med øre/pande termometer og med under armhulen med et termometer... 

Jeg kan ikke få mig selv til at tage den i numsen, jeg ved hvor træls det er at få stukket sådan en op i numsen... Jeg ved da godt at den bedste temperatur får man ved at måle i numsen... 

Hvordan er det nu, kan ikke huske hvor meget man skal ligge til af ekstra grader ved de forskellige måle steder.... 

Nogen der kan forklare det? 

Cajsa får i enden, og Isabella får i munden

Anmeld

23. oktober 2011

I numsen!!

Hun er ikke helt tilfreds, men det tager jo 30sek. og så er det overstået!

Stine og Lisa.

Anmeld

23. oktober 2011

Jeia

I numsen, de er begge fuldstændig ligeglade og ligger helt stille når jeg måler, har dog kun målt 2 gange på min datter. Hvis de begynder at protestere, når de bliver større, vil jeg måle den et andet sted.

Anmeld

23. oktober 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Har indtil videre kun målt i øret - har ikke villet ta' alt tøj af, hvis hun nu ikke havde alligevel. Den har så ikke været særlig høj, men skulle den engang være det, så må det være numsen.

//Mette

Anmeld

23. oktober 2011

132319

Altid i numsen.

Jeg stoler ikke på andre metoder.

Anmeld

23. oktober 2011

M&M's Mor

Her er det altid nummeren...stoler overhovedet ikke på de andre...men her vil de dog også kun have taget den der så har ingen problemer med det, men kommer de en dag og siger de vil fx have taget den i øret jamen så prøver vi os da frem, men dog nok lige dobbelt tjekke til at starte med for har før hørt om at det fra øre har vist ingen feber men når forældrene så har tjekket efter ved nummeren så har barne haft høj feber...

Anmeld

23. oktober 2011

Stjernestoev

Mira0911 skriver:

Hvordan måler du temperaturen på dit barn? 

Har lavet en afstemning... 

Jeg selv måler den med øre/pande termometer og med under armhulen med et termometer... 

Jeg kan ikke få mig selv til at tage den i numsen, jeg ved hvor træls det er at få stukket sådan en op i numsen... Jeg ved da godt at den bedste temperatur får man ved at måle i numsen... 

Hvordan er det nu, kan ikke huske hvor meget man skal ligge til af ekstra grader ved de forskellige måle steder.... 

Nogen der kan forklare det? 

Hvis temperaturen er målt i barnets endetarm, fås selve kropstemperaturen direkte. Den normale temperatur er mellem 36,5 -37,5 grader celcius.

En temperatur målt i barnets mund er cirka en halv grad lavere, og det samme gælder en temperatur målt i øret.

Temperatur målt under barnets arm er ikke særlig pålidelig. Den regnes for at være cirka én grad lavere end endetarmstemperaturen.

Undersøgelser antyder, at endetarmsmålinger er de mest præcise. Andre bruger øre-termometre, selvom det kræver stor præcision at sigte og ramme det rigtige punkt, især ved små børn. Husk eksempelvis ikke at måle på et øre, der lige har ligget på en varm pude. Eller et, der lige kommer ind fra kulden. Der skal helst gå 10-15 minutter, før ørets temperatur ikke er misvisende.

Kilde: Netdoktor

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.