Til dagplejemødre eller jer med små børn i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2011

LinLin

Den lykkelige skriver:

Ja ok.. tak.. Men tænkte så bare om der blev taget højde for de forskellige behov..  men ja burde der jo..

MIn ældste gik i dagpleje og startede lige da han var blevet 1 år: han sove to gange i starten: tre kvarter om formiddagen og så 1½-2 timer over middag Måske varer det heller ikke så længe før hun kun sover en gang, men indtil da bør der da været "Plads" til át hun sover to gange.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

Klumpe-dumpe

Den lykkelige skriver:

Ok tusind tak.. min datter har også tit brug for en lille lur kl 9 ca.. men tænkte bare om der er mulighed for det.. for hun tager mange små lure.. ca 3 på 40 min.. ville så gerne have hun to 2 på halvanden time i stedet  for hun er vildt træt nemlig..

altså i min datters dp var og er der plads til morgenlur, min datter havde/har et stort behpv før søvn, og der var forståelsen stor. og er der en "lille" (hun bliver 2 til feb) hun får til tider også stadig en morgenlur, men dpérne er så småt begyndt at vænne hende fra den nu. Men er hun meget træt får hun den selvf. stadigvæk. -og det samme galt min datter da hun var den alder.

Men selvf. skal der også være plads til at de "store" får lov at komme ud af huset.

Du kan ikke helt samligne med hvad de gør i en vuggestue, for der kan en eller to "gokker" jo gå på tur, mens der er andre hjemme ved de sovende børn.

Men når det er sagt, tror jeg slet ikke du skal bekymre dig så meget om det (taler af erffaring her ;) for de kære små tilpasser sig meget hurtigt rutineren der er hos dpern. :)

Anmeld

22. oktober 2011

Kay

DAs mor skriver:

ej! hvor synd Har jeg heldigvis ikke kendskab til!

ja det er total synd... stakkels små børn

Anmeld

22. oktober 2011

K&S

Den lykkelige skriver:

Hvordan og hvor længe sover jeres barn på ca 1 år i dagplejen??

Anton har siden han startede i DP, da han var 10 måneder, sovet 1 lur til middag på alt imellem ½-3 timer - men som regel 1½-2 timer

Men jeg afleverer ham også først lidt i 9 (han skal være der senest 9, da de er ude af huset alle dage fra klokken 9) - så han når at sove en morgenlur fra ca 7-8.30 inden jeg afleverer ham. Han vågner så også meget tidligt - gerne mellem 5.00 og 5.30

Anmeld

22. oktober 2011

Den lykkelige

Lille fe skriver:

altså i min datters dp var og er der plads til morgenlur, min datter havde/har et stort behpv før søvn, og der var forståelsen stor. og er der en "lille" (hun bliver 2 til feb) hun får til tider også stadig en morgenlur, men dpérne er så småt begyndt at vænne hende fra den nu. Men er hun meget træt får hun den selvf. stadigvæk. -og det samme galt min datter da hun var den alder.

Men selvf. skal der også være plads til at de "store" får lov at komme ud af huset.

Du kan ikke helt samligne med hvad de gør i en vuggestue, for der kan en eller to "gokker" jo gå på tur, mens der er andre hjemme ved de sovende børn.

Men når det er sagt, tror jeg slet ikke du skal bekymre dig så meget om det (taler af erffaring her for de kære små tilpasser sig meget hurtigt rutineren der er hos dpern.

Håber du har ret.. er sku bare så nervøs for hun skal starte og tænker allerede helt vildt på det hele

Anmeld

22. oktober 2011

Den lykkelige

DAs mor skriver:

MIn ældste gik i dagpleje og startede lige da han var blevet 1 år: han sove to gange i starten: tre kvarter om formiddagen og så 1½-2 timer over middag Måske varer det heller ikke så længe før hun kun sover en gang, men indtil da bør der da været "Plads" til át hun sover to gange.

Ja håber jeg!!

Anmeld

22. oktober 2011

Den lykkelige

K&S skriver:

Anton har siden han startede i DP, da han var 10 måneder, sovet 1 lur til middag på alt imellem ½-3 timer - men som regel 1½-2 timer

Men jeg afleverer ham også først lidt i 9 (han skal være der senest 9, da de er ude af huset alle dage fra klokken 9) - så han når at sove en morgenlur fra ca 7-8.30 inden jeg afleverer ham. Han vågner så også meget tidligt - gerne mellem 5.00 og 5.30

Ok tusind tak..

Anmeld

22. oktober 2011

Kay

Den lykkelige skriver:

Ja synes jeg også.. og min datter er meget tung at danse med nogen gange.. så tænker bare hvis hun så også er træt

alle børn er tunge at danse med til tider... men at de er trætte gør det jo bare slet ikke bedre...

Anmeld

22. oktober 2011

Den lykkelige

Kay skriver:

alle børn er tunge at danse med til tider... men at de er trætte gør det jo bare slet ikke bedre...

Ja nemlig..

Anmeld

22. oktober 2011

Klumpe-dumpe

Den lykkelige skriver:

Håber du har ret.. er sku bare så nervøs for hun skal starte og tænker allerede helt vildt på det hele

Uha ja selvf. er du nervøs, sådan er det bare, og lige meget hvor mange der siger slap nu af, det er jo gået med så mange andre børn, så tænker man JA JA men alle de andre børn er jo ikke mit barn ;)

men det skal nok gå det hele, som min dp sagde, i starter køre jeg barnets rutiner, men så når det er kørt godt ind, så begynder jeg i det små, at ændre disse rutiner til mine runtiner :)

Ps. jeg forstår godt dine bekymringer, har dem selv nu hvor min datter snart skal starte i børnehave

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.