Ligger det til familien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. oktober 2011

.....

Anonym skriver:

Jeg ville godt nok glo lidt hvis jeg inden fødslen slet ingen har og så dagen efter er fyldt med mærker  Det er noget underligt noget det med kroppen

Jeg hopper op foran spejlet hver morgen og nærstudere min mave.

Ja, haha . Men strækmærker kan komme når som helst ..men det kan jo godt være at du er en af de heldige, som får nogen få nogen eller slet ikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. oktober 2011

Jeia

Strawberry skriver:

Nej det kan det ikke , ligesom at det heller ikke kan være "arveligt" med hvor lang tid det tager dig om at føde eller hvor mange strækmærker du får

Jeg har fået at vide fra begge jordemødre, at strækmærker samt hvor nem/svær fødslen bliver sagtens kan være arveligt. Allerede ved første konsulation, sagde jdm, at jeg skulle undgå diverse cremer mod strækmærker, fordi de var arvelige, og cremerne derfor ikke kunne forebygge dem.

Jeg ligner i hvert fald min mor på begge punkter, ingen strækmærker, trods kæmpe mave, og meget nemme fødsler.

Kender ikke noget til arvelighed i forbindelse med fortidlige fødsler.

Anmeld

22. oktober 2011

M (:

Strawberry skriver:

Det kan jeg da godt forstå  , det lyder som en drømme fødsel, at føde så hurtigt . Men hvem ved, måske sker det alligevel for dig

Haha, jeg vælger at blive i troen - hvorfor bryde så god en "tradition"?

Anmeld

22. oktober 2011

.....

Jeia skriver:

Jeg har fået at vide fra begge jordemødre, at strækmærker samt hvor nem/svær fødslen bliver sagtens kan være arveligt. Allerede ved første konsulation, sagde jdm, at jeg skulle undgå diverse cremer mod strækmærker, fordi de var arvelige, og cremerne derfor ikke kunne forebygge dem.

Jeg ligner i hvert fald min mor på begge punkter, ingen strækmærker, trods kæmpe mave, og meget nemme fødsler.

Kender ikke noget til arvelighed i forbindelse med fortidlige fødsler.

Jeg tror stadigvæk ikke på at det er "arevligt" . Ingen i min familie "arver" noget efter hinanden, og hvis, så er det jo kun en tilfældighed.

Så her tror jeg absolut ikke på det , og kroppe er jo forskellige.

Men ja, det er vidst noget med at cremer ikke kan forbygge stræk mærker, de skulle vidst komme alligevel 

Anmeld

22. oktober 2011

.....

M (: skriver:

Haha, jeg vælger at blive i troen - hvorfor bryde så god en "tradition"?

Ja, man kan lige så godt beholde traditionen, hæhæhæ

Anmeld

22. oktober 2011

Ciss

Det virker jo som en naturlig tanke, at man har muligheden for at arve tendenser for det ene eller det andet fra sin mor - man arver jo en god del af sin fysik fra sine forældrer. Men samtidig kan man jo lige så godt have arvet vigtige fysiske forhold fra sin fars side, så man kan vel ikke spå, før man ser, hvordan det går uanset. - og så er en del ting vel ret og slet et spørgsmål om form og hvad kroppen har været udsat for tidligere osv.

Anmeld

22. oktober 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Okay, jeg var slet ikke klar over at det var sådan det hang sammen. Tænkte egentlig bare at det nok var huden der der blev så udstrakt pludseligt og derfor fik mærker.

Men så blev jeg så meget klogere.

Det kan godt være det er sådan også - sådan er det jo hvis man bliver overvægtig. Men jeg fik mine i uge 7, og der havde jeg tabt mig 

Anmeld

22. oktober 2011

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Hejsa.

Ved ikke lige om det er her emnet høre hjemme. Men det har jo noget med fødsel at gøre, så mon ikke..?

Jeg har to søstre. Min mor fødte min storesøster 2 uger før termin. Hun fødte mig i uge 36. Og min lillesøster er født ved styrtfødsel i uge 30.

Min storesøster har en datter på knap 6 år og fødte ca. 4 uger før tid.

Kan de være "arveligt" eller hvad kalder man det, at føde før tid? 

Ftf kan bestemt godt være arvelig, det kommer helt an på grunden til at ftf.

Anmeld

22. oktober 2011

Anonym trådstarter

Strawberry skriver:

Ja, haha . Men strækmærker kan komme når som helst ..men det kan jo godt være at du er en af de heldige, som får nogen få nogen eller slet ikke

Det håber jeg virkelig!

Anmeld

22. oktober 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Det kan godt være det er sådan også - sådan er det jo hvis man bliver overvægtig. Men jeg fik mine i uge 7, og der havde jeg tabt mig 

Ja selvfølgelig. Men jeg håber på at slippe udenom. Og hvis ikke, så er det bare et tegn på at man har båret på noget smukt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.