Ligger det til familien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.002 visninger
31 svar
0 synes godt om
21. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hejsa.

Ved ikke lige om det er her emnet høre hjemme. Men det har jo noget med fødsel at gøre, så mon ikke..?

Jeg har to søstre. Min mor fødte min storesøster 2 uger før termin. Hun fødte mig i uge 36. Og min lillesøster er født ved styrtfødsel i uge 30.

Min storesøster har en datter på knap 6 år og fødte ca. 4 uger før tid.

Kan de være "arveligt" eller hvad kalder man det, at føde før tid? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

.....

Nej det kan det ikke , ligesom at det heller ikke kan være "arveligt" med hvor lang tid det tager dig om at føde eller hvor mange strækmærker du får

Anmeld

21. oktober 2011

-Sigrid-

Strawberry skriver:

Nej det kan det ikke , ligesom at det heller ikke kan være "arveligt" med hvor lang tid det tager dig om at føde eller hvor mange strækmærker du får

Og sjældent har jeg hørt noget så dejligt

Anmeld

21. oktober 2011

.....

-Sigrid- skriver:

Og sjældent har jeg hørt noget så dejligt

Haha

Anmeld

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

Strawberry skriver:

Okay  Har ellers altid fået afvide at det med strækmærker tit kan sammenlignes.

Anmeld

21. oktober 2011

Ciss

Altså, en del af de fysiske aspekter kan jo arves - smalt bækken f eks, men ellers er der så mange aspekter som påvirker detteher, at det tror jeg ikke, man kan spå om. Min mor fik os alle før termin, og jeg har fået begge mine før termin. Men mine søstre har fået sine på og efter termin.

Anmeld

21. oktober 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Det kan det i mit tilfælde - sindsyg mange

Og hvordan graviditeten har været kan også (både mor og jeg kastede så meget op at ... wow  .) 

Er lidt nervøs for hvordan fødslen så kommer til at foregå, for mors fødsel varede i 48 timer med mig 

...

Men kan så fortælle dig at hendes graviditet med min lillebror ikke gav hende strækmærker og at hun ikke kastede op der - så graviditeter ER virkelig forskellige  

Anmeld

21. oktober 2011

.....

Anonym skriver:

Det er der mange der tror, men det er en skrøne

Graviditeter og kroppen er forskellig fra person til person, så ang. strækmærker er der ikke noget "arveligt" der..

Anmeld

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Det kan det i mit tilfælde - sindsyg mange

Og hvordan graviditeten har været kan også (både mor og jeg kastede så meget op at ... wow  .) 

Er lidt nervøs for hvordan fødslen så kommer til at foregå, for mors fødsel varede i 48 timer med mig 

...

Men kan så fortælle dig at hendes graviditet med min lillebror ikke gav hende strækmærker og at hun ikke kastede op der - så graviditeter ER virkelig forskellige  

Ja, alle er jo forskellige. Både graviditeter og fødsler. Men jeg synes tit man hører om at mor/datter ligger sig tæt op af hinanden på mange områder

Men... Min mor mener dog at jeg er stor af en førstegangs gravid at være. Og hun fik strækmærker omkring uge 30 hvor jeg stadig ingen har fået på trods af at jeg er blevet ret stor. (Er selv i uge 34)  Så  for at jeg slipper helt.

Anmeld

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

Strawberry skriver:

Det er der mange der tror, men det er en skrøne

Graviditeter og kroppen er forskellig fra person til person, så ang. strækmærker er der ikke noget "arveligt" der..

Det var god info!  Jeg har nemlig ingen fået endnu (er i uge 34 og er temmelig stor) Hvor min mor fik en del

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.