Ligger det til familien?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Ja, alle er jo forskellige. Både graviditeter og fødsler. Men jeg synes tit man hører om at mor/datter ligger sig tæt op af hinanden på mange områder

Men... Min mor mener dog at jeg er stor af en førstegangs gravid at være. Og hun fik strækmærker omkring uge 30 hvor jeg stadig ingen har fået på trods af at jeg er blevet ret stor. (Er selv i uge 34)  Så  for at jeg slipper helt.

Ja, men strækmærker har jo også rigtig meget med hormoner at gøre - jeg fik laaang de fleste af mine inden jeg var 20 uger henne, og det var først i uge 24 man faktisk kunne se der var en baby derinde 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

.....

Anonym skriver:

Det var god info!  Jeg har nemlig ingen fået endnu (er i uge 34 og er temmelig stor) Hvor min mor fik en del

Smiler..ja så kan man vidst ikke sige at i har fået samme dosis strækmærker (endnu)

Nogen mennesker får først strækmærker lige før termin eller EFTER fødslen/graviditeten ..Måske ligger de og lurer på at komme frem hehe

Anmeld

22. oktober 2011

Isabella_mor

min mor fik min lillebror med aks...

det samme gjorde jeg med min søn.

mig og mine søstre blev født i alm fødsel, og det gjorde mine niecer også...

min mor fik ingen strækmærker. det gjorde jeg heller ikke... 

så her har det passet meget godt med at det kan gå i "arv" meeeeeen jeg syntes måske det er en række af tilfælde..... 

Anmeld

22. oktober 2011

M (:

Strawberry skriver:

Nej det kan det ikke , ligesom at det heller ikke kan være "arveligt" med hvor lang tid det tager dig om at føde eller hvor mange strækmærker du får

Øv, havde ellers drømt om en lynfødsel, når den tid kommer, da ingen i min familie har brugt mere end fem-seks timer (Mormor: 5 børn, Mor: 5 børn, Kusiner (fars side): 2x2 børn)..

Anmeld

22. oktober 2011

Anonym trådstarter

-Sigrid- skriver:

Ja, men strækmærker har jo også rigtig meget med hormoner at gøre - jeg fik laaang de fleste af mine inden jeg var 20 uger henne, og det var først i uge 24 man faktisk kunne se der var en baby derinde 

Okay, jeg var slet ikke klar over at det var sådan det hang sammen. Tænkte egentlig bare at det nok var huden der der blev så udstrakt pludseligt og derfor fik mærker.

Men så blev jeg så meget klogere.

Anmeld

22. oktober 2011

Anonym trådstarter

Strawberry skriver:

Smiler..ja så kan man vidst ikke sige at i har fået samme dosis strækmærker (endnu)

Nogen mennesker får først strækmærker lige før termin eller EFTER fødslen/graviditeten ..Måske ligger de og lurer på at komme frem hehe

Jeg ville godt nok glo lidt hvis jeg inden fødslen slet ingen har og så dagen efter er fyldt med mærker  Det er noget underligt noget det med kroppen

Jeg hopper op foran spejlet hver morgen og nærstudere min mave.

Anmeld

22. oktober 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

så her har det passet meget godt med at det kan gå i "arv" meeeeeen jeg syntes måske det er en række af tilfælde..... 

Jamen ja, det er sikkert tilfældigt. Men jeg synes TIT at man hører om det. Så måske der lå noget bag alligevel.. Ved ikke hvor meget der er "forsket" i det.

Anmeld

22. oktober 2011

Anonym trådstarter

isabellamor skriver:

Jamen ja, det er sikkert tilfældigt. Men jeg synes TIT at man hører om det. Så måske der lå noget bag alligevel.. Ved ikke hvor meget der er "forsket" i det.

Anmeld

22. oktober 2011

Lilje82

Jeg spurgte faktisk jordmoren om det samme, da jeg var gravid, da min mor fødte mig i uge 31.
men det har ingen sammenhæng Jeg fødte i øvrigt først dagen efter termin

Og min graviditet lignede på ingen måder min mors :p Du skal bare passe på dig selv og lytte til din krop, så kan du ikke gøre mere

Anmeld

22. oktober 2011

.....

M (: skriver:

Øv, havde ellers drømt om en lynfødsel, når den tid kommer, da ingen i min familie har brugt mere end fem-seks timer (Mormor: 5 børn, Mor: 5 børn, Kusiner (fars side): 2x2 børn)..

Det kan jeg da godt forstå  , det lyder som en drømme fødsel, at føde så hurtigt . Men hvem ved, måske sker det alligevel for dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.