Vække baby for at spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2011

akskovmose

Hvor gammel er Rose? er hun/har hun været gul? I såfald er det vigtigt du vækker hende..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

sabrina89

Freja er 6 uger nu og har sovet igennem fra dag 1 af. På barsel gangen sagde de at hun skulle vækkes hver 3-4 time men hun faldt i søvn med det samme igen og fik ikke rigtig noget at spise. Min SP sagde så at vi skulle lade hende sove for hun tager dint på i vægt og er vågen det meste af dagen, hvor hun får masser at spise

Anmeld

21. oktober 2011

Rødhætte

Frøken J. skriver:

Nu har min SP sagt, at jeg skal amme Rose hver 3-4 time, og hvis hun sover, skal hun vækkes. Jeg tænker bare.. Er det virkelig nødvendigt? Synes jeg har læst mig frem til på nettet, at man ikke skal vække spædbørn fra dyb søvn, og at det kun kan retfærdiggøres hvis de er småtspisende eller undervægtige. Ingen af delene gør sig jo gældende for Rose-pigen.

Jeg synes bare det er så synd, for hun sover gerne fra 00-01 tiden, og så er jeg nødt til at vække hende ved 3-4 tiden for at spise, og hun er SÅ svær at vække, fordi hun sover så tungt. Det tager mega lang tid! Og føler på en måde det er lidt som tvangsfordring Men SP har sagt, at så små børn endelig ikke må sove fx 6 timer af gangen. Men når nu hun bare sover godt om natten?

Problemet er jo, at jeg ikke har haft 2. SP besøg endnu, så jeg ved ikke, om hun tager på, som hun skal. Ved første besøg var hun oppe på sin fødselsvægt igen, hvilket var helt perfekt, men SP kommer først igen på torsdag, så jeg ved ikke hvordan det ser ud nu.

Hvad synes i? Tænker på at ringe til SP-hotlinen her kl. 17.. Synes bare det er så synd at hun skal vækkes, for det er SÅ svært og tager mega lang tid.. Og så blunder hun jo bare hen ved brystet efter at have spist en 10 minutters tid..

Jeg vækket også William for at give mad.. Dog vejet han også kun 2590 g ved fødslen, så ved ikke hvad der gælder for børn der er lidt større

Anmeld

21. oktober 2011

matryoshka

Har ikke læst alle de andre svar, men ville bare sige, at jeg også fik de samme instruktioner fra min sp. Så det gjorde jeg. Min SP kom på besøg for første gang da min datter var 9 dage gammel, efter jeg pr. telefon havde fået at vide at der max skulle gå 4 timer imellem hendes måltider. Efter besøget kunne hun dog sige, at hun tog fint på og at det ikke var nødvendigt at vække hende - hun spiste nok i løbet af dagen. Så jeg ville mene at så længe som hun tager på og trives, er der ingen grund til at vække hende om natten.

Anmeld

21. oktober 2011

Nessie

Vi fik at vide på sygehuset at det kun var de første par dage det var vigtigt at han spiste hver 4. time, og det var kun fordi jeg havde sukkersyge og han var meget stresset under fødslen.

Når hun tager så fint imod mælken, og virker til at trives, så ville jeg nok lade hende få sin søvn. Den er jo lige så vigtig som maden

Anmeld

21. oktober 2011

Maja_4000

Vi har ALDRIG vækket Caroline for at give hende mad .. Sp sagde at vi skulle give hende mad , når hun selv meldte sig

Anmeld

21. oktober 2011

Rikke, Liam & Linus

En af de hyppigste grunde til at småbørn bliver indlagt er pga. dehydrering og for lidt "mad". Så væk hende endelig, det er kun for hendes eget bedste

Jeg var så "heldig" at min søn nærmest vågnede på klokkeslet da han var helt lille. Men der findes jo også syvsovere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.