Vække baby for at spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

vores sundhedsplejerske sagde netop til os da jeg spurgte om det med hver 4. time at så længe han virkede frisk og tog på så nej lad ham sove og så bare sørg for han spiser det mere når han er vågen...

Han spiste i 10-15 min ad gangen og fik mere end rigeligt pr. gang kunne hun se da jeg bruger skjold og det sejlede jo over næsten allerede inden han var lagt til så han fik rigeligt at spise på det korte stykke tid mente hun...

jeg ville ikke vække ham for spisning selvom hun sagde det så længe han virker sund og glad og tilfreds...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2011

Frøken J.

Wampires skriver:

vores sundhedsplejerske sagde netop til os da jeg spurgte om det med hver 4. time at så længe han virkede frisk og tog på så nej lad ham sove og så bare sørg for han spiser det mere når han er vågen...

Han spiste i 10-15 min ad gangen og fik mere end rigeligt pr. gang kunne hun se da jeg bruger skjold og det sejlede jo over næsten allerede inden han var lagt til så han fik rigeligt at spise på det korte stykke tid mente hun...

jeg ville ikke vække ham for spisning selvom hun sagde det så længe han virker sund og glad og tilfreds...

Jeg bruger nemlig suttebrik, og der kommer jo rigelig med mælk + jeg har alt for meget mælk i forvejen. Og hun spiser imellem 10-30 minutter alt efter hvornår på dagen. Og hun ligger jo og suger og spiser glubsk, så kan dårligt tro hun mangler noget..

Anmeld

21. oktober 2011

betjenten

Frøken J. skriver:

Jamen det er også sådan lidt jeg har det! Altså det er ikke fordi jeg vil være egoistisk og sove og så ignorere hendes behov, men hun sover bare sååååå dyb en søvn og bliver så ked af at blive vækket. Og hun vejer trods alt 4+ kilo

Ja jeg ville da også mene at det er mere synd at vække hende, end det er at lade være... Ville da selv HADE at blive vækket for at spise, og som du siger ligger hun jo og falder i søvn imens...

Og ja som vores SP sagde, så skal hun nok vågne når sulten melder sig  

Anmeld

21. oktober 2011

Mor til Frederic og Freya

Frøken J. skriver:

Nu har min SP sagt, at jeg skal amme Rose hver 3-4 time, og hvis hun sover, skal hun vækkes. Jeg tænker bare.. Er det virkelig nødvendigt? Synes jeg har læst mig frem til på nettet, at man ikke skal vække spædbørn fra dyb søvn, og at det kun kan retfærdiggøres hvis de er småtspisende eller undervægtige. Ingen af delene gør sig jo gældende for Rose-pigen.

Jeg synes bare det er så synd, for hun sover gerne fra 00-01 tiden, og så er jeg nødt til at vække hende ved 3-4 tiden for at spise, og hun er SÅ svær at vække, fordi hun sover så tungt. Det tager mega lang tid! Og føler på en måde det er lidt som tvangsfordring Men SP har sagt, at så små børn endelig ikke må sove fx 6 timer af gangen. Men når nu hun bare sover godt om natten?

Problemet er jo, at jeg ikke har haft 2. SP besøg endnu, så jeg ved ikke, om hun tager på, som hun skal. Ved første besøg var hun oppe på sin fødselsvægt igen, hvilket var helt perfekt, men SP kommer først igen på torsdag, så jeg ved ikke hvordan det ser ud nu.

Hvad synes i? Tænker på at ringe til SP-hotlinen her kl. 17.. Synes bare det er så synd at hun skal vækkes, for det er SÅ svært og tager mega lang tid.. Og så blunder hun jo bare hen ved brystet efter at have spist en 10 minutters tid..

Hvis hun tager godt på, ser jeg ingen grund til det.

Vi fik at 2 forskellige oplysninger på barsels afd i sin tid, den ene sagde væk ham hver 3-4 time og den anden lad ham sove om natten - han skulle dog prøve at indhente de 'tabte' måltider om dagen.

Anmeld

21. oktober 2011

Clisolka

Vores SP bad os lade være med at vække Isabella, for hun var jo  en stor pige  Hun sagde at vi skulle nyde, at hun sov igennem, blot at hun så skulle have mere MME i løbet af dagen  Jeg tror først det var de første 14 dage vi vækkede hende om natten. 

Anmeld

21. oktober 2011

twinny

Drengene her vågner dog selv hver 3. time...

Men vores SP sagde selvom de var 2,5 uge før tid og ikk så store... Så havde de taget 500 g på på 10 dage..  Så det var kun hvis de sov over 5 timer, vi skulle vække dem...

Så det forstår jeg ikk hvorfor din SP siger.... Da Rose er en fin pige med en god vægt... Men det er åbenbart meget forskelligt...

Gid drengene ville sove 5 timer...

Anmeld

21. oktober 2011

Fru Nielsen

Jeg har aldrig vægget mine børn for at give dem mad.... Når de sover skal de have lov til at sove, færdig slut....

Er hun sulten skal hun nok vågne, og så længe hun ikke taber sig så syntes jeg helt sikkert du skal lade hende sove!

Knus

Anmeld

21. oktober 2011

mortilnoahogmelina

Hmm der er meget stor forskel på sp kan jeg høre ..

Noah var ik mere end 3 4 uger da han snilt kunne sove 8-12 timer om natten og det var intet problem vores sp sagde bare NYD DET !! for det kan sagtens vende ..

Og jeg vækkede ham absolut ikk ,

Så fik vi ny sp og hun bedte os om at vække ham men det nægtede jeg simpelthen , og han har ingen problemer med vægt eller noget ..

OG trives fint idag , knapt 10 måneder gammel ..

Så følg din moder instik , siger den at du skal gør du det , siger den du ik skal så lad vær , er bare mit råd ..

Anmeld

21. oktober 2011

2babygirls

Frøken J. skriver:

Nu har min SP sagt, at jeg skal amme Rose hver 3-4 time, og hvis hun sover, skal hun vækkes. Jeg tænker bare.. Er det virkelig nødvendigt? Synes jeg har læst mig frem til på nettet, at man ikke skal vække spædbørn fra dyb søvn, og at det kun kan retfærdiggøres hvis de er småtspisende eller undervægtige. Ingen af delene gør sig jo gældende for Rose-pigen.

Jeg synes bare det er så synd, for hun sover gerne fra 00-01 tiden, og så er jeg nødt til at vække hende ved 3-4 tiden for at spise, og hun er SÅ svær at vække, fordi hun sover så tungt. Det tager mega lang tid! Og føler på en måde det er lidt som tvangsfordring Men SP har sagt, at så små børn endelig ikke må sove fx 6 timer af gangen. Men når nu hun bare sover godt om natten?

Problemet er jo, at jeg ikke har haft 2. SP besøg endnu, så jeg ved ikke, om hun tager på, som hun skal. Ved første besøg var hun oppe på sin fødselsvægt igen, hvilket var helt perfekt, men SP kommer først igen på torsdag, så jeg ved ikke hvordan det ser ud nu.

Hvad synes i? Tænker på at ringe til SP-hotlinen her kl. 17.. Synes bare det er så synd at hun skal vækkes, for det er SÅ svært og tager mega lang tid.. Og så blunder hun jo bare hen ved brystet efter at have spist en 10 minutters tid..

Madeleine har aldrig sprunget vægt kurven, men min SP har aldrig rådet mit til at vække hende om natten for at amme. Hun spiste sidste gang 23 og nogle gange kl 22, og så sov vi til kl 6 eller 7 næste morgen.

Jeg synes ikke man skal vække dem, eller give dem den vane at spise om natten hvis de ikke selv søger efter det.

Anmeld

21. oktober 2011

Henriette Aaby

Hej

Nu er det et par år siden, jeg sad med nyfødte Maja, men vi fik også at videt, at hun skulle vækkes hver 3-4 time, fordi hun i det første døgn ikks spiste særlig meget. Så det gjore vi så.

En dag, efter et par uger, ringede jeg til SP hotlinien om noget andet, hvor jeg nævnte, at vi vækkede hende hver 3-4 time, hvor til SP spurgte om hvorfor? Jeg forklarede hvorfor, hvorefter SP sagde at det kun gjaldt de første døgn.

Det kort og det lange med det jeg vil skrive er; jeg synes du skal kontakte din SP eller SP hotlinien og hører om hvor længe i skal blive ved med at vække hende. Små bebser har selvfølgelig brug for deres mad, MEN også for deres søvn

Mange hilsner

Henriette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.