Nu har min SP sagt, at jeg skal amme Rose hver 3-4 time, og hvis hun sover, skal hun vækkes. Jeg tænker bare.. Er det virkelig nødvendigt? Synes jeg har læst mig frem til på nettet, at man ikke skal vække spædbørn fra dyb søvn, og at det kun kan retfærdiggøres hvis de er småtspisende eller undervægtige. Ingen af delene gør sig jo gældende for Rose-pigen.
Jeg synes bare det er så synd, for hun sover gerne fra 00-01 tiden, og så er jeg nødt til at vække hende ved 3-4 tiden for at spise, og hun er SÅ svær at vække, fordi hun sover så tungt. Det tager mega lang tid! Og føler på en måde det er lidt som tvangsfordring

Men SP har sagt, at så små børn endelig ikke må sove fx 6 timer af gangen. Men når nu hun bare sover godt om natten?
Problemet er jo, at jeg ikke har haft 2. SP besøg endnu, så jeg ved ikke, om hun tager på, som hun skal. Ved første besøg var hun oppe på sin fødselsvægt igen, hvilket var helt perfekt, men SP kommer først igen på torsdag, så jeg ved ikke hvordan det ser ud nu.
Hvad synes i? Tænker på at ringe til SP-hotlinen her kl. 17.. Synes bare det er så synd at hun skal vækkes, for det er SÅ svært og tager mega lang tid.. Og så blunder hun jo bare hen ved brystet efter at have spist en 10 minutters tid..
Anmeld