ååå hvor jeg dog elsker når pengene går ind på kontoen ;o)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Jeia

Skal ud at købe vinterstøvler til drengen i morgen. Plejer at købe inden børnepengene kommer, men har ikke nået det denne gang. Ellers mangler de ikke mere lige nu, vintergarderoben er på plads. Så pengene er nok allerede brugt, inden de kom ind på kontoen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

Hasselnødden

Honey<3 skriver:

Er også lidt spændt på at se hvordan det kommer til at udvikle sig når jeg selv står med børn, men jeg vil hellere tage 10 timer's ekstra arbejde, og spare op den vej, end at tage de børnepenge der

Men tillykke med det kommende bryllup

10 timers ekstra arbejde betyder 10 timer mindre kvalitetstid med dine kommende børn...

Hvad bliver de mon mest glade for i længden?

500kr. hos os går til Elias' opsparing, resten til vores fælleskonto (budget)

Anmeld

20. oktober 2011

Stjernestoev

Georgia skriver:

Tænkte også bare lidt, ja ja - vend lige tilbage når du står med to børn på armen. Så vil du IKKE arbejde 10 timer mere, derimod heller 5 timer mindre og så bruge børnepengene i dit budget for at få det til at fungere

Nu har jeg ikke børn, og jeg tror virkelig ikke kun det er grunden. Der må mangle en eller anden form for hvad der er realistisk, og en sans for økonomi. Uanset hvordan jeg vender og drejer det, så kan jeg ikke se problemet i at forældre bruger dem - det er jo deres penge, og i sidste ende går det jo lige op, og børnene får for meget mere alligevel. Har jeg ret?

Undskyld, hvis det blev lidt rodet.

Anmeld

20. oktober 2011

K&S

Stjernestoev skriver:

Nu har jeg ikke børn, og jeg tror virkelig ikke kun det er grunden. Der må mangle en eller anden form for hvad der er realistisk, og en sans for økonomi. Uanset hvordan jeg vender og drejer det, så kan jeg ikke se problemet i at forældre bruger dem - det er jo deres penge, og i sidste ende går det jo lige op, og børnene får for meget mere alligevel. Har jeg ret?

Anmeld

20. oktober 2011

K&S

Hasselnødden skriver:

10 timers ekstra arbejde betyder 10 timer mindre kvalitetstid med dine kommende børn...

Penge er ikke alt (i min verden) så jeg er helt enig...!

Anmeld

20. oktober 2011

Stjernestoev

Hasselnødden skriver:

Nu har jeg ingen børn, så kan kun berette om min egen barndom.

Min far arbejdede konstant, det meste af min barndom. Jeg havde ALT på trods af mine forældre var unge. Jeg husker rigtig meget fra min barndom med MIN mor, og jeg har absolut ingen erindring om min far. Og det er begrænset hvor meget de kan fortælle, for han var der jo ikke. Så det jeg mener - hellere lidt mindre, end en mor og far der arbejder konstant!

Anmeld

20. oktober 2011

H+S Skjolgborg.

.Jeps og spør du kommunen/børnefamilieydelse afd siger de selv til en af de penge man får hver 3 mdr den 20 i mdr er til forældre der har børne og hvad man de sidste 3 mdr har brugt på sit barn som f.eks vuggestuen som er ret dyrt,tøj,mad,ble,legtøj og ja meget meget mere ind hvad man lige få for et barn + dem der ikke bor sammen med faren får jo også børnebidrag de penge skal heller ikke kun bruges på barne man får dem til det er jo op til familien selv hvad der lige mangler og jeg tro ikke på nogle børn her i Dk blever snydt så meget igen hos de familie der får de penge.De fleste børn får for mange penge på et år mere ind hvad man får af 4 gang børnefamilieydelse.Så her gå de skam til det der nu mangle.For vores børne få skam rigligt mdr for mdr år for år.

Jeg kan sig så meget bare den stor som snart er 14 år der dækker de små penge skam slet ikke ind når man har en fed sport der hedder gokart f,eks.

BØRNEFAMILIEYDELSEN ER TIL FORÆLDRE IKKE TIL BØRNE og var den det så ville børne jo have deres egen lukke konto de gik ind på ind til forældrene. Penge er ikke alt men det er da fedt man kan gøre mere og tag på tur med sin familie/børne og give dem en is osv.Men for mig er min kærlighed og af vise børne jeg er der og elsker dem mere være og udfra min barndom så hved jeg af jeg aldrig blever som min mor.Ingen ting fik jeg af hende eller ret meget / sjælden. Så hos mig er ord Kæreligheden det første og det dyrste i live ind penge.Men man kan jo ikke leve af kærlighed og kildevand desværre.

Henriette

Anmeld

20. oktober 2011

Hasselnødden

K&S skriver:

Penge er ikke alt (i min verden) så jeg er helt enig...!

Præcist, heller ikke i min. Kommer fra en verden hvor prestige, lang uendelig uddannelse, nattevagter, lange dagvagter, forældre der ikke kom hjem i flere dage - og det var rart når de dulmede deres samvittighed med køb af ting til os unger, men det jeg allerhelst ville have haft var at de havde interesseret sig for mig og hvordan jeg havde det, så de behov jeg havde behov for at få dækket, at blive set, hørt, anerkendt, rost var blevet indfriet hjemme istedet for at jeg gik ud og søgte det alle andre steder og sjældent gad hjem for hvorfor skulle jeg? Der var min opgave enten at se til min daværende syge far (manio depressiv) holde øje med hans gøren og laden, holde øje med mine 3 yngre søskende og indtage en mor-rolle jeg slet ikke var parat til men som blev forceret ned over mig.. nej det vigtigste for mig - dengang og nu (selv som mor) er at mine forældre havde været der - og det er det jeg kan prioritere med min søn nu, han skal ikke opleve at jeg ikke ser, mærker eller spørger til ham og hans interesser!

Så giv mig endelig de 10 timers kvalitetstid tilbage jeg mistede i min barndom... mange mange mange mange gange...!

Penge er ikke alt.

Anmeld

20. oktober 2011

Hasselnødden

Stjernestoev skriver:

Nu har jeg ingen børn, så kan kun berette om min egen barndom.

Min far arbejdede konstant, det meste af min barndom. Jeg havde ALT på trods af mine forældre var unge. Jeg husker rigtig meget fra min barndom med MIN mor, og jeg har absolut ingen erindring om min far. Og det er begrænset hvor meget de kan fortælle, for han var der jo ikke. Så det jeg mener - hellere lidt mindre, end en mor og far der arbejder konstant!

Så kan vi nikke genkendende til hinandens barndomsfortællinger. Her gælder det begge mine forældre. De husker noget, men ikke meget.. billeder vidner om en familie der var ude at rejse meget, minderne handler om at jeg fik og fik og fik og fik og en enkelt gang tvunget til at skulle købe noget for ellers ville min mor ikke køre os hjem - (en aften i Magasin efter flere timers shopping/indkøb) Far var ikke altid syg, der arbejdede han ligeså meget som min mor. Det gør de den dag stadigvæk og deres barnebarn har de set 5-10 gange på hans snart 2 år. Ikke meget har ændret sig.

Anmeld

20. oktober 2011

camillakrath

Jeg bliver nød til at kommentere her, selvom jeg ikke normalt ytrer mig meget, hvis jeg har en helt anden mening.

Men jeg forstår godt at folk undrer sig. Vi har heller ikke masser af penge. Jeg er sygemeldt og går på kontanthjælp. Benjamin har hans "egen" konto hvor børnepengene går ind på hver måned. Herfra køber vi tøj, legetøj osv til HAM.

Jeg ville aldrig bruge pengene på mig selv - fordi jeg gerne vil til frisør, have nye sko eller andet. Det er BENJAMINS penge - ikke mine.

Så til jer der giver udtryk for at folks undren bunder i "at de ikke har fået børn", og skriver "bare vent osv." Jeg er altså en af dem der har samme holdning som før jeg fik min søn!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.