syrnet mælkeerstatning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2009

Mormilla

rikkekrogh skriver:

Hej...
Sikke noget med den lille mave. Vi havde samme problemer, men skiftede ikke mme... til gengæld lavede vi cykeløvelser på puslebordet. Når han pressede hjalp vi til med et termometer og så fik han svesker - men der var han lidt ældre.
Køb endelig noget laktulose, men husk at han skal trappes ud af det, når den tid kommer... og ellers godt med væske...
Ps vi lavede også sukkervand - det virker afførende. 100ml vand og 1 tsk sukker - og de elsker det

Held og lykke med ham...

Cykel øvelser og sukkervand er godt, men laktulose er ikke godt!!!! Min søn lavede kun noget når han fik mere af det!!! Og så han jeg en veninde som os ga sin søn det, og han er blevet afhængig af det. Det sagde syghuset til hende!!! Han får noget i pulver form nu, og det skulle være meget bedre!!!
Men jeg mener at hvis man kan gøre det på en mere naturlig måde, som frugt Syrnet MMA, cykel øvelser og sukkervand. Så skal man gøre det!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2009

JonTri

Mormilla skriver:

Cykel øvelser og sukkervand er godt, men laktulose er ikke godt!!!! Min søn lavede kun noget når han fik mere af det!!! Og så han jeg en veninde som os ga sin søn det, og han er blevet afhængig af det. Det sagde syghuset til hende!!! Han får noget i pulver form nu, og det skulle være meget bedre!!!
Men jeg mener at hvis man kan gøre det på en mere naturlig måde, som frugt Syrnet MMA, cykel øvelser og sukkervand. Så skal man gøre det!!!

Jeg er meget enig og maven kan godt blive for vant til laktulose - derfor skal man trappe langsomt ud hvis man giver det som kur. Vi har ingen problemer haft og som sygeplejerske er jeg ikke bange for at give det... men selvf. skal man være opmærksom, og alt det naturlige bør være 1. valg. Gav min søn det i 2 uger og trappede ud - nu kører det fint.

Anmeld

4. februar 2009

malou

Mormilla skriver:

Så synes jeg at du skal prøve Grøn Allomin... Men du kan bruge et termometer, hvis der er gået noget dage. Det var jeg nød til, fordi han havde så ondt. Efter var han en meget glad dreng!!!! Men det er ikke noget man må gøre for tit!!!!

Han har langtfra afføring hver dag... men normalt er han meget glad og trives.. det var bare i dag han havde så vanvittig ondt det lille pus

Termometer?? For at "trykke hul" på hans afføring så det kommer ud eller hvad mener du? Ja ved han elsker sukkervand... min sundhedsplejerske anbefalede det bare ikke men det kan jeg jo vælge at overhører

knus malou

Anmeld

4. februar 2009

malou

rikkekrogh skriver:

Hej...
Sikke noget med den lille mave. Vi havde samme problemer, men skiftede ikke mme... til gengæld lavede vi cykeløvelser på puslebordet. Når han pressede hjalp vi til med et termometer og så fik han svesker - men der var han lidt ældre.
Køb endelig noget laktulose, men husk at han skal trappes ud af det, når den tid kommer... og ellers godt med væske...
Ps vi lavede også sukkervand - det virker afførende. 100ml vand og 1 tsk sukker - og de elsker det

Held og lykke med ham...

vi cykler meget... smiler... det elsker han

Anmeld

4. februar 2009

Mormilla

malou skriver:

Han har langtfra afføring hver dag... men normalt er han meget glad og trives.. det var bare i dag han havde så vanvittig ondt det lille pus

Termometer?? For at "trykke hul" på hans afføring så det kommer ud eller hvad mener du? Ja ved han elsker sukkervand... min sundhedsplejerske anbefalede det bare ikke men det kan jeg jo vælge at overhører

knus malou

Det er for at stimulere. Du skal bare gør som du ellers ville gøre når du tager han`s temperatur
Min sundhedsplejerske sagde at jeg skulle gi ham sukkervand Det er så forskelligt hvad det siger...

Anmeld

4. februar 2009

tascia

kender ikke nan..men ved de også har en til sartere maver med tendens til forstoppelse. Den hedder NAN H,A.1.

Grøn Allomin er syrnet.

ellers er der laktulose som gives mod forstoppelse. Det kan du putte i modermælkserstatningen.

:-) Sisse

Mener altså at NAN HA er til børn med tendens eller hvad man nu siger, til allergi, ikke på niveau med dem fra apoteket, men stadig allergivenlig! nadina var der noget der hed på et tidspunkt som vist var NAN's svar på allomins syrnet :-)

//Natascia

Anmeld

4. februar 2009

Nemesis

Mener altså at NAN HA er til børn med tendens eller hvad man nu siger, til allergi, ikke på niveau med dem fra apoteket, men stadig allergivenlig! nadina var der noget der hed på et tidspunkt som vist var NAN's svar på allomins syrnet :-)

//Natascia

Nan h.a er nu også til dem med sartere maver.

Ved Nan HA1 spaltes proteinerne på en anderledes måde, således de er mere blid for maven og man for det meste undgår hård mave - dog kan de smås aff. blive blå - grøn, hvilket er normal når de får Nan HA 1..

Dette produkt er egnet til børn med tendens til forstoppelse eller til børn med "sarte" maver. Proteinet er hydrolyseret, dvs. nedbrudt til mindre enheder. Er tilsat dextrin, hvilket bevirker, at afføringen bliver mere blød.

om det også er til allergibørn ved jeg ikke..der plejer man da vist at anbefale profylac eller nutramigen.

Anmeld

4. februar 2009

Nadi

malou skriver:

Victor er begyndt at få hård mave at sit "nan erstatning" og er helt utrøstelig... græder rigtigt med tårer... piiv og så græder en mors hjerte jo også... Så har jeg ladet mig fortælle at syrnet mælkeerstatning... altså lavet på kærnemælk istedet for sødmælk måske kan hjælpe ham?

Er der nogen herinde der ved noget om det??

Knus fra Malou

Aner ikke om du har fået dit svar, har ikke lige overskud til at gennemgå hele tråden men jeg tillader mig altså at svare. For min søn fik også hård mave og vi gik fra Allumin alm mme til Nan H.A 1 og så til syrnet Alumin mme, og det HJALP bare så godt! Først ville han ikke rigtig havde det, men så vekslede vi mellem det han havde været vant til og syrnet, indtil han havde vænnet sig til konsistensen. Hans mave fik det bare så meget bedre og det hjalp helt fantastisk.
Håber også din lille purk får en bedre mave af det

-Nadia

Anmeld

5. februar 2009

sabi1979

min datter fik også nan da hun var lille og hun fik også hård mave, så gik vi over til at bruge grøn allomin og det hjalp.

Knus Sabrina 10+5

Anmeld

5. februar 2009

tascia

ladydan1 skriver:

Nan h.a er nu også til dem med sartere maver.

Ved Nan HA1 spaltes proteinerne på en anderledes måde, således de er mere blid for maven og man for det meste undgår hård mave - dog kan de smås aff. blive blå - grøn, hvilket er normal når de får Nan HA 1..

Dette produkt er egnet til børn med tendens til forstoppelse eller til børn med "sarte" maver. Proteinet er hydrolyseret, dvs. nedbrudt til mindre enheder. Er tilsat dextrin, hvilket bevirker, at afføringen bliver mere blød.

om det også er til allergibørn ved jeg ikke..der plejer man da vist at anbefale profylac eller nutramigen.

hal lige læst lidt og tror faktisk vi begge ret

Nutramigen og Profylac, er baseret på hydrolyseret protein, og Nan HA, er baseret på delvist hydrolyseret protein.

Nan HA 1, nan 1 og Nidina, har en speciel sammensætning mellem calcium og fosfat, der gør, at surhedsgraden i barnets mave / tarmkanal bliver i stil med når man ammer, hvilket så igen vil sige, at der ikke er den samme tendens til forstoppelse.

SÅ skal vi ikke bare kokludere at NAN vist er godt til mange ting i forhold til Allomin hihi

//Natascia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.