Rigtig mange har allerede svaret, og jeg er enig med de fleste. Der skal gøres noget, og det skal gå stærkt.
Jeg er ikke enig med dig i, at han ikke er omsorgssvigtet. En ting havde været hvis en forældre drak, og den anden varetog alle de ting et barn har brug for - som f.eks. at blive kørt af en ædru person, men at begge parter drikke; Hvem er den voksne i det lille hjem? Det er din 5-årige lillebror - og jeg vil garanterer for, at grunden til, at han ikke ville blive hos dig, men med sine forældre hjem, er for at sikre sig at de har det godt; og det skal en 5-årig ikke tænke på. Jeg håber for din brors skyld, at du gør noget ved problemet meget snart. Ja det er synd, hvis han skal tvangsfjernes fra sine forældre, men det er endnu mere synd, hvis han skal have ansvaret for dem. Du har muligheden for at give ham en barndom!, så gør noget ved det.
(P.s. Havde det været mig, havde jeg søgt om, at få min lillebror til at bo hos mig i stedet; ja ved godt det kan være hårdt med en lille på vej etc., men jeg ville ikke kunne klare tanken om, at min lillebror skulle udsættes for så voldsomt omsorgssvigt, som jeg synes det lyder til han lider under).
Anmeld