min far kører sprit med min lillebror på bagsædet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

kirsti

Det er muligt din bror bliver set og hørt osv MEN han tager psykisk skade af at bo i et hjem hvor der bliver drukket i et omfang du nævner. Når han kommer i skole vil han finde ud af at det ikke er normalt at mor og far drikker, han risikere at blive mobbet, at legekammerater ikke vil/må komme hos ham. Bare det at de kan finde på at kører med ham mens de er berussede siger en hel del.

Jeg skriver ikke ovenstående for at svine din far men fordi mine alarmklokker virkelig ringer for din lillebror!

Hvad angår din fars spritkørsel så har du prøvet at snakke ham fra det og næste gang han kører fra jeres hjem ville jeg ringe til politiet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Nessie

Der er desværre ikke så meget at gøre. De skal meldes. Både til politiet og til kommunen.

Hvis de igen kører fulde hjemme fra dig, og kører galt, og måske slår et andet menneske ihjel, så vil du aldrig tilgive dig selv.

Din lillebror elsker sine forædre uanset hvad, men det er bestemt ikke godt for ham at bo hos dem. Det er ikke kun aflastning der skal til, han skal helt væk.

De kan ikke tage vare på dem selv, deres hund, og slet ikke på deres barn.

Det er en rigtig trist situation for jer alle, og jeg håber at du har modet til at melde dem, så de ikke skader din lillebror eller andre uskldige mennesker.

Anmeld

19. oktober 2011

DinNabo

Er enig med de andre svar. Du kan blive nødt til at stille ultimatum op for din far. Hvis han vælger at køre, når han er fuld, vil du melde ham til politiet.

Hvis der en dag sker noget med ham, din lillebror eller fremmede, vil du heller ikke kunne tilgive dig selv.

Det er hans valg at køre fuld, men du har også et ansvar overfor et potentiel offer for hans fuldskabs-kørsel, når du er vidne til at han gør det.

Hårdt men sandt. Og jeg føler så meget med dig!

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Fru Nielsen skriver:

Hej med dig

Phuuu, sikke noget at være vidne til... Det må virkelig ikke være rart!

Jeg sidder og tænker hvad jeg selv ville gøre, og jeg syntes det er rigtig rigtig svært at sætte sig ind i.....

Men som det første så syntes jeg at hvis det sker igen at din far køre påvirket med din lillebror i bilen så skal du sige til ham at hvis han vælger at sætte sig bag rattet alkohold påvirket så ringer du til politiet??

Hjælper det ikke, jamen så gør du simpelthen alvor af det.....

Dernæst så syntes jeg du skal tage din lillebror på lidt ferie hos dig, og uden at udspørge ham så kom lidt ind på hvordan han egentlig har det derhjemme... Du er der jo ikke hele tiden og kunne jo være han ser mere end du aner!

Jeg har selv en moster som drikker ALT for meget, og nu hvor hendes børn er blevet store kan man rigtig mærke hvor meget det desværre har gjort ved hendes børn. Havde jeg vist det da de var yngre så havde jeg kontaktet kommunen. Hvilket jeg også ser som en fornuftig ting for dig at gøre.... SELVOM det bliver rigtig rigtig hårdt!!!!

Knus og kram fra Louise

jeg er virkelig også bange for hvordan han vil blive som teenager og ikke mindst voksen. Om han selv kører i samme bane som far når han bliver voksen, og om han ender ud i alt muligt lort når han bliver teenager.

Men har også sagt til mig selv at næste gang de er her stive og de ikke vil lade mig kører dem hjem, så ringer jeg til politiet. Min datter skal ikke have noget at gøre med dem hvis de er sådan.

Anmeld

19. oktober 2011

klmf

Anonym skriver:

Ved ikke om børnehaven har lagt mærke til noget. men de har haft en fysioterapeut på pga motoriske problemer. det er vidst det eneste. Men selvfølgelig, har der været noget de har bidt mærke i, så vil min far og hans kæreste ikke nævne det, det er jo et tabu emne.
men for fanden

Nej, det er selvfølgelig rigtigt, det er nok ikke noget de lige sidder og snakker omSom stjernestoev skriver, er der så ikke mulighed for at få nogle andre involveret? Måske snakke off the record med børnehaven, hvis du tilfældigvis skulle hente ham en dag, såde ved hvordan tingene står til. Der er jo også den mulighed at melde dem til kommunen anonymt - men det hjælper selvfølgelig ikke på spritkørslen.... Du MÅ gøre noget, den stakkels lille dreng har krav på ædru, ordentlige forældre! De skal have noget hjælp, alle tre!

Tanker herfra

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Stjernestoev skriver:

Øv hvor er det en forfærdelig situation.
Jeg forstår godt du ikke kan anmelde din far, dog ville jeg ønske du gjorde det. Men noget skal der helt klart gøres. Både for din skyld, og for din brors, og for den sags skyld andres.
Jeg tænkte på at du måske kunne få nogen til at anmelde det for dig? Så kan det være det måske er nemmere?

Den nævnte kammerat i min historie, var heldigvis lige så tæt på at ringe som jeg selv. men vi stod begge med spørgsmålet, skal - skal ikke.
det er virkelig svært at skulle melde en person der er en så nær for noget som helst.

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

camilla_agermose skriver:

Jeg elsker min familie mere end noget andet på jorden, men hvis fx min far ville køre mens han er fuld så ville jeg ikke tøve med at ringe, det er jo ikke kun et træ de kan køre ind i. det kan være hvem som helst som kan blive kørt ihjel.

Ville du kunne acceptere at du ikke meldte ham bare fordi det er din far - hvis han lige havde kørt en ned?

Jeg ville være fortabt hvis det skete på vejen hjem herude fra. fordi jeg kunne have stoppet dem.
Nu er det "kun" sket to gange, hvilket jo selvfølgelig er to gange for meget, men jeg skal virkelig tænke det igennem inden der sker noget. Jeg skal forberede mig selv på selv det værste

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

lotchen skriver:

Nej, det er selvfølgelig rigtigt, det er nok ikke noget de lige sidder og snakker omSom stjernestoev skriver, er der så ikke mulighed for at få nogle andre involveret? Måske snakke off the record med børnehaven, hvis du tilfældigvis skulle hente ham en dag, såde ved hvordan tingene står til. Der er jo også den mulighed at melde dem til kommunen anonymt - men det hjælper selvfølgelig ikke på spritkørslen.... Du MÅ gøre noget, den stakkels lille dreng har krav på ædru, ordentlige forældre! De skal have noget hjælp, alle tre!

Tanker herfra

er helt enig. men for s**** hvor er det svært

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

tusind tak til jer der sender kram og tanker! det varmer mine tåre.

Anmeld

19. oktober 2011

camilla_agermose

Anonym skriver:

Jeg ville være fortabt hvis det skete på vejen hjem herude fra. fordi jeg kunne have stoppet dem.
Nu er det "kun" sket to gange, hvilket jo selvfølgelig er to gange for meget, men jeg skal virkelig tænke det igennem inden der sker noget. Jeg skal forberede mig selv på selv det værste

Nu kender jeg ikke de her anmeldelses regler. Men behøver din far at vide at det er DIG der har ringet? det kan ligeså godt være din genbo kan det ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.