dårlig mor, fordi man køber brugt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Henriette Aaby

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Ha, det kan man da kun ryste på hovedet over og grine af! Hvilken klovn har såret dig med sådan en kommentar? 

Hvor har du ret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Muffin_girl

LilleLene skriver:

Jeg har lige fået at vide af en bekendt at man ikke vil give sit barn det bedste, hvis man købber barnevogn, seng og pudslebord brugt. At man skulle være en dårlig mor fordi man genbruger :O
Det gjorde mig faktisk lidt ked af det, at få det at vide

Jeg tænker heller bruge flere penge på de har tøj, bleer og sutteflasker nok, i stedet for at bruge 2000 kr extra på en barnevogn fordi den er ny

Er det mig der tager fejl ? :/

NEJ DA !!!! Sikken da en KO - SORRY.. Men så er jeg allerede en dårlig mor..

Jeg har købt noget brugt tøj.. Det er sku hver sin smag..

Anmeld

19. oktober 2011

liwsmor

anetteb skriver:

lige præcis!
kærlighed sidder ikke i tøjet :-)

nemlig 

Anmeld

19. oktober 2011

Livsmor

Har ikke læst alle svar, med den første havde vi både nyt, lånt/fået og brugt. Men her med nr. 2(har 2 piger), er alt storset brugt, så må jeg være en MEGET dårlig mor...........

Anmeld

19. oktober 2011

KrisDS

Hej,

Fik lyst til at besvare dit indlæg, da jeg synes kommentaren fra din bekendt er ganske fordomsfuld og overfladisk (som hørt ud fra et Babysam katalog....). Jeg betragter da mig selv som en god og omsorgsfuld mor og kan kun sige, at vi har været godt tilfredse med købet af brugt Brio barnevogn, som nu også har været i brug til begge vores tøser - og stadig holder. Brug da hellere pengene på at gøre nogle rare ting sammen:-)

Mange hilsener

Kris

Anmeld

19. oktober 2011

Mor til 2 drenge og 2 piger

Fik bare lige lyst til at sige: Det er jo ikke i det hele nye udstyr en super mor og far sidder :-)

Anmeld

19. oktober 2011

Lenats31

HA, jeg var nærmest fast inventar i Mødrehjælpen da ungerne var mindre, når der skulle købes tøj. det holdt altid hele vejen. jeg kunne fylde en indkøbspose for 50 kr nogle gange.

Anmeld

19. oktober 2011

SussieThyssen

LilleLene skriver:

Jeg har lige fået at vide af en bekendt at man ikke vil give sit barn det bedste, hvis man købber barnevogn, seng og pudslebord brugt. At man skulle være en dårlig mor fordi man genbruger :O
Det gjorde mig faktisk lidt ked af det, at få det at vide

Jeg tænker heller bruge flere penge på de har tøj, bleer og sutteflasker nok, i stedet for at bruge 2000 kr extra på en barnevogn fordi den er ny

Er det mig der tager fejl ? :/

Nej det ved Gud det ikke er..sikke da noget fis

Og så kan man da lige have for øjet...at når selv kongehuset kan gå ind for genbrug af babyting, så kan den menige dansker også

Det andet er noget snobberi.

Kærligst
Sussie

Anmeld

19. oktober 2011

Skønne Jønne

Hold da op en god ven/bekendt!!! 

Jeg har faktisk en "veninde" som sagde det samme til mig - det skyldes så nok at hun er sygeligt jaloux over vi skal have en lille bebs, men hendes kæreste ikke vil endnu!!! men det holder hende jo ikke fra at komme med sådanne kommentarer, og nu kan hun ikke sige andet end at hun aldrig kunne finde på at få et barn på SU - for så kan hun jo ikke købe mærkevarer (som åbentbart er det bedste?)

Det er mega træls med sådanne "venner" og vi er da også i fuld gang med at revurdere om vi stadig gider hendes selskab - men kæresten er jo sød nok!!! og det kan være lidt svært at sige til hende at hun lukker meget lort ud!

Vi har købt en ny barnevogn, men mest fordi vi gerne vil have garantien på en forholdsvis dyr ting. Men vi har lige købt en brugt autostol af mærket Römer - som jo skulle være god kvalitet... vi har også købt lidt brugt tøj - både mærkevarer og ganske almindeligt tøj.

For mig handler det meget om at tingene er god kvalitet, madrasser, dyne, tøj osv er jo noget barnet skal bruge meget - så der har vi valgt allergivenligt osv, OG DET KOSTER så lidt ekstra.. Men så sparer vi så andre steder som på fx autostolen som man slet ikke kan se er brugt!!

Bilka, H og M o.lign. laver jo også tøj i god kvalitet i forhold til allergi, uldtøj osv.

Nå det blev alligevel en lang kommentar - MEN JEG SYNES BARE MAN SKAL KØBE DET MAN SYNES ER BEDST TIL ENS LILLE GULDKLUMP! brugt eller ej

Anmeld

19. oktober 2011

Clisolka

Nej! Man er absolut ikke en dårlig mor hvis man køber brugt 

Jeg har da købt brugt til Isabella, og det vil jeg da blive ved med 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.