dårlig mor, fordi man køber brugt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Carl-Emil's mor

dpb skriver:

Altså herhjemme har vi da også en blandning af både nyt og brugt!! og sælger da også selv ud af de ting vi ikke længere har behov for...

Så nej, din veninde har ikke ret

Syntes det er lidt samme problemstilling som når nogle mener at det eneste rigtige at stoppe sit barn i er mærketøj!! øhh, undskyld mig men jeg har IKKE tænkt mig at købe bukser og bluser til 300,- og opefter pr. stk.... både fordi økonomien ikke på nuværende tidspunkt tillader det, men gjorde det heller ikke da muligheden var der rent økonomisk For ved med mig selv at jeg ville ærgre mig gul og grøn og blå over at første gangt knægten havde dem på kom han hjem med hul på knæet eller lign.!! for ja det er afprøvet, så vil jeg langt hellere købe bukser på tilbud eller i H&M, føtex og lign. steder hvor de fåes til rimelige penge

De ting vi har fået brugt er både noget vi har købt enten via dba, qxl, har arvet eller fundet i en genbrugsbutik... Og helt ærligt så vil jeg hellere tage i zoo, svømmehallen eller lign. en ekstra gang for de penge jeg sparer i forhold til at købe mærketøj eller insistere på at alt skal være nyt...

Der mange måder at være forældre på, men fællesnævneren for en god forældre må i mine øjne være at man sætter sine børns trivsel foran alt andet!!

Qnuz Diana

men er man så en dårlig mor eller far hvis man vælger at smække sit barn i dyrt mærke tøj?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

dpb

men er man så en dårlig mor eller far hvis man vælger at smække sit barn i dyrt mærke tøj?  

nej

For som forældre vælger vi forskelligt

Det der kendetegner en god forældre er ikke hvorvidt man køber brugt, køber nyt, køber mærketøj eller ikke køber mærketøj osv. men derimod som jeg skriver:

"Der mange måder at være forældre på, men fællesnævneren for en god forældre må i mine øjne være at man sætter sine børns trivsel foran alt andet!!"

Qnuz

Anmeld

19. oktober 2011

Oliver,Troia&Wictor

LilleLene skriver:

Jeg har lige fået at vide af en bekendt at man ikke vil give sit barn det bedste, hvis man købber barnevogn, seng og pudslebord brugt. At man skulle være en dårlig mor fordi man genbruger :O
Det gjorde mig faktisk lidt ked af det, at få det at vide

Jeg tænker heller bruge flere penge på de har tøj, bleer og sutteflasker nok, i stedet for at bruge 2000 kr extra på en barnevogn fordi den er ny

Er det mig der tager fejl ? :/

jeg købte ikke brugt barnevogn, men købte en billigere udgave og den bruger jeg også nu til nr. 3. Jeg køber tøj til mine børn i mødrehjælpen så længe de er små...

Og jeg føler mig ikke som en dårlig mor, tvært imod

Anmeld

19. oktober 2011

come2

Jeg synes det er en god ide at købe brugte ting, det fejler jo ingenting.

og så har du sikker råd til at forkæle endnu mere, fordi du sparer ved at køber brugt. SMILER

Anmeld

19. oktober 2011

Ellie79

Hold da op jeg er en dårlig mor - Elsker at gøre et godt kup og man kan finde meget lækkert kvalitet her til baby og ja jeg gad så ikke bruge 11000 på en barnevogn til nummer 2 og sidste barn fandt modellen brugt til 5000 og ingen spørg om den er brugt.

Og i sidste ende er baby nok ret ligeglad hvordan den bliver puttet, hvordan den bliver puslet bare det sker med kærlighed og masser af varme og tryghed fra mor og far..  )

Anmeld

19. oktober 2011

Holbæktrunten

LilleLene skriver:

Jeg har lige fået at vide af en bekendt at man ikke vil give sit barn det bedste, hvis man købber barnevogn, seng og pudslebord brugt. At man skulle være en dårlig mor fordi man genbruger :O

Jeg tænker heller bruge flere penge på de har tøj, bleer og sutteflasker nok, i stedet for at bruge 2000 kr extra på en barnevogn fordi den er ny

HMM, jeg er vist en ganske elendig ravnemor... Har næsten intet købt fra nyt til lillemanden - jeg synes helt ærligt at det er spild af penge.

Så viljeg hellere lave en børneopsparing til ham... Og helt ærligt bruge lidt ekstra på mig selv og manden, så mit barn kan have nogle forældre med lidt overskud i hverdagen...

Synes måske din bekendte lyder lidt snobbet... Tænker, hvad så med de mennesker der vitterligt ikke har RÅD til at købe nyt? Vil de ikke deres børn det bedste? Er de dårlige forældre? Tsk tsk

Anmeld

19. oktober 2011

Witt

Sådan havde jeg det også, jeg SKULLE have alt nyt fordi det er mit første barn .. Men har jeg da heldigvis fået lavet om på ! . Vi får puslebordet af mine gamle plejeforældre som de har brugt til deres yngste ! . Men jeg ville aldrig finde på at købe noget brugt, jeg ikke ved hve, har brugt ..  

Så nej, så er man godt nok snobbet. Hvad så med tøj man får fra andre, der er brugt ??

Anmeld

19. oktober 2011

kirsti

LilleLene skriver:

Nej hvorfor i himlens navn skulle man være dårlig mor af den grund!

Man køber vel heller ikke alt nyt når man får barn nummer to hvis man har ting i god stand fra den første!!

Tror størstedelen køber brugt i et eller andet omfang, ellers ville sider som trendsales jo ikke kunne løbe rundt. Der ryger ihvert fald meget børnetøj fra bruger til bruger derinde

En anden ting er at der da for mange er mode i genbrug, det lyder bare finere når man kalder det vintage men det er s*u det samme som genbrug

Anmeld

19. oktober 2011

Ansemusen

LilleLene skriver:

NEJ!!!! Nej nej nej og atter nej!!! Selvfølgelig har det intet at gøre med om man er en god mor/far eller ej! Vi køber ikke selv brugt tøj, fordi jeg har det lidt svært med sådan noget, når jeg ikke kender dem, som har haft det. Men det gør da bestemt ikke, at jeg tænker dårligt om andre, som gør det! Det er jo mega smart, og man kan få rigtig meget lækkert kvalitetstøj oh spare masser af penge, som fx. kan bruges på gode oplevelser for børnene og familien! Det kan da kun være positivt!!!

Tag dig ikke af sådan en snævertsynet kommentar

Anmeld

19. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

LilleLene skriver:

Ha, det kan man da kun ryste på hovedet over og grine af! Hvilken klovn har såret dig med sådan en kommentar? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.