dårlig mor, fordi man køber brugt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

Giraffen

LilleLene skriver:

Jeg har lige fået at vide af en bekendt at man ikke vil give sit barn det bedste, hvis man købber barnevogn, seng og pudslebord brugt. At man skulle være en dårlig mor fordi man genbruger :O
Det gjorde mig faktisk lidt ked af det, at få det at vide

Jeg tænker heller bruge flere penge på de har tøj, bleer og sutteflasker nok, i stedet for at bruge 2000 kr extra på en barnevogn fordi den er ny

Er det mig der tager fejl ? :/

Hun har da kuk i låget hende veninden

Jeg siger GO for genbrug!!! elsker at man kan få kvalitets-ting til menneskepenge

fx har jeg købt en deluxe-barnevogn til normalt 11.000 kr men det får vi aldrig råd til så vi har købt den brugt i stedet for til ca det halve og så synes vi stadig at vi har spenderet

Jeg synes da bare du skal sige til veninden at hvis ikke hun genbruger så kan hun bare lægge tingene af hos dig når hun ikke skal bruge dem mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

Isabella_mor

LilleLene skriver:

Jeg har lige fået at vide af en bekendt at man ikke vil give sit barn det bedste, hvis man købber barnevogn, seng og pudslebord brugt. At man skulle være en dårlig mor fordi man genbruger :O

Jeg tænker heller bruge flere penge på de har tøj, bleer og sutteflasker nok, i stedet for at bruge 2000 kr extra på en barnevogn fordi den er ny

hvad er det for en klaphat med den lorteholdning.!! 

man er en god mor hvis man køber tøj til sit barn som holder det i en god temperatur, og om det er brugt eller ej er da skide ligegyldigt.. generelt er man en god mor hvis man sørger for at barnet trives og har det godt og er i udvikling, og så er det da pisse ligegyldigt om bodyen eller strømperne, jakken eller flyverdragten er brugt.

i mine øjne er at købe brugt miljørigtigt fordi at der ikke bliver købt så meget nyt hele tiden så produktionen bliver helt vild og tovlig.. og det er sgu i orden..

at købe ALT nyt og tænk hvis ALLE gjorde det. det er jo nærmest miljøsvineri.. og pisse fisefornemt.. (og nu fornærmer jeg sikkert nogen) men hold kæft hvor er det overfladisk at ALT til ens barn SKAL være nyt fordi man ikke kan "tåle" at købe noget der har været brugt.. det er jo ikke ligefrem fordi at babyer dør af at få en body på der har været brugt, eller ligger i en barnevogn der har været brugt.. 

hvis det fungere og er i god stand så ser jeg så absolut ingen problemer i at købe brugt til min søn... der er selvfølgelig nogle ting man ikke køber brugt som Sko, madrasser, sutter og bleer.. men ALT det andet.. JADA.. !!!  og det gør da så absolut ikke nogen til en dårligere mor.. 

Anmeld

19. oktober 2011

nilletøz

Så er jeg en meget dårlig mor, for jeg har købet/ fået meget genbrug...

Jeg elsker at gå i genbrugsbutikker, og kigge efter ting jeg kan bruge, både til mig selv, min søn og ja manden køber jeg da også til...

Så nej jeg synes ikke man er en dårlig mor, fordi man køber brugt!!

Anmeld

19. oktober 2011

LilleLene

Giraffen skriver:

Hun har da kuk i låget hende veninden

Jeg siger GO for genbrug!!! elsker at man kan få kvalitets-ting til menneskepenge

fx har jeg købt en deluxe-barnevogn til normalt 11.000 kr men det får vi aldrig råd til så vi har købt den brugt i stedet for til ca det halve og så synes vi stadig at vi har spenderet

Jeg synes da bare du skal sige til veninden at hvis ikke hun genbruger så kan hun bare lægge tingene af hos dig når hun ikke skal bruge dem mere

hahah det er genialt det tror jeg at jeg vil sige til hende

Anmeld

19. oktober 2011

Jonna1979

LilleLene skriver:

overhovedet ikke du kan bare give dit barn noget mere fordi det er billieger jeg køber meget brugt både legetøj og tøj osv det skal bare vaskes

Anmeld

19. oktober 2011

Jonna1979

LilleLene skriver:

hahah det er genialt det tror jeg at jeg vil sige til hende

Anmeld

19. oktober 2011

VIPpigen

LilleLene skriver:

Jeg syntes du er en god mor ved at købe brugt. Du tænker på miljøet, og dit barns femtid på den måde, det gør du ikke hvis du altid køber nyt. Tænk hvor mange fine ting folk smider ud, og som sagtens kan buges igen. Hver gang du køber noget brugt spare du både penge, CO2, og på skovene (feks ved brugt puslebord i træ). Så du er en god økonomisk og fremtids-tænkende mor

Anmeld

19. oktober 2011

LilleLene

Jeg er SÅ glad for det er mere normalt at genbruge end ikke at gøre det

Tak for alle jeres svar de damer, det er super dejligt at vide der er så mange der genbruger det kan vi lide

Anmeld

19. oktober 2011

SpunkenJo

LilleLene skriver:

Er jeg glad for, så er det ikke mig, der tager fejl

Det er da helt forkert af hende der du kender!!!

Hva er hun for en snerpet gås?

At købe brugt er der virkelg mange gode ting ved.
-Flere får glæde af den samme ting
-det er økonomiskt
-det sparer på miljøet (bæredygtighed er vejen frem!!!)

Hun lyder en smule afstumpet og galt på den! For at iføre sit barn brugt tøj, eller lægge sin baby i en brugt barnevogn fortæller intet om kærligheden til det barn man putter i den brugte barnevogn

Køb du roligt en masse lækkert brugt til den kommende guldklump

Anmeld

19. oktober 2011

Stjernestoev

Men nu skal man også lige huske, at man ikke er en dårlig mor, selvom man IKKE vil købe brugt! Hvis folk har penge til det, så forstår jeg da godt, at det er lækkert at købe nye ting!
Jeg synes faktisk at folk har en større tedens til at være efter dem der IKKE vil. Vi er jo alle forskellige, og så længe tingene er i orden, så tror jeg da baby er ligeglad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.