dårlig mor, fordi man køber brugt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. oktober 2011

VNB

LilleLene skriver:

Jeg har lige fået at vide af en bekendt at man ikke vil give sit barn det bedste, hvis man købber barnevogn, seng og pudslebord brugt. At man skulle være en dårlig mor fordi man genbruger :O
Det gjorde mig faktisk lidt ked af det, at få det at vide

Jeg tænker heller bruge flere penge på de har tøj, bleer og sutteflasker nok, i stedet for at bruge 2000 kr extra på en barnevogn fordi den er ny

Er det mig der tager fejl ? :/

det synes jeg godt nok der er en mærkelig holdning at have... 

Vi har købt Viktors seng, klapvogn, noget af tøjet og en flyverdragt brugt... og det mener jeg da absolut ikke der gør mig til en dårlig mor... 

tværtimod... man lærer måske i sidste ende sine børn at ALT ikke behøver at være nyt for at være godt. 

og de fleste baby-ting er jo nærmest ikke brugt! 

knus fra en mor som går ind for genbrug! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

L.J.L

LilleLene skriver:

Jeg har lige fået at vide af en bekendt at man ikke vil give sit barn det bedste, hvis man købber barnevogn, seng og pudslebord brugt. At man skulle være en dårlig mor fordi man genbruger :O

Jeg tænker heller bruge flere penge på de har tøj, bleer og sutteflasker nok, i stedet for at bruge 2000 kr extra på en barnevogn fordi den er ny

Tværtimod synes jeg.

Hvis du køber brugt har du råd til dobbelt så mange ting til dit barn, end hvis du køber nyt.

Vi har købt stort set alt brugt til vores barn, inkl tøj. Jeg kunne aldrig finde på at købe en ny barnevogn til eksempel.

Anmeld

19. oktober 2011

LilleLene

Er rigtig glad for I har det på samme måde

Anmeld

19. oktober 2011

morethanperfect

Så findes der mange dårlige mødre !!! 

Anmeld

19. oktober 2011

lailamik

LilleLene skriver:

Also selvfølgelig vil man sit barn det bedst, men hvem siger at man ikke vil det bare fordi man køber noget brugt? -men helt ærligt når pengepungen siger noget andet, jamen så er man også nødt til at forholde sig til det. -det gør jeg ihvertfald

Jeg har ihvertfald ikke tænkt mig at gå konkurs pga en barnevogn og puslebord som SKAL være nyt, ser jeg noget der er brugt og pænt, og jeg kan spare 2000 kr på det, jamen så siger jeg haps! Og jeg vil ihvertfald mit kommende baby det bedste 

Anmeld

19. oktober 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
LilleLene skriver:

Sådan noget sludder - det tror du da forhåbentlig ikke på. At være en god mor har intet med penge og materielle goder at gøre, og barnet trives ikke bedre i en ny barnevogn end i en brugt.

Din bekendte må være meget usikker, når hun tror, det hænger sådan sammen.

Anmeld

19. oktober 2011

pussekat

LilleLene skriver:

????? tro du hun kan se om det er  brugt det du give dig baby på nej og der er ikke når for du købe brugt jeg vil da hele bruge penge på at min barn kan få nok ting og mad end at købë brugt når det kun kan når at have det på 2 gang og tøj til baby i dag kost da nok 200 kr pr ting

Anmeld

19. oktober 2011

<3

LilleLene skriver:

Jeg går meget ind for brugt. Jeg synes måske lidt romantisk at tøjet og tingene kommer med en historie om kærlighed og ganske ofte er det også givet videre eller solgt videre med kærlighed i mente - tanken om at tøjet skal give flere glæde og ikke kun i økonomisk øjemål.

Så jeg er stor fortaler for at købe brugt, også med tanke for miljøet.

Men jeg har samtidig respekt over for andres valg men ikke hvis de skal nedgøre mit så synes ærligt talt din veninde skal pakke sammen

Kh Kirsten

Anmeld

19. oktober 2011

lulini

LilleLene skriver:

Jeg synes ikke det er at være en dårlig mor - at købe tøj i genbrug eller på nettet er jo nøjagtig det samme som at få noget foræret af veninder eller familie, udover at man ved hvem der har brugt det når man får det af veninder eller familie og at man muligvis får det gratis der - men det har jo intet at gøre med tøjet i den sammenhæng.

Jeg vil 1000 gange heller købe 3 par bukser for 50 end 3 for 300.

Jeg har til alle 3 drenge været i genbrug og købe både jakker,bukser og bluser til dem da de var nyfødte - for det kan ikke ses på tøj til nyfødte at det har været brugt, måske hvis de er falmet lidt i farven eller er lidt krøllede men ellers - for eftersom de ikke kravler ... og ikke gør ret meget andet end at sove og spise så er tøjet så godt som nyt!

så synes at din bekendte's holdning er lidt for sippet

Anmeld

19. oktober 2011

Emily2012<3

Brugt kan være ligeså godt som nyt.. Så det er da noget værre fis at sige.. 

Køb du brugt hvis du vil det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.