hjælp ømt bryst !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.729 visninger
10 svar
0 synes godt om
19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Ja høre jo meget om at det normalt at få ømme bryster når man bliver gravid, men er det også normalt kun at have ondt i det ene bryst jeg har haft en ømhed i mit venstre bryst i små tre dage nu, det er mest ud mod armhulen, og kan mærke det hver gang jeg bruger venstre arm..

det gør mest ondt helt ude på niplen og så helt inden i men som sagt kun på dette bryst, det andet er der intet med

er der nogen som har oplevet det samme og skyldes det en graviditet.. har en meget urelmæssig mens, grundet pco men de 28 dage er gået her på fredag...  har kke haft nogen falske sympomter siden jeg lige smed pillerne i december 2010 de første månder havde jeg ømme bryster, kvalme træt og alle de "normale" symptomer,, men så fik jeg konstateret pco og har ikke mærket nogen symptomer det sidste halve år,, nu har jeg så tabt mig lige knap 10 kilo på 6 uger, og fik min længe ventet mens (145 dage forsinket) efter jeg havde smidt de første 6 kg...

hvad med kvalme og stik/jag i underliv(mave) er det noget man skal have konstant eller??? jeg oplever det en gang i mellem sådan 5 - 10 min af gangen...

er der nogen der prøvet noget af det jeg har prøvet at beskrive??

hmm ja manglede vist bare lige at komme af med lidt, har ikke så mange at snakke med om det her..

tak fordi i gad at læse med selvom det blev lidt forviret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. oktober 2011

LouiseRH

Altså jeg synes det lyder meget som sådan jeg havde det i de dage ægget må have sat sig fast. Kunne slet ikke holde det ud og kunne græde så snart min kæreste var i nærheden af mit bryst eller at jeg selv rørte det

Mit det skiftede også lidt med hvilket bryst det var.

Er i dag 12+6, så måske der kunne være noget på vej?

Anmeld

19. oktober 2011

Lotte90

Jeg har også fået konstateret pco, og har det egentlig lidt ligesom dig. i perioder gør mit ene bryst også sindssygt ondt, ligesom du beskriver det..
Og ondt i underlivet, ja det har jeg faktisk rigtig tid, hvor det giver nogle forfærdelige jag..

Og så kender jeg godt det med ikke rigtig at have nogle at snakke med om dét. 

Men jeg krydser da for, at dit måske skyldes en lille spire

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

bulderfiz skriver:

Altså jeg synes det lyder meget som sådan jeg havde det i de dage ægget må have sat sig fast. Kunne slet ikke holde det ud og kunne græde så snart min kæreste var i nærheden af mit bryst eller at jeg selv rørte det

Mit det skiftede også lidt med hvilket bryst det var.

Er i dag 12+6, så måske der kunne være noget på vej?

åhh det dejligt at høre lidt fra en som har prøvet det samme tusind tak for svar og rigtig dejligt at høre at det skyldes en dejlig gave

hvordan med små stik i maven og kortere perioder af kvalme er det noget du også har oplevet

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Lotte90 skriver:

Jeg har også fået konstateret pco, og har det egentlig lidt ligesom dig. i perioder gør mit ene bryst også sindssygt ondt, ligesom du beskriver det..
Og ondt i underlivet, ja det har jeg faktisk rigtig tid, hvor det giver nogle forfærdelige jag..

Og så kender jeg godt det med ikke rigtig at have nogle at snakke med om dét. 

Men jeg krydser da for, at dit måske skyldes en lille spire

tusind tak for svar dejligt at der er flere i samme båd, selvom jeg ville ønske at båden var helt tom og vi alle kunne gå og være gravide og PCO frie

må jeg spørge hvor længe i har prøvet , og om du har taget P-piller, netop fordi da jeg stoppede med p-piller havde jeg det jo sådan mere eller mindre konstant rigtig stærke symptomer,, og så var det bare væk, og 2 mdr senere fik jeg konstateret PCO.. og ja så blev min mens lige væk de par mdr der,, og nu begynder det her bare,, og jeg blir bare så forvirret og frustreret.. har set for mange negative test til at jeg tør tro på noget... og fik at vide af min gynækolog at jeg skulle tabe mig ca 20-30 kg før det ville kunne lade sig gøre, men ja måske man kunne være heldig... Mensen kom jo alligevel forholdsvis hurtigt efter jeg lagde min kost total om...

ja nu blev det lige en lidt længere smøre men igen det rart lige at få lidt luft

Mange klem

Anmeld

19. oktober 2011

Lotte90

Anonym skriver:

tusind tak for svar dejligt at der er flere i samme båd, selvom jeg ville ønske at båden var helt tom og vi alle kunne gå og være gravide og PCO frie

må jeg spørge hvor længe i har prøvet , og om du har taget P-piller, netop fordi da jeg stoppede med p-piller havde jeg det jo sådan mere eller mindre konstant rigtig stærke symptomer,, og så var det bare væk, og 2 mdr senere fik jeg konstateret PCO.. og ja så blev min mens lige væk de par mdr der,, og nu begynder det her bare,, og jeg blir bare så forvirret og frustreret.. har set for mange negative test til at jeg tør tro på noget... og fik at vide af min gynækolog at jeg skulle tabe mig ca 20-30 kg før det ville kunne lade sig gøre, men ja måske man kunne være heldig... Mensen kom jo alligevel forholdsvis hurtigt efter jeg lagde min kost total om...

ja nu blev det lige en lidt længere smøre men igen det rart lige at få lidt luft

Mange klem

Jeg har taget p-piller men smed dem d. 6 febuar i år.. Derefter fik jeg min mens som normalt, men så så jeg heller ikke skyggen af den i 7 måneder, hvilket så gjorde jeg blev sendt videre til en gynækolog som kunne bekræfte at jeg har PCO. Jeg er starter op på Metformin her for 3½ uge siden, og håber så at de kan hjælpe til at jeg får ægløsning. Så jeg går bare spændt og venter på at mens vil dukke op engang.

Så ja, vi har prøvet siden starten af febuar i år. .. Hvad med jer, hvor længe har i prøvet? 

Anmeld

19. oktober 2011

Anonym trådstarter

Puha det godt nok også længe uden mens

vi har prøvet siden december 2010, og kom til gynækolog i august da jeg ikke havde haft min mens i knap 5 mdr, og dem jeg havde haft var så urelmæssig. så jeg fik konstateret PCO i august, og da jeg er overvægtig fik jeg at vide at der jo ville være større mulighed for at få ægløsning og blive gravid hvis jeg tabte mig, så han ville gerne hvis jeg havde tabt mig 20 kg inden december hvor jeg har en ny tid... og har tabt de 9,4 kg nu

så håber snart der sker noget...for os begge

men vi har da begge været forholdsvis heldige (hvis man kan sige det ) at vi er kommet for systemet så tidligt, høre jo så tit om de par som har prøvet i år eller årevis uden resultat, og vi har da ihvertfald fået en "dom" og du er jo så allerede gang med behandling det jo skønt... krydser alt hvad krydses kan for at det snart må lykkedes

Anmeld

20. oktober 2011

Lotte90

Anonym skriver:

Puha det godt nok også længe uden mens

vi har prøvet siden december 2010, og kom til gynækolog i august da jeg ikke havde haft min mens i knap 5 mdr, og dem jeg havde haft var så urelmæssig. så jeg fik konstateret PCO i august, og da jeg er overvægtig fik jeg at vide at der jo ville være større mulighed for at få ægløsning og blive gravid hvis jeg tabte mig, så han ville gerne hvis jeg havde tabt mig 20 kg inden december hvor jeg har en ny tid... og har tabt de 9,4 kg nu

så håber snart der sker noget...for os begge

men vi har da begge været forholdsvis heldige (hvis man kan sige det ) at vi er kommet for systemet så tidligt, høre jo så tit om de par som har prøvet i år eller årevis uden resultat, og vi har da ihvertfald fået en "dom" og du er jo så allerede gang med behandling det jo skønt... krydser alt hvad krydses kan for at det snart må lykkedes

Ja selvom det er træls at man har pco, er det alligevel bedre at vide hvad det er, end at gå og tænke over det hele tiden..
Super flot med de 9,4 kg.
Jeg fik at vide, at det bedste ville være hvis jeg tabte mig 5-7 kg. men har kun tabt mig ca. 2 kg. Synes det er SÅ svært...

Jeg håber virkelig også inderligt at det snart lykkedes.. Mine forældre er begyndt hele tiden at spørge om der ikke snart kommer nogle børnebørn (Vi har ikke fortalt nogle at vi prøver).. Og har den drøm at skulle give mine forældre et scanningsbillede i julegave.. Men måske det bliver til næste jul Har jo lov at håbe..

Anmeld

21. oktober 2011

Anonym trådstarter

Lotte90 skriver:

Ja selvom det er træls at man har pco, er det alligevel bedre at vide hvad det er, end at gå og tænke over det hele tiden..
Super flot med de 9,4 kg.
Jeg fik at vide, at det bedste ville være hvis jeg tabte mig 5-7 kg. men har kun tabt mig ca. 2 kg. Synes det er SÅ svært...

Jeg håber virkelig også inderligt at det snart lykkedes.. Mine forældre er begyndt hele tiden at spørge om der ikke snart kommer nogle børnebørn (Vi har ikke fortalt nogle at vi prøver).. Og har den drøm at skulle give mine forældre et scanningsbillede i julegave.. Men måske det bliver til næste jul Har jo lov at håbe..

ja hvor kan jeg dog godt følge dig

her har vi heller ikke fortalt nogen hverken at jeg har PCO eller at vi prøver, selvom det nolge gange nok ville være nemmere, det hårdt når folk kommentere de manglende børn,, åhh de skulle bare vide

åh det kunne være en dejlig julegave for dem, og en rigtig fin måde at sige det på synes jeg..

krydser ihvertfald fingre for jer

Anmeld

22. oktober 2011

Lotte90

Anonym skriver:

ja hvor kan jeg dog godt følge dig

her har vi heller ikke fortalt nogen hverken at jeg har PCO eller at vi prøver, selvom det nolge gange nok ville være nemmere, det hårdt når folk kommentere de manglende børn,, åhh de skulle bare vide

åh det kunne være en dejlig julegave for dem, og en rigtig fin måde at sige det på synes jeg..

krydser ihvertfald fingre for jer

Okay, folk ved så godt at jeg har pco, men ikke at vi prøver

Jeg håber snart det lykkedes, både for dig og mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.