Hvad skal vi kalde... ja, lorten...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.023 visninger
20 svar
0 synes godt om
3. februar 2009

linemus

Vi har fået for vane at kalde lort for prut, dvs. "har du en prut i bleen", "skal du prutte" osv. og det har Sebastian selvfølgelig lært, hvilket giver lidt konflikter i forhold til forskellen i at prutte almindeligt, og så nr.2. Bl.a. snakker han jo ikke om prutter på lige fod med de andre i børnehaven. For ham er prut = lort.

Så vi har faktisk bildt ham noget forkert ind og vil gerne lave det om, samt lære Nanna og Signe noget andet. Det er ret svært, når man har vænnet sig til at sige ét.

Hvad siger I om børnenes efterladenskaber? Jeg har lidt svært ved at finde et ord, der passer os - ja, lidt mærkeligt spørgsmål, men det er måske bare lige de baner ens tanker befinder sig, når man har små børn...

- Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. februar 2009

Tynen

..Øh, her er vi også på vognen: Prut

Synes bare pølser er så.. WADR!

Hvis man spørger Stella hvad hun har i bleen, siger hun selv: AAADD! (Hvilket jeg ikke aner hvor hu har fra, men synes da heller ikke det er det fedeste)

Anmeld

3. februar 2009

Lise

Bæ, hedder den vist her. En bæ i bleen...

Eller en dej - meeen, det tror jeg vi skal stoppe med at sige. Det lyder sgu så klamt!

En prut er lavet af luft her i huset...

Anmeld

3. februar 2009

Loggidut

her hedder det vist mest puha, drøn upædagogisk...jeg ved det, men det kalder vi det nu engang...

Anmeld

3. februar 2009

Lise

Loggidut skriver:

her hedder det vist mest puha, drøn upædagogisk...jeg ved det, men det kalder vi det nu engang...

Ikke for at løfte pegefingre eller nowet...

MEN Vi har vænnet os af med det der puha, for jeg synes puha lyder som skæld ud, eller noget ulækkert. Sidstnævnte er det for så vidt også, men for Simon skal det jo bare være normalt - hverken skæld ud eller ulækkert.

Anmeld

3. februar 2009

Loggidut

Lise skriver:

Ikke for at løfte pegefingre eller nowet...

MEN Vi har vænnet os af med det der puha, for jeg synes puha lyder som skæld ud, eller noget ulækkert. Sidstnævnte er det for så vidt også, men for Simon skal det jo bare være normalt - hverken skæld ud eller ulækkert.

helt og aldeles enig Lise...men det er bare sådan vi siger det, ved egentlig ikke hvorfor...jeg har også altid sagt det til drengene...måske er det noget jeg har lært fra min barndom???

Anmeld

3. februar 2009

Lene76

hehe... sikke et emne

mine kollegaer og jeg har faktisk lige snakket om det idag..... og nu hedder det LORT for det er jo det, det er. Ik puha, pølser, pøller, prut, ka ka, ader... osv vi er i min gr blevet enig om at det hedder lort.

Men hvis Viktor har lavet i bleen siger jeg ik; har du lavet lort, men nok mere noget i stil med har du noget i bleen....hehe kan stadigvæk grine over dej hehe

Anmeld

4. februar 2009

Anja

Hos os hedder det puuhh - og det er også det Jonas stadig siger, når han skal på toilettet "Jeg skal lave puuhh" og det er også det vi spørger Elias om og som han selv kommer og siger nogle gange - siger "puuhh" og peger på bleen.

Anmeld

4. februar 2009

Rasmine

Her kalder vi det pølser.
Lort? Er det ikke det som kommer ud af dyr?
Hundelort?
Kattelort?
Fuglelort?
Synes det lyder ligeså vulgært som Fiss.!

Anmeld

4. februar 2009

ka li ja

vi kalder det pøller.
skal du lave pøller?
mor jeg har lavet pøller!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.