Katte87 skriver:
Hvis han er hjemme grundet depression er det selvfølgelig også begrænset, hvad man sådan kan forlange af ham. Men jeg kan udemærket følge dig.
Her hjemme er jeg også ret "bundet" til Benjamin. Kæresten har lidt nemmere ved at slappe af end jeg, og da jeg er sammen med Benjamin hele dagen, har jeg lige så stille fundet de gode tips og tricks. Så det er bare lidt nemmere at gøre tingene selv, selvom det betyder, at jeg ingen tid har til mig selv
Det er en balance vi prøver at finde ud af. Og så har kæresten jo været vant til, at jeg gør alt det huslige selv
Så nu er jeg vist ret meget efter ham! hehe
Kan godt forstå det er svært for dig. Vaner er noget man skal lære - og det virker ikke til, at du har fået dem fra barns ben.
Og som du siger, så kan det være en stor omvæltning. Så jeg tror det vigtigste er, at tage små skridt af gangen. Det vil være for stort at ændre det hele på en gang - men vælg få ting der kan modificeres og ændres. F.eks. som at få lidt grønsager til hvad end man nu laver til aften
Eller have nødder liggende i stedet for slik / skifte pasta ud med grovpasta etc. (hvis man kan lide det selvfølgelig)
Hvis du ikke er så vild med den klassiske salat, så prøv evt at skifte iceberg ud med spinat/babysalat/rocula eller hvad du ellers måtte kunne lide 
Men - få ændringer af gangen så det ikke bliver uoverskueligt.
Det er jo det, han er lidt begrænset og vi har en aftale, at han tager hende når vi skal i seng, uanset hvad, så jeg kan få min søvn, men det betyder, at hans "overskud" bliver brugt der eller hvad man lige skal klade det.
Har det problem, at tøjet skal være lagt "rigtigt" sammen, glassene skal stå på den og den måde, toilettet skal gøre ren sådan og sådan, så gør stort set alt det huslige selv, det eneste kæresten gør er opvasken og den har jeg taget om mange gange, fx fordi tallerknerne stod lidt for længe i opvaskestativet og her snakker vi allerede efter en time. Tilgengæld er han en skide god blestifter, det klare han nærmest bedre end mig (glemte at vaske hende af efter en tisseble tidligere idag, så er det altså slemt med hukommelsen). Så har rigtig svært ved, at give de huslige pligter fra mig, fordi jeg tit må gøre det om, netop fordi det bare skal gøres på en bestemt måde ellers bliver jeg irretabel over det.
Men nu kom du med 5 forslag, hvilken skal jeg starte med, hvordan skal jeg gøre det, fx få lidt grønsager til aftensmaden, jamen hvilke? Hvordan skal de laves for ikke at miste for mange vitaminer? Ved at kogning af frostbladinger er noget der ødelægger alt det gode i grønsagerne.
Har prøvet at skifte iceberg ud og det smagte jo super, men så blev jeg hurtig træt af alt det arbejde der ligger i at lave en salat, når nu alternativet var at købe en muslibar og en kakao, så meget nemmere. Det er sgu hårdt, når man ikke er van til det og ved uemærket godt det lyder som noget piveri, men når det er det man er van til, så er det det man holder sig til. Vaner kan være ondskaben selv, men også det bedste i verden.