Vægt og mad og alt det der :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Mira0911 skriver:

Jeg er virkelig også en af dem der slet ikke får spist noget i løbet af dagen... Spiser aftensmad sammen med de andre og så er det det... Og ja senere på aften kan jeg godt finde på at finde noget frem som lige er hurtigt til at spise... 

Jeg tog 30 kg på og har smidt 11 kg... Så mangler lige 19 kg endnu... Tripper for at komme igang med at løbe... Skal lige have et "god for det" hos lægen... Vil ikke at underlivet falder nedad... 

Ønsker at få smidt end del kg inden dåben til februar... 

Jeg vil også super gerne igang med at bevæge mig igen! Maven kan bare ikke en skid efter kejsersnittet - så det bliver godt når man for go fra lægen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2011

Ka+Ma=Be

TrineMine86 skriver:

jeg turde slet ikke veje mig til sidst i graviditeten, havde fået så meget vand i kroppen og kunne slet ikke holde tanken ud, at skulle se så store tal på vægten, så ved desværre ikke, hvor mange kg det blev til..

men.. jeg fødte forrige fredag, og kom hjem fra sygehuset siste mandag, hvor jeg så vejede mig, og igår (præcis 1 uge efter) vejede jeg mig igen og hold nu fast... HAR TABT MIG OVER 15 KG på 1 uge  

jeg gad virkelig godt vide hvad jeg har tabt i det hele når de 15 kg ikke engang tæller Magnus som vejede 3854 g og en moderkage der vejede 1 kg, + fostervand osv..

mangler nu 2 kg så er jeg nede på den vægt jeg havde inden graviditeten, og det er je godt tilfreds med, da det kun er 1½ uge siden jeg fødte

ja, man bliver helt overrasket! Det er da bare super dejligt. 

Når det er gået så stærkt, så kommer det nok. Da jeg vejede mig første gang efter graviditeten havde jeg tabt 14 kg (det samme som jeg tog på). Og nu har jeg så tabt yderligere 3

Anmeld

18. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Baby-støv skriver:

Jeg tog 21 kg på....  Jeg har tabt dem alle sammen igen...  jeg har simpelthen ikk overskud til at lave mad... Vi lever af den lokale thai, det er heldigvis rimelig sundt...

Hvor dejligt!  

Jah, vi lever også af take away Har en smule bedre samvittighed når det er nede fra vores lokale china grill (nudler, kylling og grønsager) - meeen det er heller ikke helt godt for pengepungen i længden

Anmeld

18. oktober 2011

Ka+Ma=Be

HeidiØ skriver:

Jeg har indtil videre tabt 13 kg, så jeg mangler stadig 6 kg, så er jeg på min vægt inden fødslen.. derudover vil jeg godt smide et par ekstra kilo ..

Mad synes jeg at jeg er blevet bedre til. Når William har spist morgenmad, så ligger han og passer sig selv mens jeg spiser min müsli. Frokost er jeg også meget god til, somregel en enkelt skive rugbrød. Så får vi lige kaffe og franskbrød når manden kommer hjem, og så aftensmad ved 19 tiden

Vi laver ALTID madplan søndag og handler enten søndag eller mandag. Denne uge ser sådan ud:

Mandag(igår): thaiwok
Tirsdag: Risengrød
Onsdag: Koteletter i fad
Torsdag: Hjemmelavede burgere

Så har vi ikke mere, da manden tager til England i weekenden og William og jeg smutter hjem til mutti i Holstebro

Men .. MADPLAN! Den skal bare laves i weekenden!! Søg evt inspiration på dk-kogenbogen.dk .. der har jeg fundet rigtig mange gode sager

Jah madplan er genialt! Det gjorde vi også inden jeg blev gravid - og lidt hen mod slutningen. Problemer var at jeg havde kvalme og madlede - og så blev det med mad rimelig uoverskueligt. Og overskudet er ikke lige kommet tilbage endnu desværre!  

Håber vi snart tager os sammen og får det lavet Jeg synes det er dejligt med lidt struktur.

Mmm jeg kunne godt spise risengrød  

Anmeld

18. oktober 2011

Kofoed.

Katte87 skriver:

Det er utroligt som man pludselig glemmer sig selv fordi man har fået barn!

Øv hvor irriterende! hvor meget tog du på under graviditeten? 

Vi må støtte og opmuntre hinanden! Så skal det nok komme! Og selvfølgelig inspirere med dejlig mad (siger hende som har fået china take away i dag .)

Er jeg den eneste der har HERRE meget lyst til cola? 

Ak, pt sidder jeg enten med hånden på tasterne eller i en slikpose, hmm, hvorfor mon jeg tager på....

Jeg tog 20 på under graviditeten, så det er altså bare numse det her. Mangler lidt en opbakning fra kæresten, men han er vist for meget under tøflen...

Jeg har kun lyst til usunde ting, sukker sukker sukker, fik endelig købt lidt frugt i dag, men så var det self det sureste æbel i verdens historien - HJÆLP MIG

Hader vand, kan ikke så godt lide mælk, saft bliver nemt for meget i længden, ihhh.

Hverken mig eller manden gider lave det store mad, så et bliver tit knorr's blanding af en art (idag var det lasagne) eller et stykke kød med ovnkartoffeler/ris/pasta med sovs. Synes det er dyrt, besværligt og tidskrævende at lave sund mad, mangler virkelig støtte og nogle gode opskrifter og ikke midst billigt. For usund mad, kan vi nemt leve for 1500 i måned, derudover kommer slik og sodavand/saft - det kunne self spare væk og afskattes af frugt og grønt. Dog er det bare så meget nemmere med en plade chokolade, end at lave en frokost. Så som sagt, har brug for støtte og et spark i røven indtil jeg har fået opbygget den vane det er, at tage det sunde alternativ istedet for den "nemme" løsning.

Og nu hvor hun er kommet og stadig kræver enten mors eller fars arm/brystkasse, så kræver det bare endnu mere af manden, men når han også går hjemme, så må han stramme op og hjælpe til, så vi kan få en endnu bedre fremtid.

Det blev halv langt

Anmeld

18. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Kofoed. skriver:

Ak, pt sidder jeg enten med hånden på tasterne eller i en slikpose, hmm, hvorfor mon jeg tager på....

Jeg tog 20 på under graviditeten, så det er altså bare numse det her. Mangler lidt en opbakning fra kæresten, men han er vist for meget under tøflen...

Jeg har kun lyst til usunde ting, sukker sukker sukker, fik endelig købt lidt frugt i dag, men så var det self det sureste æbel i verdens historien - HJÆLP MIG

Hader vand, kan ikke så godt lide mælk, saft bliver nemt for meget i længden, ihhh.

Hverken mig eller manden gider lave det store mad, så et bliver tit knorr's blanding af en art (idag var det lasagne) eller et stykke kød med ovnkartoffeler/ris/pasta med sovs. Synes det er dyrt, besværligt og tidskrævende at lave sund mad, mangler virkelig støtte og nogle gode opskrifter og ikke midst billigt. For usund mad, kan vi nemt leve for 1500 i måned, derudover kommer slik og sodavand/saft - det kunne self spare væk og afskattes af frugt og grønt. Dog er det bare så meget nemmere med en plade chokolade, end at lave en frokost. Så som sagt, har brug for støtte og et spark i røven indtil jeg har fået opbygget den vane det er, at tage det sunde alternativ istedet for den "nemme" løsning.

Og nu hvor hun er kommet og stadig kræver enten mors eller fars arm/brystkasse, så kræver det bare endnu mere af manden, men når han også går hjemme, så må han stramme op og hjælpe til, så vi kan få en endnu bedre fremtid.

Det blev halv langt

Åh hvor jeg kender det!  Især det med frokost.

Hvor længe går din kæreste hjemme? Tænker at det er super vigtigt med opbakning fra hans side. Og hvis han går hjemme, kan han jo hjælpe med at lave mad og andet praktisk.

Synes egentlig det er svært at give gode råd  For det er altid nemmere sagt end gjort! Især hvis man som mig elsker mælk, elsker sure æbler og ikke kan lide sovs og chokolade!

Men ja, jeg elsker også slik.... OG COLA  Det er min store synder.

Jeg prøver til gengæld at prioritere kylling og fisk samt grønsager. Så er udfordringen at finde på noget nyt og spændende.

Anmeld

18. oktober 2011

Kofoed.

Katte87 skriver:

Åh hvor jeg kender det!  Især det med frokost.

Hvor længe går din kæreste hjemme? Tænker at det er super vigtigt med opbakning fra hans side. Og hvis han går hjemme, kan han jo hjælpe med at lave mad og andet praktisk.

Synes egentlig det er svært at give gode råd  For det er altid nemmere sagt end gjort! Især hvis man som mig elsker mælk, elsker sure æbler og ikke kan lide sovs og chokolade!

Men ja, jeg elsker også slik.... OG COLA  Det er min store synder.

Jeg prøver til gengæld at prioritere kylling og fisk samt grønsager. Så er udfordringen at finde på noget nyt og spændende.

Indtil videre går han hjemme indtil næste fredag (sygemeldt - depri..), men vil helst selv stå i køkkenet, men han har svært ved at skulle sidde stille med hende hele tiden eller hvis hun bliver lidt besværlig og så "hænger" jeg på hende, kan ikke engang bare gå med hende, for hun vågner med det samme vognen står stille igen. Og det er altså lidt svært at fx bage grovboller og skære frugt med hende i bæreselen...

Men ja, det er nemlig svært, har prøvet smoties og AD, det er bitter og fuldt med kerne, kødsaft og andre klumper, ad ad ad.

Øh, skal måske siges, at efter min mor døde (var 7 år), så spiste vi ikke morgenmad, hovedsaglig franskbørd til eftermiddag og altid nemt mad om aften, altså McD, grill, pizza eller knorr's blandinger, vi fik måske rigtig mad engang i uge og det var tit gryderettet - igen ikke det sundeste. Tror ærligt aldrig min far lavede andre grønsager, end de gulerødder i gryderetterne eller majs på de hjemmelavet pizzaer. Så er vokset op med, at grønsager er udtagelse og ikke reglen. Da min stedmor så kom ind i familie, blev hun nærmest halshugget bare fordi hun lavede lasagne med gulerødder og serverede lidt salat til i stedet for hvidløgs fluets. Så det at leve sund ligger så langt fra min natur, aner ikke hvor jeg skal starte, mangler rigtig meget en madguide, som gider mig en madplan som går på ned ide midste detaljer, såsom sunde lette mellem måltider opskrifter eller en god salat, der ikke smager af salat eller ingenting. Har virkelig brug for en ordenlig guide, men aner ikke hvor jeg skal finde den, for ja, mangler en bog der hedder "sund mad for fattige dummise - døgnet rundt".

Heldigvis har jeg altid bedst kunne lide kylling, så det er da trods alt en ting der er "godt" ved mine madvaner. Men har heller aldrig rigtig fået fisk, kun lakse stykker (dem man køber på frost) og rødspætter filere og sådan, igen den "nemme" løsning.

Kender selv meget til hvad jeg "bør gøre", men aner ikke hvordan jeg lige skal starte med det, fordi det netop er en kæmpe omvælding, føler mig magtesløs og svigtet når det kommer til det har sundheds halløj.

Hjælp mig en eller anden, piv...

Anmeld

18. oktober 2011

twinny

Katte87 skriver:

Hvor dejligt!  

Jah, vi lever også af take away Har en smule bedre samvittighed når det er nede fra vores lokale china grill (nudler, kylling og grønsager) - meeen det er heller ikke helt godt for pengepungen i længden

Nej det er vildt dyrt... vi kommer nemt a med 200-300 kr pr gang...

Anmeld

18. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Kofoed. skriver:

Indtil videre går han hjemme indtil næste fredag (sygemeldt - depri..), men vil helst selv stå i køkkenet, men han har svært ved at skulle sidde stille med hende hele tiden eller hvis hun bliver lidt besværlig og så "hænger" jeg på hende, kan ikke engang bare gå med hende, for hun vågner med det samme vognen står stille igen. Og det er altså lidt svært at fx bage grovboller og skære frugt med hende i bæreselen...

Men ja, det er nemlig svært, har prøvet smoties og AD, det er bitter og fuldt med kerne, kødsaft og andre klumper, ad ad ad.

Øh, skal måske siges, at efter min mor døde (var 7 år), så spiste vi ikke morgenmad, hovedsaglig franskbørd til eftermiddag og altid nemt mad om aften, altså McD, grill, pizza eller knorr's blandinger, vi fik måske rigtig mad engang i uge og det var tit gryderettet - igen ikke det sundeste. Tror ærligt aldrig min far lavede andre grønsager, end de gulerødder i gryderetterne eller majs på de hjemmelavet pizzaer. Så er vokset op med, at grønsager er udtagelse og ikke reglen. Da min stedmor så kom ind i familie, blev hun nærmest halshugget bare fordi hun lavede lasagne med gulerødder og serverede lidt salat til i stedet for hvidløgs fluets. Så det at leve sund ligger så langt fra min natur, aner ikke hvor jeg skal starte, mangler rigtig meget en madguide, som gider mig en madplan som går på ned ide midste detaljer, såsom sunde lette mellem måltider opskrifter eller en god salat, der ikke smager af salat eller ingenting. Har virkelig brug for en ordenlig guide, men aner ikke hvor jeg skal finde den, for ja, mangler en bog der hedder "sund mad for fattige dummise - døgnet rundt".

Heldigvis har jeg altid bedst kunne lide kylling, så det er da trods alt en ting der er "godt" ved mine madvaner. Men har heller aldrig rigtig fået fisk, kun lakse stykker (dem man køber på frost) og rødspætter filere og sådan, igen den "nemme" løsning.

Kender selv meget til hvad jeg "bør gøre", men aner ikke hvordan jeg lige skal starte med det, fordi det netop er en kæmpe omvælding, føler mig magtesløs og svigtet når det kommer til det har sundheds halløj.

Hjælp mig en eller anden, piv...

Hvis han er hjemme grundet depression er det selvfølgelig også begrænset, hvad man sådan kan forlange af ham. Men jeg kan udemærket følge dig.

Her hjemme er jeg også ret "bundet" til Benjamin. Kæresten har lidt nemmere ved at slappe af end jeg, og da jeg er sammen med Benjamin hele dagen, har jeg lige så stille fundet de gode tips og tricks. Så det er bare lidt nemmere at gøre tingene selv, selvom det betyder, at jeg ingen tid har til mig selv  Det er en balance vi prøver at finde ud af. Og så har kæresten jo været vant til, at jeg gør alt det huslige selv Så nu er jeg vist ret meget efter ham! hehe

Kan godt forstå det er svært for dig. Vaner er noget man skal lære - og det virker ikke til, at du har fået dem fra barns ben. 
Og som du siger, så kan det være en stor omvæltning. Så jeg tror det vigtigste er, at tage små skridt af gangen. Det vil være for stort at ændre det hele på en gang - men vælg få ting der kan modificeres og ændres. F.eks. som at få lidt grønsager til hvad end man nu laver til aften Eller have nødder liggende i stedet for slik / skifte pasta ud med grovpasta etc. (hvis man kan lide det selvfølgelig)

Hvis du ikke er så vild med den klassiske salat, så prøv evt at skifte iceberg ud med spinat/babysalat/rocula eller hvad du ellers måtte kunne lide

Men - få ændringer af gangen så det ikke bliver uoverskueligt.  

Anmeld

18. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Baby-støv skriver:

Nej det er vildt dyrt... vi kommer nemt a med 200-300 kr pr gang...

Puha Så ryger madbudgettet hurtigt hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.