Katte87 skriver:
Åh hvor jeg kender det!
Især det med frokost.
Hvor længe går din kæreste hjemme? Tænker at det er super vigtigt med opbakning fra hans side. Og hvis han går hjemme, kan han jo hjælpe med at lave mad og andet praktisk.
Synes egentlig det er svært at give gode råd
For det er altid nemmere sagt end gjort! Især hvis man som mig elsker mælk, elsker sure æbler og ikke kan lide sovs og chokolade!
Men ja, jeg elsker også slik.... OG COLA
Det er min store synder.
Jeg prøver til gengæld at prioritere kylling og fisk samt grønsager. Så er udfordringen at finde på noget nyt og spændende.
Indtil videre går han hjemme indtil næste fredag (sygemeldt - depri..), men vil helst selv stå i køkkenet, men han har svært ved at skulle sidde stille med hende hele tiden eller hvis hun bliver lidt besværlig og så "hænger" jeg på hende, kan ikke engang bare gå med hende, for hun vågner med det samme vognen står stille igen. Og det er altså lidt svært at fx bage grovboller og skære frugt med hende i bæreselen...
Men ja, det er nemlig svært, har prøvet smoties og AD, det er bitter og fuldt med kerne, kødsaft og andre klumper, ad ad ad.
Øh, skal måske siges, at efter min mor døde (var 7 år), så spiste vi ikke morgenmad, hovedsaglig franskbørd til eftermiddag og altid nemt mad om aften, altså McD, grill, pizza eller knorr's blandinger, vi fik måske rigtig mad engang i uge og det var tit gryderettet - igen ikke det sundeste. Tror ærligt aldrig min far lavede andre grønsager, end de gulerødder i gryderetterne eller majs på de hjemmelavet pizzaer. Så er vokset op med, at grønsager er udtagelse og ikke reglen. Da min stedmor så kom ind i familie, blev hun nærmest halshugget bare fordi hun lavede lasagne med gulerødder og serverede lidt salat til i stedet for hvidløgs fluets. Så det at leve sund ligger så langt fra min natur, aner ikke hvor jeg skal starte, mangler rigtig meget en madguide, som gider mig en madplan som går på ned ide midste detaljer, såsom sunde lette mellem måltider opskrifter eller en god salat, der ikke smager af salat eller ingenting. Har virkelig brug for en ordenlig guide, men aner ikke hvor jeg skal finde den, for ja, mangler en bog der hedder "sund mad for fattige dummise - døgnet rundt".
Heldigvis har jeg altid bedst kunne lide kylling, så det er da trods alt en ting der er "godt" ved mine madvaner. Men har heller aldrig rigtig fået fisk, kun lakse stykker (dem man køber på frost) og rødspætter filere og sådan, igen den "nemme" løsning.
Kender selv meget til hvad jeg "bør gøre", men aner ikke hvordan jeg lige skal starte med det, fordi det netop er en kæmpe omvælding, føler mig magtesløs og svigtet når det kommer til det har sundheds halløj.
Hjælp mig en eller anden, piv...