Vægt og mad og alt det der :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.046 visninger
32 svar
0 synes godt om
17. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Hej piger 

Går det godt med vægten efter fødslen? Jeg er nu oppe og have tabt 17 kg, hvilket jeg er godt tilfreds med. Men til gengæld så har jeg været rigtig dårlig til at få spist ordentligt! Jeg glemmer at spise, glemmer at handle og glemmer at få taget ting ud af fryseren. Alt sammen noget der resulterer i  for få måltider og hurtige take away løsninger. Hverken sundt for mig eller Benjamin.

Så jeg tænkte, at det kunne være hyggeligt med en lille madklub!? Hvis i har nogle gode ideer til sund og nærende (og gerne nem!) mad i vil dele lidt ud af.

Lidt inspiration kunne måske få gang i lidt bedre spisevaner.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2011

SaNiNa

uuuh har ikke været på vægten endnu men ved da jeg har tabt 4 kg + moderkage og fostervand så omkring 6-7kg er der røget ud over de 10 jeg tabte under graviditeten.

Det der med at få taget noget op af fryseren, den kender vi alt for godt, vi er dog så heldig at have farmor lige neden under og så spiser vi bare med der.

Vi får meget meget sjældent mad ude fra.

Syntes også det er en rigtig god ide med lidt inspiration til aftens maden.

Idag skal vi have kylling i banan. det lyder klamt med smager helt vildt godt. (skal prøves) og utrolig let at lave

imorgen pita med hjemmebagt pitaboller

onsdag deller med stuet hvidkål

torsdag til min forældre.

fredag schnitzler, med alt fra braskartofler og barinasesovs ærter, peberrod og små fisk

lørdag skal vi hente ko så der skal vi helt sikkert have noget fra den. søndag kommer til at stå på rester tror jeg.

Anmeld

17. oktober 2011

Kofoed.

Jeg er frisk, synes i forvejen at det er svært med mad og opskifter. I dag har vi fx fået chili con carne (knorr's), så lever heller ikke super godt her - døgnet har for få timer.

Ja her er vægten sgu gået op igen !!!!!!!!!!!!!!!!!!  Så nu har jeg kun tabt 9 kg efter fødselen... VIL UNDER 100 INDEN BARNEDÅBEN!!!!!!

Anmeld

17. oktober 2011

ønskeprinsesse2011

jeg vejede 72 da jeg blev gravid. 76 da jeg fødte og nu vejer jeg 66kg. så er jo noget under min normale vægt... her kniber det os med at få taget noget ud af fryseren. men det er vist lige så meget fordi jeg føler mig lidt stresset i hverdagen..

Anmeld

18. oktober 2011

Mira0911

Jeg er virkelig også en af dem der slet ikke får spist noget i løbet af dagen... Spiser aftensmad sammen med de andre og så er det det... Og ja senere på aften kan jeg godt finde på at finde noget frem som lige er hurtigt til at spise... 

Jeg tog 30 kg på og har smidt 11 kg... Så mangler lige 19 kg endnu... Tripper for at komme igang med at løbe... Skal lige have et "god for det" hos lægen... Vil ikke at underlivet falder nedad... 

Ønsker at få smidt end del kg inden dåben til februar... 

Anmeld

18. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Sanne og Nicklas skriver:

uuuh har ikke været på vægten endnu men ved da jeg har tabt 4 kg + moderkage og fostervand så omkring 6-7kg er der røget ud over de 10 jeg tabte under graviditeten.

Det der med at få taget noget op af fryseren, den kender vi alt for godt, vi er dog så heldig at have farmor lige neden under og så spiser vi bare med der.

Vi får meget meget sjældent mad ude fra.

Syntes også det er en rigtig god ide med lidt inspiration til aftens maden.

Idag skal vi have kylling i banan. det lyder klamt med smager helt vildt godt. (skal prøves) og utrolig let at lave

imorgen pita med hjemmebagt pitaboller

onsdag deller med stuet hvidkål

torsdag til min forældre.

fredag schnitzler, med alt fra braskartofler og barinasesovs ærter, peberrod og små fisk

lørdag skal vi hente ko så der skal vi helt sikkert have noget fra den. søndag kommer til at stå på rester tror jeg.

Hvad går det der banan kylling ud på?

Anmeld

18. oktober 2011

TrineMine86

Katte87 skriver:

Hej piger 

Går det godt med vægten efter fødslen? Jeg er nu oppe og have tabt 17 kg, hvilket jeg er godt tilfreds med. Men til gengæld så har jeg været rigtig dårlig til at få spist ordentligt! Jeg glemmer at spise, glemmer at handle og glemmer at få taget ting ud af fryseren. Alt sammen noget der resulterer i  for få måltider og hurtige take away løsninger. Hverken sundt for mig eller Benjamin.

Så jeg tænkte, at det kunne være hyggeligt med en lille madklub!? Hvis i har nogle gode ideer til sund og nærende (og gerne nem!) mad i vil dele lidt ud af.

jeg turde slet ikke veje mig til sidst i graviditeten, havde fået så meget vand i kroppen og kunne slet ikke holde tanken ud, at skulle se så store tal på vægten, så ved desværre ikke, hvor mange kg det blev til..

men.. jeg fødte forrige fredag, og kom hjem fra sygehuset siste mandag, hvor jeg så vejede mig, og igår (præcis 1 uge efter) vejede jeg mig igen og hold nu fast... HAR TABT MIG OVER 15 KG på 1 uge  

jeg gad virkelig godt vide hvad jeg har tabt i det hele når de 15 kg ikke engang tæller Magnus som vejede 3854 g og en moderkage der vejede 1 kg, + fostervand osv..

mangler nu 2 kg så er jeg nede på den vægt jeg havde inden graviditeten, og det er je godt tilfreds med, da det kun er 1½ uge siden jeg fødte

Anmeld

18. oktober 2011

twinny

Jeg tog 21 kg på....  Jeg har tabt dem alle sammen igen...  jeg har simpelthen ikk overskud til at lave mad... Vi lever af den lokale thai, det er heldigvis rimelig sundt...

Anmeld

18. oktober 2011

HeidiØ

Katte87 skriver:

Hej piger 

Jeg har indtil videre tabt 13 kg, så jeg mangler stadig 6 kg, så er jeg på min vægt inden fødslen.. derudover vil jeg godt smide et par ekstra kilo ..

Mad synes jeg at jeg er blevet bedre til. Når William har spist morgenmad, så ligger han og passer sig selv mens jeg spiser min müsli. Frokost er jeg også meget god til, somregel en enkelt skive rugbrød. Så får vi lige kaffe og franskbrød når manden kommer hjem, og så aftensmad ved 19 tiden

Vi laver ALTID madplan søndag og handler enten søndag eller mandag. Denne uge ser sådan ud:

Mandag(igår): thaiwok
Tirsdag: Risengrød
Onsdag: Koteletter i fad
Torsdag: Hjemmelavede burgere

Så har vi ikke mere, da manden tager til England i weekenden og William og jeg smutter hjem til mutti i Holstebro

Men .. MADPLAN! Den skal bare laves i weekenden!! Søg evt inspiration på dk-kogenbogen.dk .. der har jeg fundet rigtig mange gode sager

Anmeld

18. oktober 2011

Ka+Ma=Be

Kofoed. skriver:

Jeg er frisk, synes i forvejen at det er svært med mad og opskifter. I dag har vi fx fået chili con carne (knorr's), så lever heller ikke super godt her - døgnet har for få timer.

Ja her er vægten sgu gået op igen !!!!!!!!!!!!!!!!!!  Så nu har jeg kun tabt 9 kg efter fødselen... VIL UNDER 100 INDEN BARNEDÅBEN!!!!!!

Det er utroligt som man pludselig glemmer sig selv fordi man har fået barn!

Øv hvor irriterende! hvor meget tog du på under graviditeten? 

Vi må støtte og opmuntre hinanden! Så skal det nok komme! Og selvfølgelig inspirere med dejlig mad (siger hende som har fået china take away i dag .)

Er jeg den eneste der har HERRE meget lyst til cola? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.