Nogen der bager franskbrød selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.548 visninger
11 svar
0 synes godt om
2. februar 2009

Joan ( Smallie )

Det gør jeg nemlig men syntes jeg er ved at køre lidt træt i den opskrift jeg bruger.
Så tænkte at i måske havd nogen opskrifter som i rigtig godt kunne li og at i måske ville dele dem med mig.

Joan som lige har bagt 4 franskbrød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2009

Plysbjørnen

Næ men manden ville vist ønske at jeg gjorde, han sagde da i hvert fald at han synes jeg bagte for lidt...

Bager nemlig kun når der er fødselsdag...

Anmeld

2. februar 2009

ka li ja

næ jeg bager ikke.. men gad da godt jeg gad! jeg elsker hjemmebagt franskbrød
men jeg kan desværre ikke hjælpe dig, udover selvfølgelig at anbefale bilkas store udvalg i pulver, til bagning af franskbrød

Anmeld

2. februar 2009

Loggidut

jeg gør, men jeg er så kedelig atjeg bruger opskriften uden på melet!

aj jeg er så røv kedelig! det skal dog siges at af og til variere jeg mellem melet og mellem ingenting og kerner af alle mulige slags, tit propper jeg nødder i, for det elsker jeg, men fremgangsmåden er den kedelige standart-opskrift

Anmeld

2. februar 2009

linemus

Jeg køber en pose Fiberbag (Superbest, Bilka m.fl.) - det er ikke en færdigblanding men sådan en grovblanding, der skal tilsættes melet m.m. Man kan både lave boller og franskbrød, og det smager rigtig godt. Jeg bruger det i min bagemaskine, som jeg vil have gang i igen...

Hvad er din opskrift?

Line - der gerne vil være sådan en rigtig bage-mor

Anmeld

2. februar 2009

mor til en del

Jeg bager boller næsten hver anden dag, og indimellem bliver det også til franskbrød, men jeg bruger samme dej, og aldrig efter opskrift.........

Da jeg flyttede hjemmefra bandende jeg min mor langt væk for hun havde aldrig en opskrift på noget som helst, og hvem er det lige der gentager succesen...(staves)

Lige pt. bliver dejen fodret med hvedeklid og groft hvedemel...og væsken er ½ kærnemælk og ½ vand....fedtstoffet er 2 spsk olie....... nogle gange med æg andre uden..... kast dig ud i det lav noget spændende.....

Anmeld

2. februar 2009

Anja

Jeg bager ret ofte koldhævet franskbrød, det er let og lækkert.

7 dl koldt vand
½ pk gær
1 spsk fint salt
½ dl olie/flydende margarine.
Mel

Du kan ælte den i hånden eller med mixer. Den skal gerne hæve i køleskabet i ca 12 timer. Der bliver 2 ret store brød ud af portionen eller du kan lave nogle lækre boller.

Brød ca 45 min ved 200 grader, boller ca 15 min ved 200 grader.

Anmeld

2. februar 2009

Joan ( Smallie )

linemus skriver:

Jeg køber en pose Fiberbag (Superbest, Bilka m.fl.) - det er ikke en færdigblanding men sådan en grovblanding, der skal tilsættes melet m.m. Man kan både lave boller og franskbrød, og det smager rigtig godt. Jeg bruger det i min bagemaskine, som jeg vil have gang i igen...

Hvad er din opskrift?

Line - der gerne vil være sådan en rigtig bage-mor

jah opskrift ved så meget at der er

50g gær
3 dl mælk
3dl vand
50 g margarine
salt
mel
og noget groft mel.

Er ikke så god til at følge opskrifter så laver slev om på dem så jeg syntes de bliver bedre eller passer lige til os men lige i tiden vil jeg bare gerne prøve noget nyt.

Anmeld

2. februar 2009

Tynen

Kæft, hvor er du cårny!!

Anmeld

2. februar 2009

Joan ( Smallie )

Tynen skriver:

Kæft, hvor er du cårny!!

he he nej men der kommer jo snart en lille ny og vil gerne have lidt i fryseren.
Har også lige lavet marmelade så der lidt at smide på brødet også.

Og så er det jo en billig måde at overleve på når nu manden er arbejdeløs.

Joan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.