amning og alkohol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

-Sigrid- skriver:

Det sagde de jo også for 10-15 år siden at et enkelt glas vin var okay, men det "må" man jo ikke idag 

Men er enig med dig, så hellere lade være

det må man ifølge nogle læger stadigvæk gerne søde..

helt skudt i hoved, set med mine øjne, men sådan er det desværre... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

-Sigrid-

Höör skriver:

det må man ifølge nogle læger stadigvæk gerne søde..

helt skudt i hoved, set med mine øjne, men sådan er det desværre... 

Mente i graviditeten, kan godt se at jeg glemte at få det med 

Anmeld

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

-Sigrid- skriver:

Mente i graviditeten, kan godt se at jeg glemte at få det med 

det regnede jeg sådan set også med at du gjorde og nej der er stadigvæk læger der siger man godt må  

Anmeld

20. oktober 2011

-Sigrid-

Höör skriver:

det regnede jeg sådan set også med at du gjorde og nej der er stadigvæk læger der siger man godt må  

Nå okay, jeghar fået forbud mod det - især fra mig selv 

Anmeld

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

-Sigrid- skriver:

Nå okay, jeghar fået forbud mod det - især fra mig selv 

jeg har også givet mig selv forbud imod det og det har kæresten og familien også, men min læge sagde visse vasse

og har flere veninder der har drukket et glas vin i ny og næ under deres graviditet.. 

Anmeld

20. oktober 2011

baby012

Höör skriver:

nu gik mit svar sådan set på efter fødslen eftersom at jeg ikke formoder at du ammer mens du er gravid  

hehe ej det har du ret i   
- håber virkelig at jeg kan få det til at køre fra starten a .  

Anmeld

23. oktober 2011

Angelspot

Jeg har ikke drukket alkohol siden før jeg blev gravid og min søn er nu 8 mdr. Jeg har ikke haft behov og har den mening at jeg ikke synes det er spor okay at drikke og amme. MEN som mange andre skriver, hvis det er 'nødvendigt' med lidt mortid og der skal lidt alkohol indenbords (hvad jeg ikke forstår man behøver for at have det sjovt på en bytur) så er det da muligt at malke ud. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. Altså malke

Anmeld

23. oktober 2011

Aagaard

Hej

Jeg har overhovedet ikke drukket under min graviditet, men her mens jeg ammer har jeg da taget en enkelt glas vin til maden eller en enkelt øl - men ALDRIG mere end een!

Jeg har taget lidt vin eller øl fordi jeg godt kan lide det og fordi jeg tror på at en glad og afslappet mor, som NYYYYDER smagen er helt ok og ingen problem for hverken barn eller mælk

Anmeld

23. oktober 2011

Ciss

For en del år siden var der en ældre dame i familien, som sad og gav gode råd til min søster, som havde fået sin første.

Hun sagde noget i stil med: "Og du skal ikke være bange for at tage et glas rødvin til middagen, for så sover babyen så godt om natten."

- Det burde jo egentlig sige lidt om, hvor påvirket babyen faktisk bliver....

Jeg havde egentlig tænkt at tage et glas vin til julemiddagen, da nr to var to mndr - og så selvfølgelig pumpe ud bagefter og alt det der. Men så turde jeg ikke alligevel. Jeg sled virkelig med amningen, og jeg var bange for ikke at få malket nok ud, så der var alkohol i mælken alligevel osv, så jeg gjorde det ikke. Men hvis man har god styr på mælkeproduktionen og amningen, så kan det jo være, at man føler sig mere tryg og har lidt mere kontrol, så man kan gøre det.

Uanset, jeg tror, jeg ville været gået med i byen, men så have drukket alkoholfrit. Man kan jo være social alligevel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.