amning og alkohol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.345 visninger
28 svar
0 synes godt om
15. oktober 2011

baby012

må man gerne drikke når man ammer ???  

sagde lige til en af mine veninder at jeg ikke kunne tage med i byen ihvertfald i 8 mdr. endnu, men så siger hun at hun drak samtidig med at hun ammede ???

er der ikke et eller andet med at man ikke må det ??

eller har jeg bare misforstået det helt ??

erfaringer søges :  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

.....

gravid20 skriver:

sagde lige til en af mine veninder at jeg ikke kunne tage med i byen ihvertfald i 8 mdr. endnu, men så siger hun at hun drak samtidig med at hun ammede ???

erfaringer søges :  

Har ikke selv været gravid. Men jo, du må ikke drikke mens du ammer

Anmeld

15. oktober 2011

baby012

Strawberry skriver:

Har ikke selv været gravid. Men jo, du må ikke drikke mens du ammer

Det mente jeg nok  

Tak for svar 

Anmeld

15. oktober 2011

Philla

Jeg ammer og ville aldrig drikke alkohol, så længe jeg ammer. Jeg drak heller ikke under min graviditet. Der er mange "for og imod". Men jeg tror ikke, at det er sundt for barnet, hverken under graviditet eller amning. Jeg er sikker på, at de fleste kan vente med at drikke - så barnet undgår påvirkningen 

Anmeld

15. oktober 2011

.....

gravid20 skriver:

Det mente jeg nok  

Tak for svar 

Det var så lidt

Anmeld

15. oktober 2011

baby012

Philla skriver:

Jeg ammer og ville aldrig drikke alkohol, så længe jeg ammer. Jeg drak heller ikke under min graviditet. Der er mange "for og imod". Men jeg tror ikke, at det er sundt for barnet, hverken under graviditet eller amning. Jeg er sikker på, at de fleste kan vente med at drikke - så barnet undgår påvirkningen 

har heller ikke drukket noget overhoved under min graviditet  

- men hun mente jo altså man gerne måtte når babyen var ude af kroppen.. men det sætter sig vel i mælken ? 

Anmeld

15. oktober 2011

Philla

gravid20 skriver:

har heller ikke drukket noget overhoved under min graviditet  

- men hun mente jo altså man gerne måtte når babyen var ude af kroppen.. men det sætter sig vel i mælken ? 

Ja, det som vi indtager (mad og drikkelse), det er også det, som du giver barnet. Jeg ved fra mig selv, at kål giver problemer for vores lille (mavekneb), så med det som udgangspunkt, så er alkohol absolut ingen god løsning! Men jeg hører også fra andre, at det ikke skader med et enkelt glas. Jeg tænker bare, hvis det blot er et glas, hvorfor så ikke bare helt lade være 

Anmeld

15. oktober 2011

baby012

Philla skriver:

Ja, det som vi indtager (mad og drikkelse), det er også det, som du giver barnet. Jeg ved fra mig selv, at kål giver problemer for vores lille (mavekneb), så med det som udgangspunkt, så er alkohol absolut ingen god løsning! Men jeg hører også fra andre, at det ikke skader med et enkelt glas. Jeg tænker bare, hvis det blot er et glas, hvorfor så ikke bare helt lade være 

også lidt min tanke  

Anmeld

15. oktober 2011

Zeus

gravid20 skriver:

erfaringer søges :  

Det må man godt.. Man skal bare malke ud de første par timer efter, og smide mælken i vasken bagefter  

Da jeg ventede Isabella, fik jeg af vide, at det var 12 timer efter, men så lang tid er det vist ikke længere Jeg kan ikke huske hvad min jordemor sagde sidst, men det var vist kun 3-4 timer efter, så længe man ikke drak ALT for meget! Hvis det var en rigtig bytur, hvor man var sent hjemme, så skulle det ikke være noget problem, at amme allerede om formiddagen igen..

Anmeld

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

gravid20 skriver:

erfaringer søges :  

det er lidt et "religions" spørgsmål..

ligesom om du må indtage alkohol under graviditeten eller ej

Jeg ville aldrig gøre det..

men altså du kan da godt gå i byen?

Du kan jo bare drikke alkohol frie drinks?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.