amning og alkohol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. oktober 2011

baby012

Höör skriver:

det er lidt et "religions" spørgsmål..

ligesom om du må indtage alkohol under graviditeten eller ej

Jeg ville aldrig gøre det..

men altså du kan da godt gå i byen?

Du kan jo bare drikke alkohol frie drinks?  

imens jeg er gravid vil jeg ikke i byen, er så bange for at der er nogen der går ind i min mave eller sådan noget.. 

ville heller aldrig drikke alkohol når jeg er gravid  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2011

th

gravid20 skriver:

imens jeg er gravid vil jeg ikke i byen, er så bange for at der er nogen der går ind i min mave eller sådan noget.. 

jeg drak heller ikke mens jeg var gravid og var heller ikke i  byen .

men må indrømme at jeg har drukket baleys (staves) 2 gange efter jeg har født.  altså i et lille glas, så ikke så meget.

Og jeg har ammet ca. 6 timer efter. 

Anmeld

20. oktober 2011

SpunkenJo

Alkohol går i mælken ligesom den går i blodet.

Det skaæ derfor også "forbrændes" ud af mælken, ligesom det skal ud af blodet.

Hvis du gerne vil i byen mens du ammer, skal du "bare" malke en masse mælk ud inden du drikker det første shot, så har barnepigen nemlig noget mælk til baby mens du maler byen rød og dine bryster blir ikke ømme sådan lige med det samme.

Mens du er ude kan det blive nødvendigt at malke lidt ud når/hvis du rammer tidspunktet for "næste amning". Både for at lette presset men også for at komme af med noget af mælken med promillerne i. -mælken skal jo bare kasseres

Når du kommer hjem fra byen skal der malkes ud igen, og denne mælk skal også kasseres.

Så skal du nærke efter om du stadig er påvirket, for du må ikke lægge bebs til, før du er i en tilstand hvor du kan køre bil. Altså HELT ædru!! Ellers malker man ud igen og kasserer.

Det lyder besværligt, men det er slet ikke så slemt, og kan sagtens lade sig gøre med en go portion sund fornuft og en ammende mor der ikke drikker hjernen helt væk

Go tur i byen

Anmeld

20. oktober 2011

baby012

SpunkenJo skriver:

Alkohol går i mælken ligesom den går i blodet.

Det skaæ derfor også "forbrændes" ud af mælken, ligesom det skal ud af blodet.

Hvis du gerne vil i byen mens du ammer, skal du "bare" malke en masse mælk ud inden du drikker det første shot, så har barnepigen nemlig noget mælk til baby mens du maler byen rød og dine bryster blir ikke ømme sådan lige med det samme.

Mens du er ude kan det blive nødvendigt at malke lidt ud når/hvis du rammer tidspunktet for "næste amning". Både for at lette presset men også for at komme af med noget af mælken med promillerne i. -mælken skal jo bare kasseres

Når du kommer hjem fra byen skal der malkes ud igen, og denne mælk skal også kasseres.

Så skal du nærke efter om du stadig er påvirket, for du må ikke lægge bebs til, før du er i en tilstand hvor du kan køre bil. Altså HELT ædru!! Ellers malker man ud igen og kasserer.

Det lyder besværligt, men det er slet ikke så slemt, og kan sagtens lade sig gøre med en go portion sund fornuft og en ammende mor der ikke drikker hjernen helt væk

Go tur i byen

Tak skal du have  

hvor meget skal man så malke ud ? nu er der jo alt for lang tid til at hun kommer, desværre, men må hellere lige få det hele noteret ned  

vil nemlig ikke have at hun på nogen måde overhoved bliver påvirket af alkohol, meen, nå har jeg ikke drukket i et år, så kunne nok fint klare noget ekstra tid hvis det endelig var  

men kunne da være hyggeligt med en aften med pigerne når hun var nogen måneder gammel  

Anmeld

20. oktober 2011

SpunkenJo

gravid20 skriver:

Tak skal du have  

hvor meget skal man så malke ud ? nu er der jo alt for lang tid til at hun kommer, desværre, men må hellere lige få det hele noteret ned  

vil nemlig ikke have at hun på nogen måde overhoved bliver påvirket af alkohol, meen, nå har jeg ikke drukket i et år, så kunne nok fint klare noget ekstra tid hvis det endelig var  

men kunne da være hyggeligt med en aften med pigerne når hun var nogen måneder gammel  

Du skal "tømme" brysterne

Det giver fod mening når du er kommet igang med amningen, og så kender du også din krop så godt, du ved hvor meget og hvor lidt du skal malke ud

- godt at være forberedt. En bytur kan man jo "ramle ind i" før du aner det

Anmeld

20. oktober 2011

-Sigrid-

Philla skriver:

Ja, det som vi indtager (mad og drikkelse), det er også det, som du giver barnet. Jeg ved fra mig selv, at kål giver problemer for vores lille (mavekneb), så med det som udgangspunkt, så er alkohol absolut ingen god løsning! Men jeg hører også fra andre, at det ikke skader med et enkelt glas. Jeg tænker bare, hvis det blot er et glas, hvorfor så ikke bare helt lade være 

Det sagde de jo også for 10-15 år siden at et enkelt glas vin var okay, men det "må" man jo ikke idag 

Men er enig med dig, så hellere lade være

Anmeld

20. oktober 2011

baby012

SpunkenJo skriver:

Du skal "tømme" brysterne

Det giver fod mening når du er kommet igang med amningen, og så kender du også din krop så godt, du ved hvor meget og hvor lidt du skal malke ud

- godt at være forberedt. En bytur kan man jo "ramle ind i" før du aner det

Okay, det må jeg lige huske  

Anmeld

20. oktober 2011

SpunkenJo

gravid20 skriver:

Okay, det må jeg lige huske  

Anmeld

20. oktober 2011

Carl-Emil's mor

gravid20 skriver:

nu gik mit svar sådan set på efter fødslen eftersom at jeg ikke formoder at du ammer mens du er gravid  

Anmeld

20. oktober 2011

SussieThyssen

Zeus skriver:

Det må man godt.. Man skal bare malke ud de første par timer efter, og smide mælken i vasken bagefter  

Da jeg ventede Isabella, fik jeg af vide, at det var 12 timer efter, men så lang tid er det vist ikke længere Jeg kan ikke huske hvad min jordemor sagde sidst, men det var vist kun 3-4 timer efter, så længe man ikke drak ALT for meget! Hvis det var en rigtig bytur, hvor man var sent hjemme, så skulle det ikke være noget problem, at amme allerede om formiddagen igen..

Du skal regne med den samme tid som det tager at forbrænde alkoholen..det er ganske logisk, hvis du tænker efter
Det er ligesom med sprutkørsel..forbrændingstiden er den samme.
Så vidt jeg ved er det to timer pr genstand.

Til TS.
Jeg har aldrig drukket alkohol hverken som gravid eller ammende, og den regel synes jeg man skal respektere...altså på den måde, at man ikke hælder en masse skidt i sit stakkels barn.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.