Jer med 2 blebørn (små børn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.283 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. oktober 2011

Anonym trådstarter

Kæresten og jeg har snakket om at gå igang med nummer to her snart...(vores barn er 13 mdr) H*n vil jo ikke være så stor når lillebror/lillesøster kommer.

Hvordan klarer I den?

Hvad med at komme ud af døren om morgenen, arbejde og sygdom mm?

Positive ting? Negative ting?

Jeg vil rigtig gerne have 2 børn! Egentlig ville jeg vente til vores barn var 3 år med at gå igang... men kan ikke vente....

Samtidig tænker jeg det ville være rart at have "baby" tiden overstået på nogenlunde samme tid! Nu man er i rutinen hvis I kan følge mig? Ihh der er så mange tanker der flyver rundt i mit hovede!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

L-Mortil3

Anonym skriver:

Kæresten og jeg har snakket om at gå igang med nummer to her snart...(vores barn er 13 mdr) H*n vil jo ikke være så stor når lillebror/lillesøster kommer.

Hvordan klarer I den?

Jeg vil rigtig gerne have 2 børn! Egentlig ville jeg vente til vores barn var 3 år med at gå igang... men kan ikke vente....

Samtidig tænker jeg det ville være rart at have "baby" tiden overstået på nogenlunde samme tid! Nu man er i rutinen hvis I kan følge mig? Ihh der er så mange tanker der flyver rundt i mit hovede!

Vi har 2 små prutter jeg fik fortalt stolpe op og stolpe ned om hvor hårdt det var, men det synes jeg nu ikke umiddelbart er der ikke den store forskel for os, det tager 5 min mere at blive klar, men det er det økonomisk er det jo lidt dyrere i bleer, men ikke meget jeg kan kun se de gode ting, og fortæller glædeligt meget mere om livet med 2 små ved interesse

Anmeld

15. oktober 2011

Krussedulle

Anonym skriver:

Hvordan klarer I den?

Kan ikke rigtig hjælpe, men vil da bare sige: Spring ud i det! vores store dreng var 3 år og 7 mdr da lillebror blev født.. og da vi gerne ville have nr to og nr 3 tæt blev jeg (planlagt) gravid da lillebror var 4 mdr .... Nu er der ca 4 mdr til min termin, og jeg er rigtig spændt på hverdagen, ikke mindst med 3 børn, men også med 2 børn under 13 mdr

Anmeld

15. oktober 2011

maria_wlt

Vores er der 16 mdr imellem.. 

Nu er Tristan 22 mdr og Ene er snart 6 mdr.. Vi bruger en del tid på at komme ud af døren hvis vi ikke når i bad INDEN de vågner. Før gik vi i bad sammen men nu er det udelukket. En er nød til at aktivere Tristan imens den ene bliver færdig. Det tager lidt tid. Så skal Ene ammes når jeg er fradig OG så kan min mand gå i bad.

Jeg gik f.eks i bad kl 9 og så blev Ene ammet og manden i bad. Ene blev træt og sover stadig fra kl 10.. Så blev det Tristan's søve tid--- Vi skulle ha været til frokost kl 13, men det bliver ikke til noget før de begge står op

Nok omkring kl 13.30-14.00

Det bliver nemmere og nemmere ja, men der er godt nok mere arbejd i det når det ene barn ikke kan noget selv

Anmeld

15. oktober 2011

aklejel

Vores 2 børn er der 11 måneder og 11 dage imellem, og jeg kan sgu godt mærke det er hårdt, specielt nu hvor vores dreng, den mindste, er meget mor syg

Men det er meget nemt for os at købe tøj og bleer, da vores søn allerede er i en 86/92 i en alder af 11 måneder, kan vi købe neutrale farver i tøj som begge kan ha på, og de kan passe samme størrelse bleer

Anmeld

15. oktober 2011

Anonym trådstarter

Line&Liam&Milan skriver:

Vi har 2 små prutter jeg fik fortalt stolpe op og stolpe ned om hvor hårdt det var, men det synes jeg nu ikke umiddelbart er der ikke den store forskel for os, det tager 5 min mere at blive klar, men det er det økonomisk er det jo lidt dyrere i bleer, men ikke meget jeg kan kun se de gode ting, og fortæller glædeligt meget mere om livet med 2 små ved interesse

Du kan tro jeg vil vide mere... DET HELE på godt og ondt hihi...*S*

Anmeld

15. oktober 2011

Fru Nielsen

Hejsa

Vores de to yngste er der 17 mdr imelem..... Det kræver lidt ekstra planlægning når vi skal ud af døren, men det er ikke værre end hvad man selv gør det til.....

Jeg syntes det er skøøønt at have dem så tæt på hinanden, og bliver kun beder med tiden når de begynder at få noget ud af hinanden....

Knus og pøj pøj med projektet....

Anmeld

15. oktober 2011

Anonym trådstarter

Fru Nielsen skriver:

Hejsa

Vores de to yngste er der 17 mdr imelem..... Det kræver lidt ekstra planlægning når vi skal ud af døren, men det er ikke værre end hvad man selv gør det til.....

Jeg syntes det er skøøønt at have dem så tæt på hinanden, og bliver kun beder med tiden når de begynder at få noget ud af hinanden....

Knus og pøj pøj med projektet....

Tak..er også spændt!!!

Anmeld

16. oktober 2011

Lone Jakobsen

hej hej

vil sige at hvis i har mod på det, så kast jer ud i det

2 af mine børn er der 18 mdr. imellem. for mig var det hårde mest om natten. den ældste af dem sov stadig ikke igennem da den næste blev født, så jeg havde en del uro.

med hensyn til at komme ud af døren så var det ikke det store problem. jeg købte et søskende sæde til barnevognen, og da de blev større sad de bare i hver sin ende

Anmeld

16. oktober 2011

Ciss

Man bliver vanvittig god til at organisere og planlægge, når man har to små i huset, for ellers er der ingenting, som fungerer.

Rutiner bliver meget vigtige. Min erfaring er i hvert fald at med minimal nattesøvn og ingen hviletid i løbet af dagen (fordi hvis den ene ikke har behov for hjælp/trøst/opmærksomhed/ren ble/mad/mm lige nu, så har den anden det helt sikkert.), så er det en fordel med alt, som kan køre på rutinen uden brug af ekstra tankekraft. (f eks rutiner omkring at sætte sig til madbordet som 1. vaske hænder 2. hente sin tallerken 3. sætte sig ved bordet osv) Så kan man hellere spare energien til de mange uforudsete ting, som opstår.

Sygdom er der selvfølgelig mere af, så man kan i perioder blive ganske ustabil arbejdskraft. (Mine to fik f eks skoldkopper ikke samtidig men med en uges mellemrum).

På den positive side: Man får virkelig rutine på at vaske alt fra gulv til loft... - nej, det var en spøg, men efterhånden bliver det faktisk ret nemt at håndtere diverse små og store ting som må tørres op og vaskes væk.

For mig er det allervigtigste, at vores to små har enorm glæde af hinanden. De starter dagen med at kramme hinanden og leger en masse sammen! Ok, de kan selvfølgelig også skændes om diverse, men stort set er de bedstevenner. Det er guld værdt! Faktisk er det enklest at få lavet mad og lign. hvis de begge to er hjemme, for så glemmer de lidt at de er sultne, mens de løber efter hinanden eller gemmer sig for hinanden, eller hvad de nu finder på. (Da lillebror var helt lille baby var storesøster pavestolt over at få i opgave at underholde ham, mens jeg lavede mad/gjorde flasken klar eller andre ting. Fungerede fantastisk!)

Jeg har ikke fortrudt et minut at vi fik dem tæt. (Selv ikke da vi alle fire havde diare og opkast samtidig. Det var ikke en morsom dag! Men vi kom igennem det også.)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.