Hvor gammel var nr. 1, da i blev gravid med nr. 2?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2011

spj

Nu har jeg kun en pige på 17 måneder og er ikke gravid og nr. 2 er heller ikke planlagt endnu, men vil lige komme med en kommmentar med hensyn til det med aldersforskel og tæthed.

Jeg har selv en storebror der er præcis 2 år mellem os og vi et ikke specielt tætte. Derimod har jeg en lillebror der er 7 år yngre og vi har altid været meget tætte og fortalt hinanden alt. Så som en anden siger tror jeg bestemt ikke aldersforskellen spiller ind for tæthed men derimod børnenes personlighed.

Jeg har en kollega med to drenge hvor der er 5 år og mellem dem og de elsker hinanden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2011

Camillee

Jeg testede positv den 21/8 og Elias fyldte 1 år den 28/8

Anmeld

15. oktober 2011

Isabeau

Anonym skriver:

Ja, lige en lille afstemning, hvor gammel var nr.1 da i blev gravide med nr. 2?

Stella var 1 år og 6 mdr., da jeg blev gravid igen (planlagt), så hun er knap 2 år og 3 mdr., når lillesøster kommer ud

Håber det blir´ en okay aldersforskel? Så de stadig har glæde af hinanden...

Anmeld

15. oktober 2011

Sommersko

Der er 14½ måned mellem mine tøser - storesøster blev ½ år den dag, jeg stod med 2 streger

Anmeld

15. oktober 2011

Anonym trådstarter

spj skriver:

Nu har jeg kun en pige på 17 måneder og er ikke gravid og nr. 2 er heller ikke planlagt endnu, men vil lige komme med en kommmentar med hensyn til det med aldersforskel og tæthed.

Jeg har selv en storebror der er præcis 2 år mellem os og vi et ikke specielt tætte. Derimod har jeg en lillebror der er 7 år yngre og vi har altid været meget tætte og fortalt hinanden alt. Så som en anden siger tror jeg bestemt ikke aldersforskellen spiller ind for tæthed men derimod børnenes personlighed.

Jeg har en kollega med to drenge hvor der er 5 år og mellem dem og de elsker hinanden.

Der er 1,5 år mellem mig og min lillebror og vi er rigtigt tætte og legede meget sammen da vi var mindre.

Anmeld

16. oktober 2011

SjeBets

Mor til Frederic skriver:

vil give dig ret...

Min svigerinde fik dem tæt på hinanden og alle sagde at de ville få gavn af hinanden - efter nogle år..

Men 2 år er altså 730 dage ca og det er meget med natteroderi, 2 ble børn, sygdom, tænder mm.

Hvis hun kunne gøre det om, ville hun have ventet...

Har hele tiden sagt at nr 1 skulle være mere selvstændig og selvhjulpen før nr 2. Nu hvor han er 3 år, forstår han meget mere og meget selvstændig mht at lege på sit værelse - lege med sine venner - selv rende udenfor osv.

Han glæder sig til at blive storebror, kigger ofte på scanings billederne og kan vise hvor hoved - mave - hage - næse osv er. Og han er sikker på at han skal have en lillesøster..

nemlig, min svigerinde har lige fået nummer to, der er 12 mdr i mellem, og hun er stresset, lige pt har de INGEN glæde af hinanden, min bror jobber i norge, så hun er alene med to børn der ikke er ret selvhjulpen, og ikke er til glæde for hinanden pt, da de er så små, Hun vil gerne have ventet et par år, men ja sket er sket. 

jeg selv der er 4 år i mellem, lidt langt for nogen måske, men min datter er speciel, så de har vildt glæde af hinanden. var hun normal var det noget andet, men så havde jeg måske også fået nr to noget før

Anmeld

16. oktober 2011

december-babyen

Nr 1 var 8 år da jeg blev gravid og fylder 9 år 1½ mdr efter bebsen er kommet til verden

Anmeld

16. oktober 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ældre!

Der er 10 år mellem nr 1 og 2, og 7 år mellem nr 2 og 3

Kærligst
Sussie

Anmeld

16. oktober 2011

chael

Min datter var ca 22 mdr da jeg blev gravid med nummer 2.

Og min søn var ca 23 mdr da jeg blev gravid med nummer 3.

*Camilla med Theo 061011

Anmeld

16. oktober 2011

SussieThyssen

spj skriver:

Jeg har 10 år mellem mine de to første og 7 år imellem de to næste, og de hænger sammen som ærtehalm og elsker hinanden over alt på jorden.
Nu er de 30 år, 20 og 14 år, og at se dem sammen er guld.
Den yngste er på vej ind i voksenverdenen og opsøger sine to ældre søstre med henrykkelse, og elsker at være sammen med dem.
Som små har de nærmest været enebørn og de har ikke slidt på hinanden, og det gør så, at de nu kan opdage hinanden som voksne mennesker og få uanede glæder af hinanden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.