Compurter til børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: compurter på børns værelse

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.627 visninger
15 svar
0 synes godt om
2. februar 2009

miver

Hvornår synes i det er iorden at sætte compurter på ungernes værelse ?

Vi har nemlig en ældre com. som vi overvejer at sætte på Isabell s værelse så hun kan spille Pixeline osv.. men stadig efter vores regler
Hvad synes i om det ?
Knus Mie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. februar 2009

Nemesis

tjaa jeg er benhård. Her kom der først pc på værelset, da den skulle bruges til skolebrug.

alt anden pcbrug foregik under vores opsyn og med æggeuret sat så når det ringede var spilletiden slut.

Så han fik først PC, en bærbar, da han var 11 år. Den er der iøvrigt IKKE installeret spil på.

:-) Sisse

Anmeld

2. februar 2009

Mumto3

indtil videre så har ungerne kun adgang til vores computer. Senere skal de selvfølgelig have deres egen, men ikke på deres eget væresle. Vi ved ikke helt hvor eller hvordan vi vil indrette os, men det blvier noget med at vi laver computereværelse ved siden af køkkenet eller som et hjørne af den ene af vores to stuer. På den måde kan vi altid følge lige med i hvad de laver på computeren. Det bliver så et rum til at lave lektier i, arbejde i for os voksne, og også et sted hvor man spiller spil.

Hele familien er samlet og der er ikke nogen der laver noget alene på computeren. Lektie hjælpen er tæt ved, fordi de andre søskende/forældre også er der. Vi er lidt mere sociale, når vi sidder fysisk sammen, og vi får et godt overblik over hvor meget tid der går med computerspil og hvilke.

Så det er vores løsningen

Anmeld

2. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Idun har min gamle bærbar. Men ligenu, er hun for lille til at have den på værelset, fordi tingene på værelset bliver moslet ret meget rundt... Så pt er det kun sammen med os i stuen. - Eller hvis hun har den med.
Men jeg syntes bare at man skal lære dem fornuftigt brug af pc, så er det fint...

Anmeld

2. februar 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg har stemt andet, da mine børn skal være ældre inden de får egen pc på værelset.
Jeg synes at små børn skal bruge et minimum af tid foran computeren, og det skal også være under opsyn.
Min pige på 4½ spiller pixeline engang imellem, og det synes jeg er ok, men det skal absolut ikke være flere timer om dagen... hvilket hun så heller ikke har tålmodighed til

Anmeld

2. februar 2009

Kvindemin

Slet ikke så små
I hvertfald omkring de 9 - 10 år.

Anmeld

2. februar 2009

Nadi

Jeg har stemt 7-8 år, det har jeg gjort fordi min nevø på 7 år har computer på sit værelse og jeg har set hvor praktisk det kan være.
Han kan vist kun bruge den til at spille på, og jeg synes det er fint han kan gå ned på sit værelse, lukke døren og spille computer når vi andre snakker. Det er jo også træls for os der sidder og snakker, at vi skal høre på dét, så jeg synes det er fint at han har computer på sit værelse.
Selvsamme nevø for nogle år siden skulle låne sin far's computer til at spille Pixiline på og fik sig forvildet ind på noget han absolut IKKE skulle se. Så den "sikkerhed" har man jo også, hvis børnene har deres egen computer.
Der er jo selvfølgelig forskel på om man har computer med internet opkobling eller ej på sit værelse. Hvis det er med så skal man selvfølgelig være noget ældre!

-Nadia

Anmeld

3. februar 2009

1977

Profilbillede for 1977
Jeg har svaret andet. Han kan bruge vores pc når han er gammel nok til det. Lige nu har han v-smile og den blive brugt i stuen. der er ikke nogen grund til at han skal have forstyrende elementer i det rum hvor han skal sove. Vi har heller ikke tv i soveværelset. Vores computer står der, men det er udelukkende fordi vi ikke har fået trådløst netværk endnu. Den skal ud hurtigst mulligt

Anmeld

3. februar 2009

fam.4xc

Caroline har min gamle bærbare og den bruger hun både på værelses og i stuen alt efter hvor vi andre befinder sig - hun er jo 3 år og vil helst være der hvor vi er
Men på værelset har hun også sin I-pod som hun jo selvfølgelig hører musik på, men også kan spille spil på og gå på nettet på hvis det var det hun ville...

Anmeld

3. februar 2009

H+S Skjolgborg.

Kommer and på en del..
min søn fik sin ind da han var ca 6 år..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.