er jeg gammeldags ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2011

VNB

vi var helt enige om at vi ikke ville vide kønnet da jeg var gravid. 

så vi fandt først ud af, at vi havde fået en skøn lille søn, da jeg havde født 

det var en FANTASTISK oplevelse at ligge der helt udmattet efter fødslen og få den store overraskelse afvide!

Og så var det vildt fedt da vi endelig kunne ringe/sms´e rundt, at vi nu var forældre til en lille dreng 

Begge vores familier syntes at det var skønt at vi ikke ville vide kønnet! de ville allesammen gerne gemme den overraskelse til når det lille menneske var født  og jeg syntes at det var vildt sjovt at gå hele graviditeten igennem og høre på folks bud ang kønnet 

det sjove er at nærmest hele familien var helt sikker på at det blev en dag (undtagen et par stykker) og det var jo så rent faktisk en dreng 

Af rent praktiske årsager, vil jeg også sige at vi SAGTENS kunne købe ind til den lille... hele børneværelset stod klart, med både tøj, sengetøj osv osv. og det var IKKE beige og hvidt det hele.. man kan få så mange multi farver som går rigtig fint til begge køn - det gode er så også at vi til næste barn har alt i start kit! 

så NEJ jeg synes bestemt ikke at man er gammeldags hvis man ikke vili vide kønnet! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

Jeia

Jeg synes ikke du er gammeldags, det er jeg i hvertfald ikke Jeg har ikke kendt kønnet, inden jeg fødte. Vi havde bare ikke behov for at kende det, syntes det var så dejligt at få det at vide ved fødslen

Anmeld

13. oktober 2011

K&S

LilleLene skriver:

Ja, er jeg gammeldags ?
jeg vil ikke have kønnet at vide, for jeg syntes ikke der er noget spænding over det, heller ikke for dem der sidder derhjemme og venter på svar
hmm har I fået kønnet at vide, og hvad har været godt ved det

Gammeldags, nej bestemt ikke

Vi fik kønnet at vide til MD scanning og en ekstra kontrolscanning i uge 32 (ikke for kønnets skyld).

Jeg synes bestemt ikke overraskelsen ved fødslen blev forringet ved at vide kønnet på forhånd - vi var bare spændte på hvilken lille fis, der kom ud til os

Anmeld

14. oktober 2011

Tullemuzz

Jeg ville heller ikke vide kønnet ved vores søn men det kom jeg til da jeg så en tab og så blev min kæreste jo nysgerrig og så fik bi det jo og vide han ville hele tiden vide det... Denne gang tænkte jeg faktisk ikke over om jeg ville vide kønnet men vi spurgte mest af hensyn til hvad vi skal have købt enden da økonomien var skæv på det tidspunkt, men er da blevet bedre. Venter en pige nu så næste gang har vi aftalt at vi ikke ønsker kønnet at vide da vi så har tøj til begge køn. Vi ønsker i alt 4 børn måske flere hvilket min familie ikke synes om... men dem om det

Anmeld

14. oktober 2011

Ranarupta

Jeg synes ikke, at det er at være gammeldags.
Men jeg synes da ikke, at overraskelsen er mindre af, at man får det at vide til en scanning?

Vi fik kønnet at vide - dels fordi jeg var ekstremt nysgerrig, men også fordi, jeg havde lidt svært ved at forholde mig til, at jeg rent faktisk var gravid. Altså jeg synes, at det var super-abstrakt...
Så jeg blev med ét utroligt knyttet til mit barn. 

Anmeld

14. oktober 2011

chael

LilleLene skriver:

Ja, er jeg gammeldags ?
jeg vil ikke have kønnet at vide, for jeg syntes ikke der er noget spænding over det, heller ikke for dem der sidder derhjemme og venter på svar

Det er bestemt ikke gammeldags, ikke at ville vide kønnet. Sådan er der jo mange der har det, de vil gerne overraskes

Personligt er jeg bare alt for nysgerrig kan simpelthen ikke gå SÅ længe uden at vide besked

Det er hverken af praktisk eller planlæggende årsager, men REN nysgerrighed

Denne gang var det dog rart at vide det, så den store havde noget at forholde sig til, men det er jo det mindste af det

Men man skal gøre som vil

*Camilla

Anmeld

14. oktober 2011

ano14316

LilleLene skriver:

Ja, er jeg gammeldags ?

Vi valgte at vi ikke ville vide kønnet, og det er jeg så glad for.. 

Det har været en dejlig tid hvor vi har "ventet" på at få det at vide.. Og så tror jeg at det til allersidst i fødselen gav de sidste ekstra kræfter til at presse... for nu ville jeg kraftedme vide hvad det var hehe.. 

Anmeld

14. oktober 2011

LilleLene

VNB skriver:

vi var helt enige om at vi ikke ville vide kønnet da jeg var gravid. 

så vi fandt først ud af, at vi havde fået en skøn lille søn, da jeg havde født 

det var en FANTASTISK oplevelse at ligge der helt udmattet efter fødslen og få den store overraskelse afvide!

Og så var det vildt fedt da vi endelig kunne ringe/sms´e rundt, at vi nu var forældre til en lille dreng 

Begge vores familier syntes at det var skønt at vi ikke ville vide kønnet! de ville allesammen gerne gemme den overraskelse til når det lille menneske var født  og jeg syntes at det var vildt sjovt at gå hele graviditeten igennem og høre på folks bud ang kønnet 

det sjove er at nærmest hele familien var helt sikker på at det blev en dag (undtagen et par stykker) og det var jo så rent faktisk en dreng 

Af rent praktiske årsager, vil jeg også sige at vi SAGTENS kunne købe ind til den lille... hele børneværelset stod klart, med både tøj, sengetøj osv osv. og det var IKKE beige og hvidt det hele.. man kan få så mange multi farver som går rigtig fint til begge køn - det gode er så også at vi til næste barn har alt i start kit! 

så NEJ jeg synes bestemt ikke at man er gammeldags hvis man ikke vili vide kønnet! 

Det med begge-køns-farver er jo mega smart, det har jeg også tænkt, for så har man jo alting til den næste komme uanset hvad ´det bliver

Anmeld

14. oktober 2011

LilleLene

Tak for alle jeres svar, det er dejligt at vide jeg ikke er den eneste endnu der vil vide kønnet, da jeg synes rigtig mange for det at vide i dag

Anmeld

14. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

LilleLene skriver:

Ja, er jeg gammeldags ?

Nej det synes jeg ikke du er. Jeg ville heller ikke vide det, men manden ville rigtig gerne - noget med tilknytning og sådan.

Så derfor gik jeg med til det fordi jeg kunne mærke det betød en hel del for ham, og vi nok alligevel skulle have nogle scanninger hvor man måske kunne se det.

Desværre, for mig. Synes nemlig en del af spændingen er gået af det. Men vi holder det så til de nærmeste venner og familie.

Så jeg kan sagtens følge dig. Jeg ville ønske jeg ikke vidste det, men nu blev det sådan. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.