er jeg gammeldags ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.346 visninger
30 svar
0 synes godt om
13. oktober 2011

LilleLene

Ja, er jeg gammeldags ?
jeg vil ikke have kønnet at vide, for jeg syntes ikke der er noget spænding over det, heller ikke for dem der sidder derhjemme og venter på svar
hmm har I fået kønnet at vide, og hvad har været godt ved det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2011

nathja

jeg synes det er super i orden ikke at ville vide det, synes det er vildt så mange der vil vide det bare fordi de kan, synes det er lidt forkert. har selv 2 unger og viller heller ikke selv vide det før de kom ud, venter nu nr. 3 og vil heller ikke hvad deter for en det finder jeg alligevel ud at den dag den vælger at ville ud..

Anmeld

13. oktober 2011

B&J

Gammeldags nej...

jeg ville heller ikke vide kønnet dengang og heller ikke næste gang jeg bliver gravid jeg har af den holdning bare barnet er sundt og rask det er alt for mig...

og alle dem der vælger det jamen det må de da gerne det er jo deres barn

Anmeld

13. oktober 2011

TaAsJu

LilleLene skriver:

Ja, er jeg gammeldags ?
jeg vil ikke have kønnet at vide, for jeg syntes ikke der er noget spænding over det, heller ikke for dem der sidder derhjemme og venter på svar

Nej det syntes jeg ikke.. Vi ville heller ikke vide det, men da vi nu bor på Grønland og skulle hjem få uger efter jeg havde født. Vi ville få vildt travlt hvis det blev en dreng

så vi valgte og få det afvide og det er en lille pige mere

Anmeld

13. oktober 2011

Valle81

LilleLene skriver:

Ja, er jeg gammeldags ?

Gammeldags, nej det synes jeg ikke overhovedet:0) Det er jo helt op til en selv:0)

Jeg har tre børn og har fået det at vide ved alle tre gange. Men kun til den alm MD scanning så har haft det sådan at ja de sagde det, men det kan jo være det bliver noget andet, lad os se til fødslen, men det har passet alle tre gange:0)

1. gang var fordi jeg blev gravid ved et one night stand og var helt alene om det hele,og havde brug for et holde punkt og det at vide kønnet og kunne forberede mig osv det betød meget for mig.

2. gang ville jeg og min mand vide det, da vi bare var så nysgerrige, og for at vide om vi skulle sælge Asta's tøj og erstatte med drengetøj.

3. gang, ej vi måtte bare vide det igen, og da Anton var 3 mdr da jeg stod med positiv test, var det rart at vide om der skulle købes løserødt eller om vi kunne genbruge. Og det blev en dreng igen:0)

Jeg har aldrig fortrudt at få det at vide, og det har intet ved fødslen ødelagt. Kønnet synes jeg ved fødslen er det mindst vigtige, for mig har det været at se barnet, at vide at det var okey osv, så skidt med kønnet om jeg har vidst det eller ej:0)

Anmeld

13. oktober 2011

Emmamusen2010

Vi har fået det af vide begge gange, og for os var det også en stor overraskelse at få det af vide der. Det gjorde at vi blandt andet kunne gå og købe tingene løbende, så det hele ikke blev neutralt og vi ikke skulle købe en masse på en gang

Men kan sagtens forstå hvis man gerne vil vente

Anmeld

13. oktober 2011

Den lykkelige

Vi fik kønnet afvide.. men jeg synes der var MEGET spænding alligevel..
Hvem ligner hun, hvor stor er hun, har hun hår osv osv osv..
Jeg ville gerne vide kønnet så jeg kunne forberede mig med tøj, værelse, udstyr og navne osv.. plus jeg følte jeg var mere "knyttet" til maven hvis jeg vidste "hvad" der var derinde

Anmeld

13. oktober 2011

Giraffen

LilleLene skriver:

Ja, er jeg gammeldags ?

Vi venter vores første barn og jeg vil gerne vide det.

Dog ikke for enhver pris

Men den primære årsag til jeg gerne vil vide det er at vi går 9 måneder i spænding og til selve fødslen bliver der mere end rigeligt at forholde sig til og glædes over så glæden over om det er en dreng eller pige kan jeg godt unde mig selv inden fødslen

Rent praktisk synes jeg også det er hyggeligt at man selv (+ bedsteforældre ikke at forglemme) kan købe lidt tøj inden - det er begrænset hvad der er af kønsneutralt tøj

Så altså, jeg ser det lidt ligesom når min lillesøster fik en julegave om morgenen og fik tiden til at gå til om aftenen hvor hun fik resten af pakkerne

Anmeld

13. oktober 2011

LilleLene

Tak for alle jeres svar
tror stadig jeg holder mig til det "gammeldagse"
Min kæreste vil gerne have det at vide inden, men jeg er bare bange for han ikke kan holde kæft, eller lade være med at købe noget efter kønnet :/

Anmeld

13. oktober 2011

Mka

Den lykkelige skriver:

Vi fik kønnet afvide.. men jeg synes der var MEGET spænding alligevel..
Hvem ligner hun, hvor stor er hun, har hun hår osv osv osv..
Jeg ville gerne vide kønnet så jeg kunne forberede mig med tøj, værelse, udstyr og navne osv.. plus jeg følte jeg var mere "knyttet" til maven hvis jeg vidste "hvad" der var derinde

Præcis Synes det var SÅ spændende det hele Og var så glad for at vide hvad det var

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.