sandorff skriver:
uha uha, så har jeg en barnevogn du skal se på. håndtaget er lavet af porcelæn, kassen er lavet af træ og bliver holdt med læderemme, kalechen er af læder. den var i sine gode dage forret med tang der er en kasse som vi tror må have været til en varmedunk måske 
den er ikke i så super god stand, men nu var vores mening også bare at plante blomster i den...
kunne desværre ikke finde noget mærke på den nogle steder.
noget familie har sagt jeg skulle få den vuderet da de mente den er så gammel at den da måtte være noget værd...
så hvornår mener du den er fra og er den noget værd? 
på forhånd tak...
Hejsa!
Hvor ER den fin.
Kan du evt. se om der skulle være et fabrikatmærke et sted på den?
Det kunne måske være af interesse for firmaet at vide, at den eksisterer, hvis det stadig eksisterer.
Umiddelbart vil jeg gætte på, at den er engelsk. Og så fin som den er, så har det kun været de virkeligt rige og royale, der har haft råd til at købe sådan en.
Selve barnevognen, vil jeg skyde på, er fra omkring århundrede skiftet, altså år 1900, og det vil sige, at det du nu vil bruge til blomster, er en fin gammel antikvitet. Og det vil, set med samleres øjne (og mine) være meget synd, da den burde høre til på et museum.
Den er nemlig meget fint intakt undtagen tabet af foringen med tang, som du siger, det var.
Det passer også meget godt, det med tangen. En barnevogn var i datidens øjne et køretøj, og bilsæder m.m. var meget ofte foret med tang og overtrukket med fint læder. Iøvrigt var det ofte netop cykel- og bilfabrikanter, der også producerede barnevogne.
Det er også imponerende at bæreremmene fra barnevognkassen og til stellet er intakte, hvilket yderligere hæver værdien på den.
Ja, den er meget rusten, men det er uden tvivl til at restaurere hvis den rette restaurator får tag i den, så kan den blive meget fin igen.
Den underlige kasse i bunden er netop til en porcelænsflaske til varmt vand, så babyen på kolde vinterdage ikke skulle fryse..det er da smart. Indbygget varmeapparat og det hele. 
Jeg vil helt undlade at komme med et bud på en pris, men jo mere info man kan finde ud af om den, jo højere vil prisen blive, og så handler det ellers om, at den helt rigtige får kig på den og bare MÅ have den til samlingen, og her vil det hjælpe rigtigt meget med et produktionsmærke.
Så gå den grundigt efter i sømmene. Mærket kan sidde støbt ind i stellet, på undersiden eller indersiden i selve kassen.
Det er aldrig til at gætte på hvor meget sådan en gammel ting vil indbringe på en auktion, men på rette tid og sted, kan prisen komme godt opad, og her snakker vi om et par tusind eller mere, så du kan godt se, det vil være helligbrøde at sætte den ud med blomster.
Den skal stå lunt og tørt i en kælder eller på et loft.
Husk det er faktisk et stykke kulturhistorie, du står med, og der ikke ret mange af dem på verdensplan. Det giver en forpligtelse for fremtiden at passe på den slags klenodier.
Du må endelig IKKE give dig til at male den eller gøre noget andet ved den, for jo mere du ændrer på den jo mere ødelægger du originaliteten og værdien.