Hvordan får jeg min datter til at tage sutten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2011

Valle81

K&S skriver:

Jamen seriøst, kolik er noget fanden har skabt.Vi gik ikke til lægen og fik diagnosen, men jeg var ikke i tvivl om det var det han havde:0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2011

K&S

Valle81 skriver:

Jamen seriøst, kolik er noget fanden har skabt.Vi gik ikke til lægen og fik diagnosen, men jeg var ikke i tvivl om det var det han havde:0)

Det gjorde vi heller ikke, men Anton skreg rigtig mange timer hver eneste dag i 4½ måned

Anmeld

12. oktober 2011

raca

Valle81 skriver:

Jamen jeg synes ikke jeg farer op, jeg skrev også at jeg godt forstod hvad det var du skrev, men da TS ikke skriver noget om hvad der ligger til grund, må mn jo vælge at være neutral i sit svar.

Hun spørger om råd til det hun gerne vil have skal ske, og du sætte ??? ved hendes beslutning om at hendes barn skal bruge sut. Muligvis er det en håbløs kamp for hende, men hun spørger jo om hvad andre har gjort for at få deres børn til at tage sut og egentlig ikke andet:0)

nej.. men nogle gange er det en befrielse og høre alt det forbudte og alt det er ikke er rosenrødt..

ala.. min barn tager ikke sut..

mit barn sover ikke igenne på nu 2 år.

mit barn sover i vores seng den halve nat..

mødre har en eller anden ide om at opstille skemer for den pærfekte mor/barn..

dvs barn tager sut. barn sover igennem, man ammer fuldt ud, osv..

sådan er det ikke nogle gange kan man bare køre fast i en rille der hedder

børn sover igennem.

børn bruger sut..

også kæmpe en ulige kamp for det som man ikke kan vinde.. så nogle gange letter det bare og give slip på kampen.. hvis den kun er forde det gør man..

Anmeld

12. oktober 2011

Valle81

K&S skriver:

Det gjorde vi heller ikke, men Anton skreg rigtig mange timer hver eneste dag i 4½ måned

Ja, sådan var det også her, tror dog han holdt sådan for alvor da han var 3-3 1/2 måned gammel.

Han skreg om aftenen i 2-3 timer hvor han faldt ind og ud af søvn og gråd, og hele dagen og natten igennem vågnede han hvert kvarter ved at græde lidt og skulle prutte eller vi kunne høre luften i tarmene der fes rundt. Det var så træls,.bedst som man tænkte,nu sover han, så skulle man vende, nusse, rokke, vippe osv:0(

Anmeld

12. oktober 2011

Valle81

raca skriver:

nej.. men nogle gange er det en befrielse og høre alt det forbudte og alt det er ikke er rosenrødt..

ala.. min barn tager ikke sut..

mit barn sover ikke igenne på nu 2 år.

mit barn sover i vores seng den halve nat..

mødre har en eller anden ide om at opstille skemer for den pærfekte mor/barn..

dvs barn tager sut. barn sover igennem, man ammer fuldt ud, osv..

sådan er det ikke nogle gange kan man bare køre fast i en rille der hedder

børn sover igennem.

børn bruger sut..

også kæmpe en ulige kamp for det som man ikke kan vinde.. så nogle gange letter det bare og give slip på kampen.. hvis den kun er forde det gør man..

Jo det er jeg fuldstændig enig med dig i, det er sku godt skrevet, det var bare ikke sådan jeg læste dit andet indlæg, altså at det du skriver her var det du mente i det andet.

Jeg kunne ikke være mere enig i det du skriver, vi levet alt for meget i især forældre rollen mor/far rollen i hvordan alle andre gør det og hvordan vi tror mener og synes andre skal opfatte os. Være en del af mængden istedet for at gøre det der passer til en, ens børn og ens familie.

Om det være sig mærketæj eller ej, ammepude eller ej, amme eller flaske osv osv.

Anmeld

12. oktober 2011

ano14316

Når nu vi snakker om sutter må jeg så stille et spørgsmål. 
Det slog mig i dag da vi var på sygehuset og lillemanden skulle have taget blodsukker måling, og han blev noget ked af det og hys, da han bagefter skulle undersøges.

Så spurgte sygeplejesken mig om jeg ikke havde en sut til ham - han er 4 dage gammel. Helt chokeret siger jeg nej da - troede slet ikke man brugte sut til så små bebser, men aner det ikk.. og først bagefter slog det mig, burde jeg have haft en... men..

Hvorfor bruger man egentlig sut? 

OBS - Det er egentlig ikke et debat oplæg, jeg vil bare høre hvornår sutten er god og hvad den hjælper til med?

Anmeld

12. oktober 2011

1000Ben

Anonym skriver:

Hej piger..

Som overskriften siger hvordan får jeg min datter til at tage sutten..

Hun er 12 dage gammel og tager den kun når jeg holder på sutten!

Så snart jeg giver slip giver hun også slip.. Vil så gerne ha at hun tager den når hun sover..

Jeg fik heller aldrig min søn til at tage sutten, det var præcis det samme som du beskriver. Idag er han næsten 4 og jeg er lykkelig for at jeg (som mange af dem jeg kender) ikke skal igennem afvænding af sutten. 

Min datter er 10 uger og jeg har valgt at hun heller ikke skal have sut, da det jo i bund og grund ikke er noget naturligt. Hun ammer så en del mere end suttebørn ville gøre (tror jeg) men det er jeg jo så også helt indstillet på.

Tror bare at der er nogle børn som ikke har lyst/behov for sut og som ikke kan finde ud af det, men min mor har fortalt mig, at de børn som ikke vil tage sut måske synes den er for lille og at man skal købe en med en stor dut...??? Hun sagde at det hjalp på mig og min fætter, samt hendes bedste veninde, men om det passer eller var en ren tilfældighed at 3 børn som ikke kunne finde ud af det, pludselig godt kunne holde på den, ved jeg ikke. 

Håber du finder en løsning

Knus

1000Ben

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.